Liga Liero
2019-08-23 03:50:35 *
Witamy, Gość! Prosimy, zaloguj się, lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika i hasło.
 
  Strona główna   Forum   Pomoc Szukaj Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Obiekty itp.  (Przeczytany 5878 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przeglądają ten wątek.
Gloin
Heroes Clan
nowy
*

Reputacja: 0
Offline Offline

wiadomości: 10



Zobacz profil
« : 2008-10-14 12:06:05 »

Witam serdecznie. Pudzian tworzy mapę i potrzebuje waszej pomocy, niestety ta strona mu nie działa, dlatego piszę w jego imieniu. Oto pytania:

1) Czy da sie utworzyć obiekt ktory nie będzie przepuszczał robaka do momentu zniszczenia, lub będzie go odpychał na małą odleglość?
2) Czy da się zrobić ilość powtórzeń dźwięku global_sound?

Proszę o jak najszybszą odpowiedź. Z góry dziękuję.
Zapisane
Netsu
Pułkownik
****

Reputacja: 26
Offline Offline

wiadomości: 416



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #1 : 2008-10-14 14:13:53 »

Pierwsze możesz zrobić nawet OMFG scripcie (repel). Jeśli chcesz nie odpychać, tylko zatrzymywać robala tak jak ziemia, potrzebne będzie lua, tak samo z punktem drugim.
Zapisane

My hopemage - trochę moich gier
Jumpy - The Ultimate Deutsche Dieselpunk Mayhem Totalfest
Gloin
Heroes Clan
nowy
*

Reputacja: 0
Offline Offline

wiadomości: 10



Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : 2008-10-14 17:33:04 »

Dziękuję. Kolejne pytanie:

3) Czy jak użyję z lua funkcji teleport w obiekcie i po jego zniszczeniu teleport znika to czy bedzie potrzebne "syncanie"? 

Zapisane
Netsu
Pułkownik
****

Reputacja: 26
Offline Offline

wiadomości: 416



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #3 : 2008-10-14 17:37:55 »

Nie do końca wiem co mówisz... ale raczej tak, u jednego gracza rakieta może polecieć tak a u drugiego inaczej, jedna trafi w obiekt druga nie i ostatecznie u jednego gracza obiekt stoi a u drugiego jest zniszczony.
Zapisane

My hopemage - trochę moich gier
Jumpy - The Ultimate Deutsche Dieselpunk Mayhem Totalfest
Pudzian3
Heroes Clan
Szeregowy
*

Reputacja: 3
Offline Offline

wiadomości: 24


OmG! HaXor!1!!11


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #4 : 2008-10-14 18:04:12 »

No proszę, mogę odpowiadać, tematów zakładać już nie  Wink

Kod:
sprite = wall.png
col_layer= 3
render_layer = 7
health=1

on detect_range(14)
 run_script(teleport2)

Kod:
function teleport2(a, b)

              local worm = b:player():worm()
              worm:set_pos(208,505)
              worm:set_spd(0,0)             

end
     
end

Teraz, kiedy robak chce wejść na ten obiekt, jest teleportowany o kilka pikselów w bok. Wygląda to tak, jakby stał w miejscu. Po wysadzeniu tego objektu, wszystko, włącznie z teleportem znika. Czy w tym wypadku również będzie potrzebne "syncanie"?
Zapisane
Netsu
Pułkownik
****

Reputacja: 26
Offline Offline

wiadomości: 416



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #5 : 2008-10-14 18:11:54 »

Po pierwsze - spróbuj strzelić czymkolwiek w teleport, bo mam dziwne wrażenie że twój obiekt wykrywa np. pociski karabinu i teleportuje wtedy worma który je wystrzelił Tongue
Żeby temu zapobiec napisz
Kod:
on detect_range(14, [worms])
wtedy linijka "worm=..." nie jest już w ogóle potrzebna.
Chyba że coś mi się pomieszało.

Po drugie - nie jestem pewien czy "health" obiektu zapisany w OMFG script jest syncany domyślnie. Musiałby się jakiś guthowesz czy inny jerrac wypowiedzieć. Jeśli hp obiektów się syncają tak samo jak hp robaków to luz i nie musisz niczego dodatkowo syncać.
Zapisane

My hopemage - trochę moich gier
Jumpy - The Ultimate Deutsche Dieselpunk Mayhem Totalfest
Pudzian3
Heroes Clan
Szeregowy
*

Reputacja: 3
Offline Offline

wiadomości: 24


OmG! HaXor!1!!11


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #6 : 2008-10-14 18:16:42 »

Sprawdzałem przed chwilą na neto jak to wygląda razem z Gloinem, póki co oboje widzieliśmy "niszczący" się obiekt i mogliśmy przez niego przejść. Podczas strzelania w stronę teleportu obj. pocisków po prostu przez nie przelatują, bez żadnych skutków dla robaka  Grin
Zapisane
Bagnet451
Kapral
**

Reputacja: 5
Offline Offline

wiadomości: 117



Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : 2010-05-09 21:19:25 »

Na początek przepraszam, że odnawiam wątek. Chciałem powiedzieć coś o punkcie 2). Mój sposób jest bardziej kłopotliwy, ale łatwiejszy dla tych, którzy nie potrafią skryptować w LUA (np:ja Grin). Ja po prostu robię obiekt, który emituje dźwięk:
Kod:
sprite = wind.png

on creation()
 play_global_sound(wind.wav)

on timer(1000)
  play_global_sound(wind.wav)
Problemem jest rozmiar mapy happy. Obiekty z "wiatrem" (w moim przypadku) trzeba jakoś rozmieścić. Cheesy
Kod:
on timer(1000)
Dźwięk ma około 30 sekund. Myślę, że tyle wystarczy Grin.
Zapisane

Ustrzyki to stolica Bieszczad jest!
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2005, Simple Machines
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb