Liga Liero

GUSANOS => Gusanos modowanie => Wątek zaczęty przez: Malkar 2005-12-17 17:46:26



Tytuł: [Gusanos 081] Wszystko o mapmakingu
Wiadomość wysłana przez: Malkar 2005-12-17 17:46:26
Problemy/pytania związane z mapmakingiem w gusanos 081 opisujemy tutaj [Guth]
***

Chciałbym wrócić do mapek. Robię w paincie, kolory jak ze stronki samuraja (100%) i tam gdzie powinien być grunt, w którym można kopać i rozwalać go, to jest woda. Jest se most... PLUSK! Wszystko w jeba*ą wodę! Format jest w png i ogólnie wszystko jak podaliście, a i tak się coś pier***li...
HELP :-\


Tytuł: [Gusanos 081] Wszystko o mapmakingu
Wiadomość wysłana przez: Guthrick von Kewpa 2005-12-17 18:10:56
Wszystko, czyli że tryb indeksowany też?:>


Tytuł: [Gusanos 081] Wszystko o mapmakingu
Wiadomość wysłana przez: Malkar 2005-12-17 18:41:29
Tryb indeksowany? :inquisitive:


Tytuł: [Gusanos 081] Wszystko o mapmakingu
Wiadomość wysłana przez: kamil077 2005-12-17 18:52:32
       skopiuj jakieś mapki z wszystkimi obiektami (woda,grunt1,grunt2,szyba)
 i robisz takie same kolory zalerzy co chcesz zrobić , w tym samym pliku a nie nowym (ja tak robie)  :devilish:

________________________ ________________________ ________________________ ________________________ ________________________ __

co to ten tryb indeksowy czy jakiś???
[edit]wiem mało kto to zrozumiał , albo ja źle pisze[/edit]


Tytuł: [Gusanos 081] Wszystko o mapmakingu
Wiadomość wysłana przez: Guthrick von Kewpa 2005-12-17 19:00:17
material musi być zapisany w 256 kolorowej indexowanej palecie. Paint pewnie nie jest na tyle l33t, żeby przerobić, potrzeba więc do tego jakiegoś GIMP'a czy innej płatnej kakupy. Zazwyczaj w pasku narzędzi trzeba szukać Obraz/Tryb/Indeksowany, a potem zaklepać 'ok' w przypadku gimpa.

No a mniej l33t sposób, ale skuteczny, to właśnie kamil przedstawił :>


Tytuł: [Gusanos 081] Wszystko o mapmakingu
Wiadomość wysłana przez: Malkar 2005-12-17 19:56:11
       skopiuj jakieś mapki z wszystkimi obiektami (woda,grunt1,grunt2,szyba)
 i robisz takie same kolory zalerzy co chcesz zrobić , w tym samym pliku a nie nowym (ja tak robie)  :devilish:

Moim zdaniem to bez sensu. Po pierwsze nym sposobem nigdy nie osiągnę tego, co chcę osiągnąć. Po drugie nie uwolnię swojej weny twórczej :P

A więc Guthrick von Kewpa, polecasz Gimpa? Spróbujemy...


Tytuł: [Gusanos 081] Wszystko o mapmakingu
Wiadomość wysłana przez: ChanibaL 2005-12-18 12:56:18
Guth - pamiętasz jak miałeś zrobić ładny łopatologiczny tutorial do G09 mapmejkingu ze scrinami? Zostało ci w końcu tylko 6 dni ;D


Tytuł: [Gusanos 081] Wszystko o mapmakingu
Wiadomość wysłana przez: Wesz 2005-12-18 13:39:28
Hmmm...a to nie miał być turtorial map majkingu ale dla z 081?


Tytuł: [Gusanos 081] Wszystko o mapmakingu
Wiadomość wysłana przez: ChanibaL 2005-12-18 13:52:02
Ja tylko przypominam, a nie mówię, że to się tutaj przyda ;D
(chociaż i tak różnią się tylko tym, że w 081 chodzi o kolorek, a w 09 o numer w palecie)


Tytuł: [Gusanos 081] Wszystko o mapmakingu
Wiadomość wysłana przez: Wesz 2005-12-18 13:59:14
A ja już tam niby robie Konsole do 09 i poradnik modingu, także fajno by było jakby glót zrobił "map majking turtorial"


Tytuł: [Gusanos 081] Wszystko o mapmakingu
Wiadomość wysłana przez: Guthrick von Kewpa 2005-12-18 15:01:57
Co do tego mapmajkingu do 081 - śmieszna sprawa. Dziś w ramach porannego odcięcia od netó porozglądałem się trochę po dysku, przy okazji natknęłem się właśnie na "mapmajking tutorial" I się okazało, że jest w 90% gotowy  :devilish:. Nooo, ale jest w nim dużo błędów, i nie ma najważniejszej części, ale jak już to rozkopaliśmy, to [może] się zrobi.

No i btw. spis materiałów i obsługa palety do 081 pojawiły się wczoraj rano w artykułach.

Chanibal: Fakt, nie przypominaj  :devilish: [Tak, lista tego, co powinienem ci w tym miejscu przypomnieć jest tak długa, że nie zdążyłbym jutro do szkoły :ooo]


Tytuł: Re: [Gusanos 081] Wszystko o mapmakingu
Wiadomość wysłana przez: Nem 2006-10-15 00:51:51
pytanie mam...
zrobilem sobie mapke w paincie i nie umiem jej otworzyc nie ma jej na liscie ani w konsilo wpisuje map hell
i nic co zrobic?


Tytuł: Re: [Gusanos 081] Wszystko o mapmakingu
Wiadomość wysłana przez: Netsu 2006-10-15 08:01:30
poszukałes i przeczytałeś tutorial?


Tytuł: Re: [Gusanos 081] Wszystko o mapmakingu
Wiadomość wysłana przez: Nem 2006-10-15 10:16:02
o.O

nie

o.O

robie tak jak na 0.8


Tytuł: Re: [Gusanos 081] Wszystko o mapmakingu
Wiadomość wysłana przez: kamil077 2006-10-15 12:47:57
Jeżeli robisz na Gusanos 0.9 ("c" albo "b") muszisz dodać do folderu z grą plik config.cfg, by gra ją wykrywała, a jak na 0.8.1 to nic nie trzeba robić tylko namalować i jest...


Tytuł: Re: [Gusanos 081] Wszystko o mapmakingu
Wiadomość wysłana przez: Wesz 2006-10-15 13:38:04
Nie prawda, w 09c trzeba pamiętać o indexie kolorów, a w 0.81 o konkretnych kolorach. Nie będe opisywał tego drugi raz ponieważ na http://gusanos.liero.org.pl/ znajdują się odpowiednie artykuły.


Tytuł: Re: [Gusanos 081] Wszystko o mapmakingu
Wiadomość wysłana przez: Nem 2006-10-16 12:41:46
Nie prawda, w 09c trzeba pamiętać o indexie kolorów, a w 0.81 o konkretnych kolorach. Nie będe opisywał tego drugi raz ponieważ na [url]http://gusanos.liero.org.pl/[/url] znajdują się odpowiednie artykuły.

:/
co to ten index kolorow ? :/


Tytuł: Re: [Gusanos 081] Wszystko o mapmakingu
Wiadomość wysłana przez: Jerac 2006-10-16 13:29:05
Nem, dostałeś już ostrzeżenie na privie, suxa, a teraz publiczne na forum. Uprzedzam, dalej są ciekawsze kary, więc jeśli chcesz się dowiedzieć jakie, pisz tak dalej.

Generalnie: MYŚL ZANIM COŚ NAPISZESZ.

W ramach wyjątku, ostatni raz Ci pomogę.
1: Weź w dłoń niewielki, owalny, zazwyczaj biały przedmiot połączony z komputerem, zwany potocznie "myszką". Istotne jest trzymanie palca nad przyciskiem, czyli tym kawałkiem myszki który po przyciśnięciu wydaje odgłos "klik".
2: Zauważ że jeśli ruszysz myszką, na ekranie przesunie się strzałeczka. Przesuwaj myszkę tak długo, aż strzałeczka znajdzie się bezpośrednio nad linkiem, czyli podkreślonym, pomarańczowym napisem. Dla ułatwienia daję linka tutaj:  http://gusanos.liero.org.pl/
3: A teraz trudna czynność. Musisz opuścić palec na to co wcześniej nazwaliśmy przyciskiem, i szybko wdusić go i puścić. A potem, o zgrozo, znowu! Mojej babci czynność ta udała się już za dziesiątym razem, ale nie stresuj się jeśli Ci nie wyjdzie za setnym. Bądź dobrej myśli, w końcu się uda.
4: Brawo! Wszedłeś na stronę z artykułami do Gusanos! No, prawie. Powtórz czynności 2 i 3, tym razem jednak strzałeczka ma znajdować się nad napisem "artykuły". Dodam, że ta czynność nazywa się "otwieraniem linka".
5: A teraz otwórz link do tego: Mapmaking w Gusanos 0.8.1. Brawo!
6: Czytaj aż zrozumiesz.
7. Czytaj aż zrozumiesz.
8. Jeszcze raz, dla pewności.



Tytuł: Re: [Gusanos 081] Wszystko o mapmakingu
Wiadomość wysłana przez: łowca robali 2006-10-23 19:32:20
a co do tego ładunku wybuchowgo - czemu nie zawsze wybucha?


Tytuł: Re: [Gusanos 081] Wszystko o mapmakingu
Wiadomość wysłana przez: Jerac 2006-10-23 19:50:46
Przyznam szczerze - nie udało mi się tego nigdy zmusić do działania, ale znowu jakoś specjalnie się tym nie interesowałem... popróbuj, może uda Ci się tego użyć.


Tytuł: Re: [Gusanos 081] Wszystko o mapmakingu
Wiadomość wysłana przez: lvkaz 2007-10-15 14:51:51
Mam problem z ustawianiem obiektów na mapie... (Oczywiście w Gusanos 0.81)

Otóż tak:
Robie mape normalną, umieszczam obiekt (np.: sparker) i jest wszystko super, ale...
Rzucam w to miejsce np.: granat i ta cholera (czyt. sparker) odlatuje i sparkuje po całej mapie :S
Najbardziej dziwi mnie to, że robie te obiekty tak samo jak w default sparkery na starych mapach i tamte sie nie ruszają!!!
POMOCY!


Tytuł: Re: [Gusanos 081] Wszystko o mapmakingu
Wiadomość wysłana przez: Jerac 2007-10-15 17:11:09
Nie pamiętam już dokładnie jak to było z odpychaniem, ale właśnie to się dzieje - eksplozja granatu odpycha obiekt sparkera. Proponuję naprawić to za pomocą parametru zmniejszającego prędkość co klatke, to CHYBA było damping = 0 jak w 0.9c.


Tytuł: Re: [Gusanos 081] Wszystko o mapmakingu
Wiadomość wysłana przez: Combaine 2007-10-16 16:40:33
A nie lepiej mu zmienić col_layer na -1? Wtedy nic go nie popchnie.


TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb