2021-04-21 06:38:56

Aktualności:

Kasowane są wszystkie wiadomości nie stosujące się do regulaminu Forum


[mod 09] G Pro (anulowany)

Zaczęty przez Jerac, 2005-12-27 23:08:59

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jerac

2005-12-27 23:08:59 Ostatnia edycja: 2006-02-02 11:55:12 by Jerac
PROJEKT ZOSTAŁ ANULOWANY
Chanibal lubi Liero 1.33, więc robi je na Gusanos... a ja lubię LieroPro  :devilish:

Narazie jest wersja super_pre_alpha, jest tylko kilka broni, a i one nie do końca działają dobrze. Zależy mi głównie na wyszukiwaniu bugów, więc wszystkie opinie typu "to i to jest złe ponieważ <...>" są mile widziane. Sprawdzać proszę głównie jakość odwzorowania pod względem fizyki broni i robali, aczkowliek jak komuś się coś nie podoba w dźwiękach lub grafice, to też byłbym wdzięczny gdyby się tym zechciał podzielić.

Znane narazie bugi/błedy/itd:

-Robak, ze względu na niemożność dokładnego przetestowania, może mieć drobne odchyłki od normy. Jeśli ktoś uważa że wie co konkretnie jest źle (np. grawitacja, szybkość liny, czy też może szybkość celownika), niech pisze.
-Rozrzuty są dość mocno skopane, co widać głównie przy wysokorozrzutowych broniach. Spajki zatem są złe, i nie da się ich narazie zrobić lepiej. Wynika to z faktu iż Liero najpierw ustala rozrzut a następnie odległość początkową od lufy a Gusanos odwrotnie.
-Zupełnie inny system detekcji trafień powoduje kolejne krzaki przy wysokodetektowych broniach. Spajki zatem są złe, i nie da się ich narazie zrobić lepiej. Wynika to z faktu iż w Liero robak jest zbiorem trafialnych pixeli a w G prostokątem.
-Dynamicznie liczona odległość minimalna (distance_offs w Gusanos), w zależności od Distribution w Liero mocno psuje zasięgi eksplozji, a co za tym idzie, także odpychanie i uszkodzenia. Jednakże różnice te są na tyle małe że ciężko je zauważyć.
-Stary bug w G.9 który psuje netpleja uniemożliwia robienie broni które mają tylko jeden pocisk w magazynku. Dlatego Spajki, Gausy i inne Rifle mają dużo (100000) amunicji i delay_fire (czyli czas między strzałami) w charakterze reloadu.
-Więcej narazie nie pamiętam, co nie znaczy że nie ma.

Narazie zrobione bronie: Shotgun, SuperShotgun, GaussGun, Rifle, Minigun, Chaingun, Spikeballs.
Robienie następnych zależy od tego czy odstępstwa w tych co zrobiłem są zbyt duże. Ale nawet jeśli są, przycisnę Basarę i wyduszę z niego potrzebne mi ficzery  :brood:... bo to drobiazgi są. Więc przyszłość G-Pro jest raczej niezagrożona, chodzi tylko o czas.

No, ale koniec gadki. Ssać, grać, narzekać tutaj proszę.
http://republika.pl/sorwurmz/twbpod018_r05.zip - release 5, 30.12.05

(W środku zipa jest kompletny katalog z modem).
I can see what you see not, vision milky then eyes rot. When you turn they will be gone, whispering their hidden song.
Then you see what cannot be - shadows move where light should be. Out of darkness, out of mind.

Guthrick von Kewpa

2005-12-27 23:57:34 #1 Ostatnia edycja: 2005-12-28 00:07:37 by Guthrick von Kewpa
Jest jak najbardziej l33t, robić dalej, bo jest conajmniej 666x lepsze niz g133 [I to wcale nie dlatego, że Jerek jest większy hackor, nie Chanibala wina, że zabrał się za takiego niel33t moda ;)]

No a dźwięki rządzą, szczególnie sg/ssg :>
-What are we going to do tonight, Guth?
-The same thing we do every night, WSh...try and take over the world!1

Wesz

Jako że moje ględzenie nic nie pomogło, zrobiłem bardzo ogólny test, który uświadomi ci drogi jeracu/ó jak lina jest bardzo zje*ana ;) Dodam jeszcze tylko że porównywałem z Wurmz! Pro (bo z liero nie moge chwytać skrinów).

   TEST I
Stanełem na ziemi z prosto ustawionym celownikiem, wystrzeliłem line w ścianę, i zaczełem iść w prawą stronę.

   SKRINY
Wurmz! Pro
Gusanos Pro

   TEST II
Wystrzeliłem linę, pionowo w górę, i zostawiłem robaki na prosty zwis ;D.

   SKRINY
Wurmz! Pro
Gusanos Pro

   TEST III
Z pozycji z testu drugiego, zaczełem poruszać się w prawą stronę aż do momentu w którym nie było już to możliwe.

   SKRINY
Wurmz! Pro
Gusanos Pro

Być może nie mam racji, bo porównywane było to do Wurmz! Pro, ale problem nie leży tylko w fizyce liny, ale  także w fizyce robaczka.

ChanibaL

W obronie Jerreca: Lina w G jest bardzo zrąbana, ale jeszcze gorzej widać to w 133. Jej fizyka jest powalona i co najgorsze nie ma w niej możliwości uruchomienia ABWM. Kolejny ficzer który trza od Basarogliptica wyciągnąć.
rzehójom mówimy stanowcze rzehój!!1

Jerac

Nie wiem skąd pomysł żeby porównywać Wpro do Gpro.... skoro ja odwzorowuje Liero na Gpro... Wurmz również ma złą linkę - Liero wypada gdzieś pomiędzy W i G. No i chciałbym zaznaczyć że nie mam wpływu na wynik żadnego z tych testów.
I can see what you see not, vision milky then eyes rot. When you turn they will be gone, whispering their hidden song.
Then you see what cannot be - shadows move where light should be. Out of darkness, out of mind.

Wesz

:O Dlaczego porównałem do Wurmz! Pro? Jeden powód już podałem, nie mogę łapać skrinów z liero, a drugi, to moje założenie że jerac się przyłozył i odwzorował promoda dokładnie na wurmz!. A tu okazuje się że jerac zrobił poprostu kQpę. ;)

Jerac

Nie, po prostu tam też nie mogłem wiele zrobić. Tak dla oświecenia: Mam 4 parametry sterujące linką w G:
sv_ninjarope_shoot_speed = prędkość haka po wystrzale
sv_ninjarope_pull_force = moc ciągnięcia; narazie jest dostosowana do czasu ciągnięcia robaka w górę, i czasu wyhamowania go przy spadaniu. To jest imho ważniejsze niż zasięg jaki można przejść po ziemi zapomniwszy o haku :D
sv_ninjarope_minimal_length = minimalna długość linki

Do tego jest jeszcze grawitacja haczyka. Jak ktoś (najlepiej niejaki WSh) mi powie jak ja mam z tych 4rech klocków zbudować caly dom, to będę wdzięczny, i stracę kasę na czyjeś (najlepiej niejakiego WSha) piwo.
I can see what you see not, vision milky then eyes rot. When you turn they will be gone, whispering their hidden song.
Then you see what cannot be - shadows move where light should be. Out of darkness, out of mind.

Netsu

jeśli chodzi o chodzenie na lince w powietrzu to odpowiedzalna za to jest chyba też manewrorwalność robaka w powietrzu...
My hopemage - trochę moich gier
Jumpy - The Ultimate Deutsche Dieselpunk Mayhem Totalfest

p.Wesołek

No masz, kilka dni mnie nie ma a tu takie projekty powstały. G-Pro jest tym, czego moim zdaniem dotychczas brakowało, podstawowy robak i 133 są zbyt wolne. Jeśli chodzi o spajki to bot problemów w ich użyciu nie ma (fragowanie mnie znienacka, przy pełnej prędkosci jest raczej tego przykładem ;)), więc chyba takie złe nie są. Dzięki Jerac za dobrą robotę, czekam na więcej ;).
Jeszcze taki offtopik: czy możliwy jest celownik do broni, który by obraz kilkunastu pikseli wokół spotkania z przeszkodą (ścianą, przeciwnikiem (coś jak koniec wiązki lasera)) wyświetlał nad naszym wormem w niższej rozdzielczości (czy jakoś inaczej powiększony). Ciekawi mnie czy jest to technicznie wykonalne (ewentualna bron byłaby chyba bardzo ciekawa).

Jerac

Ok, drugi rilis....
http://republika.pl/sorwurmz/twbpod011_r02.zip

Zmiany:
-Poprawiona fizyka robala, głównie za sprawą WSha.
-Poprawiony SSG, działa już niemal tak jak w Liero - ale można już stanąć na przeciwniku i zrobić mu bum pod nogi, a samemu nie oberwać.
-Dodane: Mininuke i obie Larpy.
-Dodane stekanie robaka i to charakterystyczne "crraap!"

Uwaga: pilnie poszukuję dźwięków odbijania się, bo narazie cztery bouncy larpy w wąskim korytarzu wydają odgłos charakterystyczny raczej dla samochodu mleczarza....
I can see what you see not, vision milky then eyes rot. When you turn they will be gone, whispering their hidden song.
Then you see what cannot be - shadows move where light should be. Out of darkness, out of mind.

Sah

2005-12-28 20:39:27 #10 Ostatnia edycja: 2005-12-28 21:12:59 by Sah
Widzę, że w browserze pokazuje się serwer pro, ale jest na nim mapa 'pokol3' której nie mam. Jest ona do zdobycia gdzieś, bo nie zauważyłem?

edit: dzięki

Miloszz

Miloszz@chrome.pl | Jog | Homepage | N Liero v.1.3.1 | Liero, G i W!
COME TO THE DARKSIDE
We have cookies

p.Wesołek

Odnośnie drugiego release'u. Fizyka robala jest bardzo dobra. Dawno nie widziałem LieroPro, ale mininuke chyba nie był tak sprężysty. Nie lada wyzwaniem jest dla mnie takie dobranie kąta, by po odbiciu od ściany efekt był zadowalający (choć może być to tylko moje lamerstwo).

Jerac

Release 4 nadchodzi...
http://republika.pl/sorwurmz/twbpod014_r04.zip

Główne zmiany w stosunku do dwójki:
-Skrypty w LUA poprawiające działanie dźwięków, można już spokojnie zasadzić bouncy larpę w ścianę.
-Dodane bronie: Zimm, Laser, Solar Scorch, Chiquita Bomb
-Ciąg dalszy poprawiania eksplozji, tym razem odpychają obiekty
-Mini nuke poprawiony graficznie
-Każda odbijana broń dostała dźwięk odbicia

Narazie tyle... miłych fragów życzę ;D
I can see what you see not, vision milky then eyes rot. When you turn they will be gone, whispering their hidden song.
Then you see what cannot be - shadows move where light should be. Out of darkness, out of mind.

Guthrick von Kewpa

No, wreszcie można coś pojechać, buhahahah...

Czikity w ogóle nie czuć - Ta jej eksplozja... taka że prawie nie słychać... taka sama jak odłamków bananków... których eksplozje są za duże...

Zimm też jest w cholerę za duzy, większy od tego chanibalowego nawet, przy odbijaniu kompletnie juz nic nie widać, ale pasuje do sor gusanos na jakiegoś icy bolta or sth. Argh!, jest o conajmniej argh za duży...

Solar Scroch pozwala mi na oglądanie Zimma w bezruchu, ale nawet ładnie wygląda, jak na takiego niszczyciela grywalności.

Eksplozja lasera też nie wiem skąd taka... Nawet laser supermana nie był taki mocny...

Eyrze, to będzie GusPro Czy SorGusanos? Bo jak to ma być wersja 1337, to ja rządam jakiejś 666, która przynajmniej w części pozwoli na grę bez symulatora pustynnej burzy.

A co to grywalności, to jest l33t.
-What are we going to do tonight, Guth?
-The same thing we do every night, WSh...try and take over the world!1