Liga Liero
2019-09-17 04:14:41 *
Witamy, Gość! Prosimy, zaloguj się, lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika i hasło.
 
  Strona główna   Forum   Pomoc Szukaj Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 »»» [Wszystkie]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Powitanie i drobna opinia :)  (Przeczytany 8562 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przeglądają ten wątek.
pajkul
Gość
« : 2006-11-10 17:34:41 »

Wiec witam wszystkich na tym forum, jestem tu nowy. Smiley Chcialbym cos powiedziec - we wstepie na stronie ligi Liero [ktos] odradza grania w ta gre z komputerem, gdyz jest wg. niego kretynem i ciagle sie zabija. W pewnym stopniu sie zgadzam, lecz tylko w 50%. Poczatkujacemu nie jest wcale tak latwo wygrac z CPU. Nie jest to zaden wyczyn programowania, ale autor zrobil wszystko ze sztuczna inteligencja, na co pozwala Turbo Pascal. Ten program nie ma po prostu wiecej mozliwosci w tworzeniu programow i autor Liero wykazal sie naprawde duzymi umiejetnosciami. Wycisnal z niego wszystko, co sie da. U mnie  wszkole w bibliotece na kazdej przerwie od kilku ladnych lat zbieraja sie mistrzowie i graja w ta gre tak zawziecie, ze wiele razy klawiatura musiala byc wimieniona. Tyle emocji, bijatyk i wyzwisk nie mozna spotkac nigdzie indziej, jak w bibliotece przy komputerze. Cheesy

Pozdrawiam wszystkich maniakow Liero! xD
Zapisane
ChanibaL
Egzekutor
Generał
*

Reputacja: 49
Offline Offline

wiadomości: 1190


praktykujący psychopata


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #1 : 2006-11-10 18:14:33 »

Witam

Turbo Pascal wcale nie jest tutaj barierą, były nimi raczej minimalne wymagania gry (taka solidna inteligencja nie pozwoliła by liero działać na aż takich złomach), ale zwłaszcza brak chęci i pomysłu autora jak ją zrobić... A i to co jest w liero raczej nie można zaliczyć jako sztuczną inteligencje (choć ciężko mi być pewnym z powodu lenistwa niepozwalającego mi poszukać definicji).
Zapisane

rzehójom mówimy stanowcze rzehój!!1
xmpp://ChanibaL@jabberpl.org
Jerac
Last SorLord
Egzekutor
Generał
*

Reputacja: 78
Offline Offline

wiadomości: 1417

Uwaga zły i podły admin. Nie drażnić.


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 2006-11-10 18:42:31 »

O ile wiem AI Wurmz! zmieniło się dość drastycznie od wersji Beta do Charlie, i jakoś Charlie nie działało dużo wolniej niż Beta. Pozatym, bot z liero na mapce Dojo potrafi dokopać, szczególnie jak da mu się dobre bronie (gaussy, rifle, i inne takie którymi ciężko zrobić sobie kuku).
Zapisane

I can see what you see not, vision milky then eyes rot. When you turn they will be gone, whispering their hidden song.
Then you see what cannot be - shadows move where light should be. Out of darkness, out of mind.
pajkul
Gość
« Odpowiedz #3 : 2006-11-11 12:59:15 »

ChanibaL -> Jezeli juz, to bardziej ten pierwszy powod. Wg. mnie calkiem dobrze radzi sobie CPU, bo jak wiemy jest to gra DOS-owa, wiec ciezko by bylol udzwignac takie obliczenia (jeszcze dzwiek i powalajaca grafa Tongue)
Zapisane
ChanibaL
Egzekutor
Generał
*

Reputacja: 49
Offline Offline

wiadomości: 1190


praktykujący psychopata


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #4 : 2006-11-11 13:54:16 »

NIe, nie dużo bardziej ten drugi... w sumie to trochę źle się wyraziłem w tym pierwszym, ale nie ważne.

A ty, Pajkul, masz chyba jakieś uprzedzenia co do dosa, bo niestety, ale dos nie ma takich ograniczeń. Miały je raczej kompy które były w czasach dosa.
Zapisane

rzehójom mówimy stanowcze rzehój!!1
xmpp://ChanibaL@jabberpl.org
pajkul
Gość
« Odpowiedz #5 : 2006-11-11 14:37:19 »

Mialem na mysli sprzet, ktory byl w momencie premiery tej gry...
Zapisane
ambasador
General Contractor
Gwardia
Kapral
*

Reputacja: 18
Offline Offline

wiadomości: 158


AMBEKGROUND


Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : 2006-11-11 15:08:08 »

A może by tak Edit + Strzałka w dół " \/ " ?
Zapisane

It's this way because that's the only way we do it.
Wesz
Lucypher
Gusanos Team
Generał
*

Reputacja: 64
Offline Offline

wiadomości: 1508


We eat the box?


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #7 : 2006-11-11 16:10:20 »

Shocked Bana volumowi, bana mu, gwardzista a nie zna regulaminu, powinieneś w nocy budzić się i wymieniać wszystkie punkty po kolei Wink. Niby w naszym haksorkim regulaminie jest tak że nie odpowiadam na posty editami.
Zapisane

Van_Hoover
fisha
Gwardia
Pułkownik
*

Reputacja: 30
Offline Offline

wiadomości: 435


Nie potykają się tylko ci, którzy pełzają


Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : 2006-11-11 16:13:18 »

A dokładnie 14. punkt regulaminu. Poza tym edytowanie wprowadziłoby to niewielki i niepotrzebny chaos. Co innego gdyby to było ewidentne nabijanie postów ale w tym wypadku IMHO tak nie jest.
Zapisane
Guthrick von Kewpa
Personal Jesus
Gusanos Team
Generał
*

Reputacja: 28
Offline Offline

wiadomości: 1091


WSh, are you pondering what I'm pondering?


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #9 : 2006-11-11 16:16:30 »

Wracając jednak do wywodu pajkula - premiera Liero była w 1999, dla porównania w tym samym roku była premiera Q3. Wink
Zapisane

-What are we going to do tonight, Guth?
-The same thing we do every night, WSh...try and take over the world!1
ambasador
General Contractor
Gwardia
Kapral
*

Reputacja: 18
Offline Offline

wiadomości: 158


AMBEKGROUND


Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : 2006-11-11 16:42:12 »

Wracając do edytowania postów.... BANA MI! A tak na serio to faktycznie zapomniałęm o tym. Mój błąd...
« Zmienione: 2006-11-12 11:34:57 przez Volum » Zapisane

It's this way because that's the only way we do it.
pajkul
Gość
« Odpowiedz #11 : 2006-11-11 22:34:58 »

Wg. mnie bariera byly wymagania sprzetowe i zalozenie gry. CPU mial byc tylko dodatkiem i sprawuje sie calkiem dobrze. Ilosc obliczen podczas wykonywania operacji przez CPU w grach takich, jak Liero, jest wieksza, niz nam sie wydaje. Analiza ciagle zmieniajacego sie otoczenia, fizyka pociskow itd. Bardzo dobra gra.
Zapisane
ChanibaL
Egzekutor
Generał
*

Reputacja: 49
Offline Offline

wiadomości: 1190


praktykujący psychopata


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #12 : 2006-11-12 00:32:53 »

W przypadku liero to raczej mniejsza... A i bot w liero nie wie nic o swoim otoczeniu, wie tylko w jakim kierunku jest przeciwnik.
Zapisane

rzehójom mówimy stanowcze rzehój!!1
xmpp://ChanibaL@jabberpl.org
pajkul
Gość
« Odpowiedz #13 : 2006-11-12 09:39:53 »

Widze, ze nie jestes zbytnio fanem Liero. Bot zna otoczenie, niestety nie rozroznia miejsc, ktore mozna zniszczyc, a ktorych nie. Skonczmy ta dyskusje. Ograniczeniami byly: wymagania sprzetowe, Turbo Pascal. Nikt dokladnie nie zna tych ograniczen. Trzeba spytac autora, ale po co? Lepiej myslec pozytywnie, ze autor nie jest marnym programista.
Zapisane
Jerac
Last SorLord
Egzekutor
Generał
*

Reputacja: 78
Offline Offline

wiadomości: 1417

Uwaga zły i podły admin. Nie drażnić.


Zobacz profil
« Odpowiedz #14 : 2006-11-12 10:01:48 »

A jak dla mnie to Ty się uparłeś na te swoje ograniczenia i zupełnie do Ciebie nie przemawia to że możesz nie mieć racji.

Cytuj
Widze, ze nie jestes zbytnio fanem Liero
- ROTFL! Cheesy
Zapisane

I can see what you see not, vision milky then eyes rot. When you turn they will be gone, whispering their hidden song.
Then you see what cannot be - shadows move where light should be. Out of darkness, out of mind.
pajkul
Gość
« Odpowiedz #15 : 2006-11-12 10:14:10 »

A do was to, ze to WY mozecie nie miec racji. Wszyscy z nas moga nie miec racji. Autor wie, jak jest naprawde.
Zapisane
Doman
Gwardia
Generał
*

Reputacja: 22
Offline Offline

wiadomości: 885


The truth is out here


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #16 : 2006-11-12 11:59:32 »

Wyobraź sobie, że niektórzy z NAS rozmawiali z Joosą. Choć jeżeli według Ciebie przebijanie się przez piach rzucając big nuke'a pod nogi świadczy o znajomości terenu, to niech Ci będzie Wink
Zapisane

May the Schwarz be with you!
Van_Hoover
fisha
Gwardia
Pułkownik
*

Reputacja: 30
Offline Offline

wiadomości: 435


Nie potykają się tylko ci, którzy pełzają


Zobacz profil
« Odpowiedz #17 : 2006-11-12 12:25:53 »

Jakby się uprzeć to można to też zinterpretować jako nieznajomość broni przez bota i poprostu rzuca tego big nuke'a bo nie wie jakie mu kuku potrafi zrobic jak siedzi w ziemi Tongue
Ja może jeszcze raz podkreślę to co Guth pisał: ograniczeń sprzętowych nie było i nie trafia do mnie zupełnie argument z wymaganiami sprzętowymi. Czemu liero nie mogłoby sobie więcej wymagać jak obok na pulpicie był skrót do Q3A? (taka gra co to w 3D się dzieje Wink )
Zapisane
pajkul
Gość
« Odpowiedz #18 : 2006-11-12 13:48:16 »

Doman -> Ok, w takim razie powiedz, jak uzasadnil slabe AI Joosa.

Powstanie Q3 w tym samym roku, co Liero, nie jest zadnym argumentem. Bot w Q3 robi tylko jedno - strzela. Nie musi patrzec, jak zachowa sie pocisk po kontakcie z otoczeniem, bo przeciez rykoszetow nie ma. Strzela i trafia, albo nie. Dba tez o to, czy miedzy celem a jego bronia nie ma zadnych przeszkod (w Liero tego nie zaobserwujemy). Nie ma az tak kolosalnej roznicy. Nalezy pamietac, ze Liero jest gra niskobudzetowa, amatorska, nad ktora pracowalo kilka osob.
Zapisane
Guthrick von Kewpa
Personal Jesus
Gusanos Team
Generał
*

Reputacja: 28
Offline Offline

wiadomości: 1091


WSh, are you pondering what I'm pondering?


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #19 : 2006-11-12 14:05:32 »

W kreditsach doprawdy jest aż jedna osoba, budżet to, jak przypuszczam, jedynie czas, więc nawet bardzoniskobudżetowa, moznaby rzec.
Czy bot w Liero patrzy jak zachowa się ten Twój rykoszet? ZORT ZORT ZORT! We eat the box?

Hint: W przywołaniu Q3 nie chodzi o samego bota, ale o zdolność obliczeniową komputerów z tamtych czasów. Resztę wniosków sam wyciągnij, nie będę psuł innym zabawy, asdasd.
Zapisane

-What are we going to do tonight, Guth?
-The same thing we do every night, WSh...try and take over the world!1
Jerac
Last SorLord
Egzekutor
Generał
*

Reputacja: 78
Offline Offline

wiadomości: 1417

Uwaga zły i podły admin. Nie drażnić.


Zobacz profil
« Odpowiedz #20 : 2006-11-12 14:19:41 »

Cytuj
Bot w Q3 robi tylko jedno - strzela.

To już drugi "fajny cytat". Przy trzecim będzie sux Tongue
Jeszcze raz przypomnę: Wurmz! ma dobre AI, co więcej dodanie tego AI nie spowolniło działania gry (przynajmniej nie zauważyłem tego, a zmuszałem ten silnik do naprawdę ciężkiej pracy). Jaki wniosek? AI nie jest aż tak wymagające, kropka. I bzdura że TP się nie nadaje do takich algorytmów, bo to nie są żadne cuda - czysta matematyka.
Zapisane

I can see what you see not, vision milky then eyes rot. When you turn they will be gone, whispering their hidden song.
Then you see what cannot be - shadows move where light should be. Out of darkness, out of mind.
pajkul
Gość
« Odpowiedz #21 : 2006-11-12 14:33:44 »

OK, uwazacie mnie za idiote. Pierwszy raz sie z czyms takim spotkalem. To ja uwazam was za glupich, co nie oznacza, ze mam racje. OMFG.

Bot w Liero nie patrzy, jak zachowa sie pocisk. W Q3 tez nie. Wiec jaki problem?
Zapisane
Wesz
Lucypher
Gusanos Team
Generał
*

Reputacja: 64
Offline Offline

wiadomości: 1508


We eat the box?


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #22 : 2006-11-12 14:39:45 »

Bot w Q3 robi tylko jedno - strzela. Nie musi patrzec, jak zachowa sie pocisk po kontakcie z otoczeniem, bo przeciez rykoszetow nie ma. Strzela i trafia, albo nie. Dba tez o to, czy miedzy celem a jego bronia nie ma zadnych przeszkod

Więc wyobraź sobie że boty w q3 nie tylko strzelają, potrafią wybrać broń odpowiednią na konkretny dystans, TAKTAK!!!1 to nie prawdopodobne, na dodatek przewidują jak zachowa się obiekt  w kontakcie z otoczeniem, dlatego bot nie wali z bliska z rakiety żeby się nie zranić Stara się również przewidywać zachowania graczy,  potrafi time'mować, wie co trzeba zbierać itp. Zresztą pogooglaj trochę o botach w q3, napweno coś znajdziesz.
Zapisane

ChanibaL
Egzekutor
Generał
*

Reputacja: 49
Offline Offline

wiadomości: 1190


praktykujący psychopata


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #23 : 2006-11-12 14:44:17 »

Eh, chciałem zaszpanować podać więcej niż 1 powód i jaka kłótnia.

[znowu podjudza]A, przy okazji, kiedyś z kolegą zastanawialiśmy się jak by zrobić na prawdę dobrego bota do liero, takiego co by miał szanse w 1.33 wygrać z wprawnym graczem. Doszliśmy do wniosku, że jest to praktycznie nie możliwe. Za dużo czynników, takie rzeczy jak odbicia, przewidywanie pozycji przeciwnika i zrozumienie broni jeszcze są możliwe do wyliczenia, ale co z nawykami przeciwnika, a przecież one są bardzo ważne. Ulubione miejsca na mapie, zachowanie w określonych przypadkach itp[/znowu podjudza]

A, co do bota z liero, to z tego co pamiętam działa on mniejwięcej tak, że ma kilka równoległych stanów które mogą być włączone lub nie:
  • trzymanie guzika fire
  • trzymanie guzika change
  • trzymanie guzika jump
  • podążanie w stronę przeciwnika (razem z kopaniem?)
  • nakierowywanie się na przeciwnika
i jakieś prawdopodobnieństwa (do wyedytowania w lierokit), że w tej klatce akurat któryś z tych stanów się zmieni.

Z wurmz nie miałem dużo do czynienia z botem, ale doszło chyba zrozumienie ręcznie ustawianych waypointów i bardzo duża chęć przytulenia się do przeciwnika.
Zapisane

rzehójom mówimy stanowcze rzehój!!1
xmpp://ChanibaL@jabberpl.org
pajkul
Gość
« Odpowiedz #24 : 2006-11-12 15:02:24 »

Ok, koniec dyskusji. Nie rozumiem tylko, dlaczego za normalna rozmowe mam -2 w reputacji.
Zapisane
Jerac
Last SorLord
Egzekutor
Generał
*

Reputacja: 78
Offline Offline

wiadomości: 1417

Uwaga zły i podły admin. Nie drażnić.


Zobacz profil
« Odpowiedz #25 : 2006-11-12 15:05:08 »

Jak miło. Zresztą i tak bym zaraz zamknął bo to pod trollizm podchodzi... co do reputacji - cóż, nie wiem od kogo dostałeś tego drugiego minusa, ale ode mnie dostałeś za pisanie głupot, po prostu. Temat zamykam. A, i jeśli koniecznie chcesz pogadać o reputacji (swojej), to są privy, jest GG, są maile. Uprzedzam tylko bo mieliśmy takie przypadki tasiemcowych dyskusji o reputacji ;]
Zapisane

I can see what you see not, vision milky then eyes rot. When you turn they will be gone, whispering their hidden song.
Then you see what cannot be - shadows move where light should be. Out of darkness, out of mind.
Strony: 1 2 »»» [Wszystkie]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2005, Simple Machines
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb