Liga Liero
2019-06-27 07:43:08 *
Witamy, Gość! Prosimy, zaloguj się, lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika i hasło.
 
  Strona główna   Forum   Pomoc Szukaj Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: System punktacji  (Przeczytany 1196 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przeglądają ten wątek.
Greybrow
Egzekutor
Generał
*

Reputacja: 67
Offline Offline

wiadomości: 1587


Nothing but the rain


Zobacz profil WWW
« : 2005-12-12 11:35:36 »

Na stronie comsera rozpocząłem dyskusję na temat nowej punktacji w Gusanos, proponując rozwiązanie z gry Descent.
Ciekaw jestem co się myśli po tej stronie języka Smiley
Ja sam już nie wiem, który system jest najlepszy...

Tu wątek comsera po angielsku: http://comser.liero.org.pl/forum/index.php?topic=178.0

Tu mój skrypt porównujacy wszystkie te systemy (po angielsku, tłumaczenie poniżej):
http://greybrow.iq.pl/gusanos-descent-scoring-system.php

kills = fragi / zabicia przeciwnika
deaths = liczba śmierci w sumie, czyli i zabicia przez przeciwnika i samobójstwa
suicides = liczba samobójstw

Descent
Przewagą tego systemu nad innymi jest to, że daje równe szanse na osiągnięcie wysokiego wyniku wszystkim graczom, niezależnie od momentu w którym włączyli się do gry. Tu dwie dodatkowe wersje z dodatkową karą za samobójstwo. Wyniki są w zakresie od 0 do 100. Wygrana liczona na bieżąco. Może być liczona w każdym momencie.

System 1:(d_sui)
Maksymalny wynik na starcie. Samobójstwa liczone podwójnie (bo raz już są w deaths). Nie można mieć 0 punktów.
100 * (Kills + 1) / (Kills + Deaths + Suicides + 1)
System 2: (d_org_s)
Trzeba mieć przynajmniej 1 kill, żeby mieć wynik inny niż 0. Samobójstwa liczone podwójnie. Nie można mieć 100 punktów.
100 * Kills / (Kills + Deaths + Suicides + 1)
System oryginalny: (d_org)
Trzeba mieć przynajmniej 1 kill, żeby mieć wynik inny niż 0. Nie można mieć 100 punktów.
100 * Kills / (Kills + Deaths + 1)

Liga Liero
Stworzone by rozdzielić 3 punkty na grę TYLKO dwóch graczy. Wygrana możliwa tylko wtedy, jeśli na końcu gry jeden z graczy posiada więcej żyć (lub zginął mniej razy) niż przeciwnik. Wygrana po osiągnięciu limitu lives. (LL)
więcej lives i więcej kills - 3
więcej lives i po równo kills - 2.5
więcej lives i mniej kills - 2
po równo lives i więcej kills - 1.75
po równo lives i po równo kills - 1.5
po równo lives i mniej kills - 1.25
mniej lives i więcej kills - 1
mniej lives i po równo kills - 0.5
mniej lives i mniej kills - 0

Quake
W tym systemie śmierci/życia nie mają znaczenia. Liczą się tylko kills i ewentualne samobójstwa, które odejmują się od wyniku. Wygrana po osiągnięciu limitu kills lub czasu. (Q)
Wynik = kills - suicides

TCE +/-
Kills są tak samo ważne jak deaths/samobójstwa. Wygrana po osiągnięciu limitu kills lub czasu. (+/-)
Wynik = kills - deaths
Zapisane

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2005, Simple Machines
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb