Liga Liero

OFF TOPIC => Gry => Wątek zaczęty przez: ChanibaL 2007-05-03 01:18:45



Tytuł: Cave Story (Dokutsu Monogatari, lub jak ktoś jest plurystą językowym to 洞窟物語)
Wiadomość wysłana przez: ChanibaL 2007-05-03 01:18:45
Kilka dni temu odkryłem jedną z najlepszych gier jakie widziałem, niesamowicie wciągającą oldschoolową, niesamowiciej doszlifowaną amatorską platformówkę. Gra jest po prostu boska. Po prostu japończyk który ją tworzył spędził nad nią ponad 5 lat pucując ją, aż powstało arcydzieło do którego nie można się doczepić z żadnej strony. Świetne sprite'y, muzyka (przykład (http://kwix.shackspace.com/cavestory/soundtrack/18%20Labyrinth%20Fight.mp3)), piękne wyważenie, nieliniowość akcji, potworki, bossy, poziomy, system broni, wciągająca historia. Po dwukrotnym przejściu nie znalazłem ani jednego buga/niedociągnięcia, wszystko jest po prostu zrobione idealnie, nie ma miejsc bez wyjścia, chociaż możliwości gracza różnią się zależnie od tego jaką ścieżką poszedł itp.

Przy okazji, jak ktoś przejdzie niech tutaj napisze jak skończył.


Download gry (http://homepage2.nifty.com/rochet/storage/dou_1006.zip)

Tłumaczenie angielskie (http://agtp.romhack.net/download.php?id=cavestory)

(raczej obowiązkowe)


Wersji pod linucha brak, ale działa pięknie pod wine.

Inne ciekawsze linki:
  • Oryginalna strona (http://hp.vector.co.jp/authors/VA022293/)
  • Oryginalna strona tłumaczenia (http://agtp.romhack.net/project.php?id=cavestory)
  • Opis wszystkiego co się dało, w tym wiele faq i solucji jak przejść (http://www.miraigamer.net/cavestory)
  • Soundtrack do ściągnięcia, zarówno oryginalny i zmixowany na nowo (traci na oldschooliźmie ale też fajny) (http://kwix.shackspace.com/cavestory/index.html)



Przepraszam.
Na prawdę przepraszam.
Nie zwrócę wam tych straconych godzin (lub raczej dni).
(http://img228.imageshack.us/img228/197/cs1qi0.jpg) (http://imageshack.us)

(http://img503.imageshack.us/img503/2010/cavestory1nu0.gif) (http://imageshack.us)


Tytuł: Re: Cave Story (Dokutsu Monogatari, lub jak ktoś jest plurystą językowym to 洞窟物語
Wiadomość wysłana przez: Jerac 2007-05-03 10:12:27
Nono... co prawda narazie tylko ogólnie zerknąłem przez jakieś 10 minut, ale zapowiada się faajnie :>
Chyba skończę WM :D

BTW - coś za coś... jest taka antyczna, prawdopodobnie wymagająca emulatora DOSa gierka Inner Worlds - też platformówka, i również BARDZO dobra. Postać główna jest ciekawa (czarująca, dosłownie i w przenośni wilkołaczka(czyca?)). Gra jest typową zręcznościówką, ale jest tam też sporo zagadek logicznych - dość aby bicie nie stało się nudne. Zakres ruchu jest dużo większy niż standardowe skakanie i bieganie, możemy kucać, toczyć się, łapać wystających ze ścian kołków itp. Oczywiście mamy do dyspozycji ekwipunek (można nosić różne rodzaje broni + przedmioty wspomagające), jak również i kilka czarów ofensywnych "pożyczanych" od bossów (lub znajdowanych w scrollach).

Skrinik...
(http://www.sleepless.com/iw/images/iwshots/dmp09.gif)

(wiem, trochę nie w temacie, ale imo nie ma sensu zakładać tematu dla każdej znalezionej gierki. Nawiasem mówiąc zaraz znajdę moją drugą ulubioną platformówkę, tylko tytułu zapomniałem :D)


Tytuł: Re: Cave Story (Dokutsu Monogatari, lub jak ktoś jest plurystą językowym to 洞窟物語
Wiadomość wysłana przez: kujon 2007-05-03 12:22:32
Gra ciekawa i strasznie wciągająca, aż się czasy amigi i comodore przypominają. Choć grafika nie jest oszołamiająca to gra ma swoją fabułę, bardzo przypomina mi grę dizzy  :)

Polecam też grę HappyLand Adventure, nie będę się rozpisywał bo opis można znaleźć na googlach, powiem w sumie że to przygodowa gra z nutą zręcznościówki
(http://baixaki.ig.com.br/imagens/shots1/happyland_adventure_b.gif)

A nawiasem mówiąc może zmienić temat na "wasze ulubione gry platformowe" :)


Tytuł: Re: Cave Story (Dokutsu Monogatari, lub jak ktoś jest plurystą językowym to 洞窟物語
Wiadomość wysłana przez: Combaine 2007-05-03 12:58:54
Afair HappyLand nie ma w sobie nic z przygodówki, zwykła platformówka w stylu Jazza Jackrabbita (cholera, jak ten królik wciągał... :P). Jak będę miał czas i ochotę na walkę z emulatorami DOSa, to obejrzę sobie to Cave Story, bo mnie zaintrygowało. ;)


Tytuł: Re: Cave Story (Dokutsu Monogatari, lub jak ktoś jest plurystą językowym to 洞窟物語
Wiadomość wysłana przez: Jerac 2007-05-03 16:05:44
No właśnie jestem w Sand Zone i zbiłem bossa (Omega chyba?). Do tego momentu było łatwo i raczej nudnawo, ale parę razy zgibuem (dzięki kolcom i pewnemu "ficzerowi" o którym za chwilę).

To że gra jest fajna to nie ulega kwestii, mało jest platformówek które mnie przyciągają. Nie wszystko jednak jest takie och i ach...

-Po pierwsze, o ile oprawa graficzna jest ładna i stylowa (chociaż główny bohater przypomina mi stworki rodem z wczesnego atari), to dżwięki i muzyka są be. Szczególnie dźwięki. Wszystkie są jakąś odmianą pierdzenia... a muzyka mi gra co najwyżej na nerwach.

-Rozmowy są fajne, ale interfejs rozmów już nie. Dlaczego nie mogę po prostu wcisnąć czegoś (strzał, whatever) aby wyskoczyła cała linia naraz?

-Dlaczego jak znajdę jakiś itemek muszę przeczekać całą melodyjkę? To arcydurny ficzer. Że tak kiedyś było? A g*wno mnie to obchodzi :D

-Brak możliwości zmiany klawiszy, przynajmniej przez setup (może są jakieś programiki dodatkowe które to potrafią)... defaultowy setup nie jest zły, ale co z tego jak ja jestem na klawiaturze leworęczny i chciałbym chodzić A i D, a nie strzałkami. Poza tym, mapa jest w niefortunnym miejscu i włączam ją co chwile...

-... co prowadzi do następnej flustracji, bo mapy nie wyłącza się tym samym klawiszem którym się ją włącza! Ciuś ciuś, twórcy, wstyd!

Jak zwykle ponarzekałem trochę, ale nie myślcie że gierka mi się nie podoba. Wciąga, a to jest najważniejsze, i na drobne usterki można przymknąć oko :>


------------

Widzę że tylko ja sprostałem wyzwaniu i gierkę pwnąłem (choć raczej na szybko i chyba połowę ominąłem :D). Końcowy zestaw broni:
-Upgraded missiles (Boss-o-pwnerer)
-Machine gun z szybkim rechargem (Nie znam innych "mocnych" broni, to fakt, ale po co mi inne skoro mg ma i siłę, i właściwości defensywne i odrzut rzechój?)
-bubbler (ssie)
-Blade (trochę mniej ssie)
-yyyY? a. Fireball (przydaje się od czasu do czasu)

A grę przeszedłem tak: Wziąłem <spoiler>, ominąłem <spoiler> <spoiler> <spoiler>, pwnąłem <spoiler> ale bez <spoiler>... etc. Nie mogę powiedzieć jak bo spoilnę grę tym którzy jeszcze jej nie skończyli :>



Tytuł: Re: Cave Story (Dokutsu Monogatari, lub jak ktoś jest plurystą językowym to 洞窟物語
Wiadomość wysłana przez: SeaSoft 2007-05-05 10:40:31
No brawo, brawo...

A ja zrezygnuję z gry, bo mi się zwyczajnie nie podoba ten rodzaj rozgrywki (jeżeli chodzi o gry, to lubię czystą, odmóżdżającą akcję, bez dialogów i innych dpr-eli).

A muzyka też mnie doprowadza do szału... Robił ją ktoś, kto chyba nie ma słuchu. I nie mówić mi tu, że jest to "stylizacja" i pwnie denerwuje mnie jakość utworów... Znam wiele starych gier, w których muzyka, mimo że brzmienie przypominało wspomniane "pierdzenie", wymiatała: Super Cars, The Fantastic Adventures of Dizzy... właściwie większość znanych gier na Pegazusa (NES) :P. A tu? Linia melodyczna jest w nieco innej tonacji niż podkład, co czyni z tego wszystkiego jedną wielką kakofonię.

No cóż, reszta wygląda za to na dość dopracowaną od strony technicznej... tylko coś nie współgra z moją kartą dźwiękową, bo dźwięki mi się zacinały (może komuś też?).

Doszedł ktoś już dalej w Cave Story? Bo gra robi się naprawdę ciekawa dopiero gdzieś od Sand Zone, bo tam zaczyna być już (względnie) trudno i rozdzielają się ścieżki w grze.

Hmm, to jest pewne niedopracowanie, że gra robi się ciekawa dopiero w Sand Zone, nie sądzisz ;)?


Tytuł: Re: Cave Story (Dokutsu Monogatari, lub jak ktoś jest plurystą językowym to 洞窟物語)
Wiadomość wysłana przez: Firen 2007-05-05 11:04:42
Gra fajna ;)

utknąłem na Sand Zone bo nie wiem co z tymi psiakami zrobić :/ wiem coś o "old woman" że mieszka w jakiejś chacie ale co z tego jeżeli jest zamknięta :/ i gdzie "wyładować" kundle bo łażę z nim ok. 30 min i nie wiem co dalej :D


Tytuł: Re: Cave Story (Dokutsu Monogatari, lub jak ktoś jest plurystą językowym to [][]
Wiadomość wysłana przez: ChanibaL 2007-05-05 12:53:39
Seasoft: (obowiązkowych) dialogów dużo nie ma, ale te co pozostały to są po prostu ciekawe i opowiadają całkiem niezłą historię. Co do sandzone to wcześniej gra też jest dobra, ale po prostu tutaj dopiero się rozkręca, wreszcie zaczynają się groźne potworki itp. A co do muzyki to mi się podoba - kwestia gustu i tyle. Z tym przerywaniem to nawet na wine nie ma kłopotu - może jakiś tryb zgodności ze starszym windowsem czy coś takiego włącz u siebie.

Firen: te 5 kundli trzeba oddać Jence, to jest ta babcia ((http://www.miraigamer.net/cavestory/siteimages/jenka.gif)) co możesz ją znaleść w domku znajdującym się po lewej stronie o kilka półek poniżej wejścia które otwiera się po zabiciu bossa Omegi (to są te półki z tych fioletowych bloków z gwiazdkami przez które trzeba się przestrzelić).


Tytuł: Re: Cave Story (Dokutsu Monogatari, lub jak ktoś jest plurystą językowym to 洞窟物語
Wiadomość wysłana przez: Jerac 2007-05-05 12:56:32
Dodam jeszcze od siebie że biegającego pieska można złapać po prostu na chama wciskając strzałkę w odpowiednim momencie. Nie trzeba szukać jakiegoś kleju aby go usadzić w miejscu :D

A, btw, muzyka jest dużo lepsza później. "Utworek doktorka", że tak go sobię nazwę, jest wręcz dobry :D


Tytuł: Re: Cave Story (Dokutsu Monogatari, lub jak ktoś jest plurystą językowym to 洞窟物語)
Wiadomość wysłana przez: Firen 2007-05-05 23:00:23
Hmm teraz mam tego gostka co proponuje mi odlot na Smoku ja robie nie i mam znalezc tą Sue ;/ gdzie ona? :D


Tytuł: Re: Cave Story (Dokutsu Monogatari, lub jak ktoś jest plurystą językowym to 洞窟物語)
Wiadomość wysłana przez: Jerac 2007-05-05 23:05:03
W górę!


Tytuł: Re: Cave Story (Dokutsu Monogatari, lub jak ktoś jest plurystą językowym to 洞窟物語)
Wiadomość wysłana przez: Firen 2007-05-06 11:23:55
ale ja chce ją odszukać :P tylko nie wiem czy w ogole sie da :P trzeba już lecieć tym głupim smokiem? to juz koniec? ;]


Tytuł: Re: Cave Story (Dokutsu Monogatari, lub jak ktoś jest plurystą językowym to 洞窟物語)
Wiadomość wysłana przez: Jerac 2007-05-06 11:36:52
No przecie mówię że masz IŚĆ w górę... zobacz sobie na mapie jak ten levelik wygląda... i nie, to nie jest koniec - do końca jeszcze daleko :>


Tytuł: Re: Cave Story (Dokutsu Monogatari, lub jak ktoś jest plurystą językowym to 洞窟物語
Wiadomość wysłana przez: Fabio 2007-05-06 17:36:58
Gierka niezla. Wlasnie czegos takiego mi ostatnio brakowalo. Wszystko ladnie dopracowane, az chce sie grac, grac, grac...

Jezeli ktos by szukal gier tego typu, to polecam:

Castlevania: symphony of the night - dla mnie najlepsza ze wszystkich Castlevanii. Mila dla oka grafika, swietna muzyka. Zdobywamy pkt doswiadczenia, nowy ekwipunek, czary. Wszystko to odbywa sie w swiecie 2D. Gra wyszla jedynie w wersji na Playstation, wiec potrzeba emulatora, i samego obrazu z gra, ale imo warto poswiecic troche czasu i to zdobyc.

Metroid - w tym wypadku polecam wersje Super Metroid, wydana na Super Nintendo (snes), oraz wersje na Game Boy Advance (gba), czyli Metroid Fusion. Podobnie, jak przy Castlevani, potrzebujemy odpowidnich rom'ow i emulatorow do zagrania w te gry na komputerze.

Te gry wg. mnie sa najbardziej zblizone do Cave Story, jesli chodzi o mechanike gry. Polecam.


Tytuł: Re: Cave Story (Dokutsu Monogatari, lub jak ktoś jest plurystą językowym to 洞窟物語
Wiadomość wysłana przez: kujon 2007-05-07 16:08:00
Brakuje mi jednego psa, mam tego ze skrzyni, tego który uciekał, tego po walce z Curly Brace, tego który spał na końcu Sand Zone, i tego który znajduje się przed bossem omegą, ale nie wiem gdzie jest ten 5 :P wie ktoś  :)


Tytuł: Re: Re: Cave Story (Dokutsu Monogatari, lub jak ktoś jest plurystą językowym to
Wiadomość wysłana przez: ChanibaL 2007-05-07 18:06:10
Brakuje mi jednego psa, 
Ok, pomórzemy...

mam tego ze skrzyni, 
1...
tego który uciekał, 
2...
tego po walce z Curly Brace, 
3...
tego który spał na końcu Sand Zone, 
4...
i tego który znajduje się przed bossem omegą,
5...
ale nie wiem gdzie jest ten 5 :P wie ktoś  :)
Um... w kalkulatorze się ukrył?


Jako 5 rozumiem, że masz na myśli tego znajdującego się tuż pod i w lewo w niezbyt ukryty tunel, pod otwierającymi się wrotami po zabiciu Omegi?


Tytuł: Re: Cave Story (Dokutsu Monogatari, lub jak ktoś jest plurystą językowym to 洞窟物語
Wiadomość wysłana przez: kujon 2007-05-07 19:00:22
dziwne 5 min po napisaniu posta usunąłem go bo znalazłem odpowiedz a mimo to jest :P


Tytuł: Re: Cave Story (Dokutsu Monogatari, lub jak ktoś jest plurystą językowym to 洞窟物語
Wiadomość wysłana przez: Guthrick von Kewpa 2007-05-07 22:11:18
Eee, też sobie przeszedłem. Fajne napisy końcowe itp. Trochę w każdym razie czit bo gdzieś po drodze wypiłem life pota i nie mogłem sobie trochę poradzić z corem, więc musiałem zebrać się w sobie i grać od nowa. Było przyjemniej i pewnie szybciej. Za drugim razem pokroilem go z reka na plecach, heheh. Eee, dobra gra, szkoda że już tak późno, znów się nie wyśpię.


Tytuł: Re: Cave Story (Dokutsu Monogatari, lub jak ktoś jest plurystą językowym to [][]
Wiadomość wysłana przez: ChanibaL 2007-05-07 22:32:00
Ciekawostka: Jenka da podobno nowego Life Pota każdemu kto się u niej później pokaże, nawet Guthowi (max 1 na raz można mieć)

Pozatym tylko uważasz, że przeszedłeś grę - wybrałeś drogę dla przeciętniaków omijając nawet końcowego bossa. Tak, doktorek to tylko taki krzykacz co sobie tam ziemie podbija, prawdziwi bochaterzy idą do piekła...

Pójście do piekła wymaga uratowania Curly i posiadania boostera v2.0. Broń lepsza niż machinegun też by nie zaszkodziła. Wejście będzie w domku koło którego przebiegasz uciekając tchórzliwie z wyspy. Stoper też możesz zdobyć aby zmierzyć sobie czas w piekle (poziom świetny na timeruny), ale nie jest obowiązkowy.
Aby uratować Curly musisz nie brać boostera v0.8, przywiązać sobie ją do pleców znalezionym koło Core pasem jak zemdleje, później ją możliwie szybko osuszyć w pierwszych drzwiach, korzystając z tajemnej wiedzy książek (koniecznie ją ze sobą zabrać z tamtąd trzeba, nie wolno wyjść przez drzwi bez niej bo będzie stracona), potem jeszcze na plantacji trzeba jej przywrócić pamięć.
Aby mieć booster v2.0 trzeba nie brać v0.8 (tak, to się da przeskoczyć)
Aby mieć lepszą broń należy się dłużej męczyć z Polar Starem, na pustyni możesz go i fireballa połączyć w jedno - Snake przechodzącego przez ściany fireballa lecącego prosto. Możesz także dojść do Spura, cacka które potrafi ponad 100 dmg zadać jednym, naładowanym strzałem. Zawsze masz także twojego największego wroga (ew. przyjaciela) - Nemesis i Bubblera - pierwsze u malutkich ludzików do zdobycia, drugie w kominku w wiosce Mimig. Podobno nie branie bubblera pozwala na wzięcie nemesisa bez wyrzucania miecza, ale tego nie teściłem.


Tytuł: Re: Cave Story (Dokutsu Monogatari, lub jak ktoś jest plurystą językowym to 洞窟物語
Wiadomość wysłana przez: Guthrick von Kewpa 2007-05-09 18:32:29
Eee, no właśnie coś mi tak nie pasowało, bo było tam po drodze kilka rzeczy które na etapie przed doktorkiem nie działały (ale po 666 próbie zabicia klocka uznałem, że wolę sobie tchórzliwie uciec niż się niepotrzebnie denerwować następne pół nocy).

Co do lifepota to asd, no ale to tylko 4/5 godzin przechodzenia było więc tylko małe asd.;).

e: właśnie sobie przypomniałem, że jak tchórzliwie uciekałem z wyspy, to chciałem wejść do saverooma, ale było "it won't open", wredne.

e2: Chciałem zrobić dobry uczynek i przejść, ale nie kłamałeś i nie mam jak już, trzeba będzie od nowa, asd.

PS666: Prawdziwi bohaterzy.:>:>:>

Posted on: 2007-05-08 15:39:50
e1337: E, no i poszedłem sobie do piekła itp., zobaczyłem nawet bossa, zjadłem lifepota na doktorku, bo uznałem wspaniałomyślnie że wolę wygrać za pierwszym razem żeby zobaczyć szybciej piekło niż za drugim bez picia (a tak naprawdę, to żeby mieć trudniej!@3). Smaczny kąsek zostawię sobie jednak na potem, żeby jakoś na nieodpierd*l grać i dojść to tego czegoś z więcej niż 8hp. ;)

Btw. Walka z grzybem rox.
Btw2. Nie znalazłem natomiast niechcący spura (a tak naprawdę, to żeby mieć trudniej)
Posted on: 2007-05-09 19:09:05
e1338: Właśnie wymyśliłem, że pewnie coś mogłoby być w first cave jakby zajrzeć do gunsmitha, ajt? Anyway i tak już nie mam jak wrócić, biedny ja.
E: Ok, już wiem nawet, że tak nie jest, trzeba było mówić że trzeba się dłużej męczyć z polar starem.


Tytuł: Re: Cave Story (Dokutsu Monogatari, lub jak ktoś jest plurystą językowym to 洞窟物語)
Wiadomość wysłana przez: Jerac 2007-05-09 19:00:51
Uprzedzam że "to coś" się marnie trzyma sufitu.


Tytuł: Re: Cave Story (Dokutsu Monogatari, lub jak ktoś jest plurystą językowym to 洞窟物語
Wiadomość wysłana przez: Guthrick von Kewpa 2007-05-10 17:19:14
Nie zgniotło mnie bo przeczułem podstęp i uciekłem na bok:p

Natomiast pomysł przechodzenia dalej bez nemesisa i spura okazuje się dość słabym.

Jeszcze walczę niestety.


Tytuł: Re: Cave Story (Dokutsu Monogatari, lub jak ktoś jest plurystą językowym to 洞窟物語)
Wiadomość wysłana przez: Jerac 2007-05-10 17:22:31
A mi się PanaBrązowegoDziadka bić nie chce szczerze mówiąc.... może to przez to że przechodzę równolegle Castlevanię AoS :D


Tytuł: Re: Cave Story (Dokutsu Monogatari, lub jak ktoś jest plurystą językowym to 洞窟物語
Wiadomość wysłana przez: Guthrick von Kewpa 2007-05-11 20:51:58
Mi sie chce tylko dlatego, że spędziłem przy tej grze już sporo czasu, przeszedłem do doktorka co najmniej z 5 razy, w związku z czym trzeba dokończyć ;)
Posted on: 2007-05-10 21:42:45
Ok, zniszczyłem dziada. Nie był taki straszny, choć początkowo jak do cholery dochodziłem z 5hp i umierałem bo na głowę spadało mi ogromne jajo to było trochę nerwowo;). Anyway, szkoda, że już się skończyło. ;)

Chyba że zaraz znowu wyskoczysz, że prawdziwi bohaterowie idą do dupy ballosa i przechodzą przez układ pokarmowy... :>


Tytuł: Re: Cave Story (Dokutsu Monogatari, lub jak ktoś jest plurystą językowym to 洞窟物語
Wiadomość wysłana przez: GOKUSSJ3 2007-06-03 12:12:31
Ja rozwaliłem dziada i teraz planuje przejść piekło, ale nie wiem gdzie znaleźć dobrą broń(dokładniej chodzi o spur).  Wie może ktoś?


Tytuł: Re: Cave Story (Dokutsu Monogatari, lub jak ktoś jest plurystą językowym to 洞窟物語
Wiadomość wysłana przez: Guthrick von Kewpa 2007-06-03 13:10:40
Musisz nie łączyć polar stara z fireballem w labiryncie i zajść później do first cave. Analogicznie nie możesz również brać machineguna


Tytuł: Re: Cave Story (Dokutsu Monogatari, lub jak ktoś jest plurystą językowym to 洞窟物語)
Wiadomość wysłana przez: Jerac 2007-06-03 14:38:18
I nie tylko, żeby w ogóle przejść do piekła trzeba jeszcze uratować Curly, a żeby to zrobić należy nie brać boostera 0.8.


Tytuł: Cave Story na PSP i GBA/DS!
Wiadomość wysłana przez: GOKUSSJ3 2007-06-26 02:18:37
Dziex jestem juz na piekle po prostu hardkor nie moglem przejsc poczatku  :) .

Noo doszedłem do Ballosa ale nie moge dojsc nawet do drugiej formy.
Ale ze bylem cholernie ciekawy specjalnego zakonczenia to za pomoca hex editora wpisalem sobie niesmiertelnosc(zazwyczaj nie oszukuje w zadnej grze, ale ta gra jest TAK CHOLERNIE ciekawa ze musialem!) i nieskonczony booster i przeszedlem.

Napisana: 2007-06-03 19:34:48
Cave story na PSP!
http://www.variantinteractive.com/en-eu/games/variant/cs/index.php/ (http://www.variantinteractive.com/en-eu/games/variant/cs/index.php/)
Gra wydana przez Variant Interactive na licencji Pixela ofkorz.
Na GBA jest juz demo darmowe do sciagniecia na forum Pixela ale link nie działa :/.
Wersje na GBA robi jakis typek(zapomnialem nicku) i ta wersja tez jest oficjalnie ochrzczona przez Pixela :).
Wiecej informacji o tym... Zreszta, przeciez jest jeszcze cos takiego jak Google :).


Tytuł: Re: Cave Story (Dokutsu Monogatari, lub jak ktoś jest plurystą językowym to 洞窟物語)
Wiadomość wysłana przez: Firen 2007-11-11 22:18:39
SIEMA WSZYSTKIM ;P
dawno mnie nie było :D

mam pytanie

jak wziąść nemesisa? :P
bo jestem przy takich miniaturowych ludzikach :)


Tytuł: Re: Cave Story (Dokutsu Monogatari, lub jak ktoś jest plurystą językowym to 洞窟物語)
Wiadomość wysłana przez: Jerac 2007-11-12 10:31:25
Info jest na stronie z ktorej ściągnąłeś cave story... ale w drodze wyjątku...

1: W lokacji gdzie trzeba się wspinać na górę, zaraz po wyborze czy odlatujesz na smoku czy nie, idziesz do drzwi w lewym dolnym rogu (trzeba zeskoczyć z krawędzi i sterować jetpackiem). Gadasz z ludzikami;
2: Idziesz w pierwszej dużej lokacji (wioska mimig), a następnie do dziury z grzybkami. Gdzieś tam pałęta się ludzik (ciężko zauważyć bo w trawie);
3: Wracasz do mieszkania ludzików. Zabierają Ci Blade ale dostajesz Nemezis. Czy warto? Może... No, ale jakby co - zawsze możesz się zamienić spowrotem.


Tytuł: Re: Cave Story (Dokutsu Monogatari, lub jak ktoś jest plurystą językowym to 洞窟物語
Wiadomość wysłana przez: Guthrick von Kewpa 2007-11-12 19:46:28
Warto, jeśli się wybierasz do piekła.


TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb