Liga Liero
2019-08-19 01:02:52 *
Witamy, Gość! Prosimy, zaloguj się, lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika i hasło.
 
  Strona główna   Forum   Pomoc Szukaj Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Problem z DarkArts  (Przeczytany 1797 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przeglądają ten wątek.
Mediv
nowy
*

Reputacja: 0
Offline Offline

wiadomości: 2


Zobacz profil
« : 2007-10-28 15:15:15 »

Podobno w modzie DarkArts można ustawić klasy, dwa różne tryby gry i powerup'y. Wiecie jak to zrobić? Próbowałem sam, czytałem readme i nic mi nie wyszło. Trzeba użyć konsoli, ale nie wiem kiedy (gdzie?) i co wpisać...
Zapisane
Wesz
Lucypher
Gusanos Team
Generał
*

Reputacja: 64
Offline Offline

wiadomości: 1508


We eat the box?


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #1 : 2007-10-28 15:23:20 »

W takim razie polecam zapoznać sie z podstawami dotyczącymi obsługi konsoli. Artykuł na ten temat znajdziesz na http://gusanos.robal.org/ . Po przyswojeniu podstawowej wiedzy, nie powinieneś mieć problemów, w użytkowaniu konsoli.
Zapisane

Mediv
nowy
*

Reputacja: 0
Offline Offline

wiadomości: 2


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 2007-10-28 17:51:21 »

Nie chodzi mi o korzystanie z konsoli, bo to umiem. Mógłby mi ktoś to przetłumaczyć, lub chociaż wytłumaczyć o co w tym chodzi?

Console commands:

* "cl_scriptsound" will disable any sound generation by dark.lua if passed a number argument below
or equal to zero, significantly improving performance of sound-intense weapons like laser and flamethrower on slower (<1500MHz Cheesy) machines, and will turn it back if set above zero.

* "get_armor" will return the quantity of currently spawned, and total maximum armor powerups.

The additional player control is "dive", used by Levitation gadget to accelerate down, and also for swimming down on the only map with water.
It is not really neccessary, since Levitation now being an alternative to rope, you can just turn it off
by pressing jump+change and thus letting gravity take care of your downwards movement; however, you can still
bind it a-la "bind g +p0_dive".

Net_server_desc console variable is used by DarkArts to store important variables like game type, number of lives for players, and armor powerup settings between various maps. Settings passed to this variable take effect only in *next* game, and only if you act as server. If you do not want to use the host menu, you can
use it to setup your game from console, by adding any of these "commands" in any order.
* "survival=[digits];" - sets the game for Survival if [digits] is an above-zero integer, with each player given this very integer amount of lives.
* "classwar;" - enables classes
* "armorQuantity=[digits]; - sets the maximum number of armor powerups to be spawned on the map at the same time to [digits]
* "armorChance=[digits];" - sets the chance of an armor powerup being spawned at any given moment, if armorQuantity is above-zero and not all available powerups are spawned yet, to [digits]/10000.
* "armorMinValue=[digits]; - minimum amount of armor a powerup will give when picked, in percent.
* "armorMaxValue=[digits]; - maximum amount of armor a powerup will give when picked, in percent.

Please note if using these, that 1) semicolon is mandatory after each "command" and 2) so far, armor powerups do not sync under any circumstances,

Źródło - dark.readme.txt
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2005, Simple Machines
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb