Liga Liero
2019-05-25 13:11:24 *
Witamy, Gość! Prosimy, zaloguj się, lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika i hasło.
 
  Strona główna   Forum   Pomoc Szukaj Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 »»» [Wszystkie]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: [Gusanos 081] Wszystko o mapmakingu  (Przeczytany 16033 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przeglądają ten wątek.
Malkar
nowy
*

Reputacja: 0
Offline Offline

wiadomości: 21


Krzyk kamieni...


Zobacz profil
« : 2005-12-17 17:46:26 »

Problemy/pytania związane z mapmakingiem w gusanos 081 opisujemy tutaj [Guth]
***

Chciałbym wrócić do mapek. Robię w paincie, kolory jak ze stronki samuraja (100%) i tam gdzie powinien być grunt, w którym można kopać i rozwalać go, to jest woda. Jest se most... PLUSK! Wszystko w jeba*ą wodę! Format jest w png i ogólnie wszystko jak podaliście, a i tak się coś pier***li...
HELP Undecided
« Zmienione: 2005-12-25 20:33:55 przez Guthrick von Kewpa » Zapisane

Counting bodies like sheep to the rhythm of the war drums!
Guthrick von Kewpa
Personal Jesus
Gusanos Team
Generał
*

Reputacja: 28
Offline Offline

wiadomości: 1091


WSh, are you pondering what I'm pondering?


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #1 : 2005-12-17 18:10:56 »

Wszystko, czyli że tryb indeksowany też?:>
Zapisane

-What are we going to do tonight, Guth?
-The same thing we do every night, WSh...try and take over the world!1
Malkar
nowy
*

Reputacja: 0
Offline Offline

wiadomości: 21


Krzyk kamieni...


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 2005-12-17 18:41:29 »

Tryb indeksowany? inquisitive
Zapisane

Counting bodies like sheep to the rhythm of the war drums!
kamil077
Gość
« Odpowiedz #3 : 2005-12-17 18:52:32 »

       skopiuj jakieś mapki z wszystkimi obiektami (woda,grunt1,grunt2,szyba)
 i robisz takie same kolory zalerzy co chcesz zrobić , w tym samym pliku a nie nowym (ja tak robie)  devilish

________________________ ________________________ ________________________ ________________________ ________________________ __

co to ten tryb indeksowy czy jakiś???
[edit]wiem mało kto to zrozumiał , albo ja źle pisze[/edit]
Zapisane
Guthrick von Kewpa
Personal Jesus
Gusanos Team
Generał
*

Reputacja: 28
Offline Offline

wiadomości: 1091


WSh, are you pondering what I'm pondering?


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #4 : 2005-12-17 19:00:17 »

material musi być zapisany w 256 kolorowej indexowanej palecie. Paint pewnie nie jest na tyle l33t, żeby przerobić, potrzeba więc do tego jakiegoś GIMP'a czy innej płatnej kakupy. Zazwyczaj w pasku narzędzi trzeba szukać Obraz/Tryb/Indeksowany, a potem zaklepać 'ok' w przypadku gimpa.

No a mniej l33t sposób, ale skuteczny, to właśnie kamil przedstawił :>
Zapisane

-What are we going to do tonight, Guth?
-The same thing we do every night, WSh...try and take over the world!1
Malkar
nowy
*

Reputacja: 0
Offline Offline

wiadomości: 21


Krzyk kamieni...


Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : 2005-12-17 19:56:11 »

       skopiuj jakieś mapki z wszystkimi obiektami (woda,grunt1,grunt2,szyba)
 i robisz takie same kolory zalerzy co chcesz zrobić , w tym samym pliku a nie nowym (ja tak robie)  devilish

Moim zdaniem to bez sensu. Po pierwsze nym sposobem nigdy nie osiągnę tego, co chcę osiągnąć. Po drugie nie uwolnię swojej weny twórczej Tongue

A więc Guthrick von Kewpa, polecasz Gimpa? Spróbujemy...
Zapisane

Counting bodies like sheep to the rhythm of the war drums!
ChanibaL
Egzekutor
Generał
*

Reputacja: 49
Offline Offline

wiadomości: 1188


praktykujący psychopata


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #6 : 2005-12-18 12:56:18 »

Guth - pamiętasz jak miałeś zrobić ładny łopatologiczny tutorial do G09 mapmejkingu ze scrinami? Zostało ci w końcu tylko 6 dni Grin
Zapisane

rzehójom mówimy stanowcze rzehój!!1
xmpp://ChanibaL@jabberpl.org
Wesz
Lucypher
Gusanos Team
Generał
*

Reputacja: 64
Offline Offline

wiadomości: 1506


We eat the box?


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #7 : 2005-12-18 13:39:28 »

Hmmm...a to nie miał być turtorial map majkingu ale dla z 081?
Zapisane

ChanibaL
Egzekutor
Generał
*

Reputacja: 49
Offline Offline

wiadomości: 1188


praktykujący psychopata


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #8 : 2005-12-18 13:52:02 »

Ja tylko przypominam, a nie mówię, że to się tutaj przyda Grin
(chociaż i tak różnią się tylko tym, że w 081 chodzi o kolorek, a w 09 o numer w palecie)
Zapisane

rzehójom mówimy stanowcze rzehój!!1
xmpp://ChanibaL@jabberpl.org
Wesz
Lucypher
Gusanos Team
Generał
*

Reputacja: 64
Offline Offline

wiadomości: 1506


We eat the box?


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #9 : 2005-12-18 13:59:14 »

A ja już tam niby robie Konsole do 09 i poradnik modingu, także fajno by było jakby glót zrobił "map majking turtorial"
Zapisane

Guthrick von Kewpa
Personal Jesus
Gusanos Team
Generał
*

Reputacja: 28
Offline Offline

wiadomości: 1091


WSh, are you pondering what I'm pondering?


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #10 : 2005-12-18 15:01:57 »

Co do tego mapmajkingu do 081 - śmieszna sprawa. Dziś w ramach porannego odcięcia od netó porozglądałem się trochę po dysku, przy okazji natknęłem się właśnie na "mapmajking tutorial" I się okazało, że jest w 90% gotowy  devilish. Nooo, ale jest w nim dużo błędów, i nie ma najważniejszej części, ale jak już to rozkopaliśmy, to [może] się zrobi.

No i btw. spis materiałów i obsługa palety do 081 pojawiły się wczoraj rano w artykułach.

Chanibal: Fakt, nie przypominaj  devilish [Tak, lista tego, co powinienem ci w tym miejscu przypomnieć jest tak długa, że nie zdążyłbym jutro do szkoły :ooo]
Zapisane

-What are we going to do tonight, Guth?
-The same thing we do every night, WSh...try and take over the world!1
Nem
nowy
*

Reputacja: -3
Offline Offline

wiadomości: 18


o.O


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #11 : 2006-10-15 00:51:51 »

pytanie mam...
zrobilem sobie mapke w paincie i nie umiem jej otworzyc nie ma jej na liscie ani w konsilo wpisuje map hell
i nic co zrobic?
Zapisane

//\\//EM
Netsu
Pułkownik
****

Reputacja: 26
Offline Offline

wiadomości: 416



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #12 : 2006-10-15 08:01:30 »

poszukałes i przeczytałeś tutorial?
Zapisane

My hopemage - trochę moich gier
Jumpy - The Ultimate Deutsche Dieselpunk Mayhem Totalfest
Nem
nowy
*

Reputacja: -3
Offline Offline

wiadomości: 18


o.O


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #13 : 2006-10-15 10:16:02 »

o.O

nie

o.O

robie tak jak na 0.8
Zapisane

//\\//EM
kamil077
Gość
« Odpowiedz #14 : 2006-10-15 12:47:57 »

Jeżeli robisz na Gusanos 0.9 ("c" albo "b") muszisz dodać do folderu z grą plik config.cfg, by gra ją wykrywała, a jak na 0.8.1 to nic nie trzeba robić tylko namalować i jest...
Zapisane
Wesz
Lucypher
Gusanos Team
Generał
*

Reputacja: 64
Offline Offline

wiadomości: 1506


We eat the box?


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #15 : 2006-10-15 13:38:04 »

Nie prawda, w 09c trzeba pamiętać o indexie kolorów, a w 0.81 o konkretnych kolorach. Nie będe opisywał tego drugi raz ponieważ na http://gusanos.liero.org.pl/ znajdują się odpowiednie artykuły.
Zapisane

Nem
nowy
*

Reputacja: -3
Offline Offline

wiadomości: 18


o.O


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #16 : 2006-10-16 12:41:46 »

Nie prawda, w 09c trzeba pamiętać o indexie kolorów, a w 0.81 o konkretnych kolorach. Nie będe opisywał tego drugi raz ponieważ na http://gusanos.liero.org.pl/ znajdują się odpowiednie artykuły.

:/
co to ten index kolorow ? :/
Zapisane

//\\//EM
Jerac
Last SorLord
Egzekutor
Generał
*

Reputacja: 78
Offline Offline

wiadomości: 1417

Uwaga zły i podły admin. Nie drażnić.


Zobacz profil
« Odpowiedz #17 : 2006-10-16 13:29:05 »

Nem, dostałeś już ostrzeżenie na privie, suxa, a teraz publiczne na forum. Uprzedzam, dalej są ciekawsze kary, więc jeśli chcesz się dowiedzieć jakie, pisz tak dalej.

Generalnie: MYŚL ZANIM COŚ NAPISZESZ.

W ramach wyjątku, ostatni raz Ci pomogę.
1: Weź w dłoń niewielki, owalny, zazwyczaj biały przedmiot połączony z komputerem, zwany potocznie "myszką". Istotne jest trzymanie palca nad przyciskiem, czyli tym kawałkiem myszki który po przyciśnięciu wydaje odgłos "klik".
2: Zauważ że jeśli ruszysz myszką, na ekranie przesunie się strzałeczka. Przesuwaj myszkę tak długo, aż strzałeczka znajdzie się bezpośrednio nad linkiem, czyli podkreślonym, pomarańczowym napisem. Dla ułatwienia daję linka tutaj:  http://gusanos.liero.org.pl/
3: A teraz trudna czynność. Musisz opuścić palec na to co wcześniej nazwaliśmy przyciskiem, i szybko wdusić go i puścić. A potem, o zgrozo, znowu! Mojej babci czynność ta udała się już za dziesiątym razem, ale nie stresuj się jeśli Ci nie wyjdzie za setnym. Bądź dobrej myśli, w końcu się uda.
4: Brawo! Wszedłeś na stronę z artykułami do Gusanos! No, prawie. Powtórz czynności 2 i 3, tym razem jednak strzałeczka ma znajdować się nad napisem "artykuły". Dodam, że ta czynność nazywa się "otwieraniem linka".
5: A teraz otwórz link do tego: Mapmaking w Gusanos 0.8.1. Brawo!
6: Czytaj aż zrozumiesz.
7. Czytaj aż zrozumiesz.
8. Jeszcze raz, dla pewności.

Zapisane

I can see what you see not, vision milky then eyes rot. When you turn they will be gone, whispering their hidden song.
Then you see what cannot be - shadows move where light should be. Out of darkness, out of mind.
łowca robali
Szeregowy
*

Reputacja: 1
Offline Offline

wiadomości: 58



Zobacz profil
« Odpowiedz #18 : 2006-10-23 19:32:20 »

a co do tego ładunku wybuchowgo - czemu nie zawsze wybucha?
Zapisane

Pracowawszy nad modem devilish jak ktoś naprawdę chce mnie nauczyć LUA to się nie obrażę devilish
Jerac
Last SorLord
Egzekutor
Generał
*

Reputacja: 78
Offline Offline

wiadomości: 1417

Uwaga zły i podły admin. Nie drażnić.


Zobacz profil
« Odpowiedz #19 : 2006-10-23 19:50:46 »

Przyznam szczerze - nie udało mi się tego nigdy zmusić do działania, ale znowu jakoś specjalnie się tym nie interesowałem... popróbuj, może uda Ci się tego użyć.
Zapisane

I can see what you see not, vision milky then eyes rot. When you turn they will be gone, whispering their hidden song.
Then you see what cannot be - shadows move where light should be. Out of darkness, out of mind.
lvkaz
Szeregowy
*

Reputacja: 2
Offline Offline

wiadomości: 40


Jestem głupi xD


Zobacz profil
« Odpowiedz #20 : 2007-10-15 14:51:51 »

Mam problem z ustawianiem obiektów na mapie... (Oczywiście w Gusanos 0.81)

Otóż tak:
Robie mape normalną, umieszczam obiekt (np.: sparker) i jest wszystko super, ale...
Rzucam w to miejsce np.: granat i ta cholera (czyt. sparker) odlatuje i sparkuje po całej mapie :S
Najbardziej dziwi mnie to, że robie te obiekty tak samo jak w default sparkery na starych mapach i tamte sie nie ruszają!!!
POMOCY!
Zapisane

◘◘◘◘◘
kfadlaciki Shocked
Jerac
Last SorLord
Egzekutor
Generał
*

Reputacja: 78
Offline Offline

wiadomości: 1417

Uwaga zły i podły admin. Nie drażnić.


Zobacz profil
« Odpowiedz #21 : 2007-10-15 17:11:09 »

Nie pamiętam już dokładnie jak to było z odpychaniem, ale właśnie to się dzieje - eksplozja granatu odpycha obiekt sparkera. Proponuję naprawić to za pomocą parametru zmniejszającego prędkość co klatke, to CHYBA było damping = 0 jak w 0.9c.
Zapisane

I can see what you see not, vision milky then eyes rot. When you turn they will be gone, whispering their hidden song.
Then you see what cannot be - shadows move where light should be. Out of darkness, out of mind.
Combaine
Pułkownik
****

Reputacja: 21
Offline Offline

wiadomości: 343



Zobacz profil
« Odpowiedz #22 : 2007-10-16 16:40:33 »

A nie lepiej mu zmienić col_layer na -1? Wtedy nic go nie popchnie.
Zapisane
Strony: 1 2 »»» [Wszystkie]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2005, Simple Machines
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb