2021-05-10 09:19:09

Aktualności:

Podczas rejestracji niezbędny jest działający email!


Jak zrobić pasek życia dla obiektów ?

Zaczęty przez kamil077, 2006-05-23 19:56:22

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kamil077

wszystko jak w temacie, a przy okazji czy jest layer który działa na wszystko (robak , manip. , objekt itp. )
a no i jak zrobie mapke z czymś co ma życie to jak to scynować po sieci, żeby nie żyło wtedy gdy ja się podłączam
a ktoś to coś już zabił.  <robal_niebieski><strzela>   <paczka>

Guthrick von Kewpa

Jak chcesz pasek życia, to narysuj w paincie prostokąt 100x2px i każ obiektowi pokazywać sprajta. Taki pasek będzie się syncował bez niczego. I naucz się LUA.
-What are we going to do tonight, Guth?
-The same thing we do every night, WSh...try and take over the world!1

kamil077

lol.
pasek życia czyli taki jaki ma ROBAK (co do tego jak zrobić życie dla obiektu to wiem "h.. = ilość życia")
Cytujzarzechójowałeś
zawsze to chiałem napisać!

a co do layera to kto wie ?

Wesz

2006-05-23 21:06:34 #3 Ostatnia edycja: 2006-05-23 21:36:42 by Weszrick von Kewpa
Z tego co się orientuje jest to możliwe, lecz wymaga znajomości lua, jeżeli nie ma zielonego pojęcia o lua, nie będe ci tłumaczył jak to zrobić, a podanego na tacy też nie dostaniesz, jakoś musisz się nauczyć modować, co do layerów to wystarczy

on detect_range(x,x,[-1,0,1,2,3,4,5,6,7])
damage(xxx)


I wszystkim obiektom będzie zadawany damage xxx.


Edit: Obiektowi xxx dajesz naprzykład col_layer=3, a każdemu obiektowi wystrzeliwanemu przez poszczególne bronie dajesz
on detect_range(x,x,[3])
damage(100)

Jeżeli zrobisz wszystko tak jak powiedziałem każda broń będzie ranić obiekt xxx.

kamil077

no dobra uspokoiłem się i już Ci mówie....
nie robie moda tylko mapke  :happy:
chce aby wszystkie bronie  :happy:
nawet z defaulta zadawaly  :happy:
obrazenia nawet  bronie z  :happy:
dooma nawet z wh nawet z  :happy:
innych modów  :happy:

poprostu obiekt ma odbierać wszystkie ataki.

Wesz

Bez edycji modów jest to nie wykonalne, ponieważ obiekt MUSI mieć ustawiony col_layer=x, a obiekt zadający obrażenia musi wiedzieć komu/czemu ma je zadać, w tym wypadku obiektowi o layerze x.

kamil077

no to odrazu tak nie można było....
szkoda że nie ma "col_layers=,z,x,y,v,q"

no to ok. tego nie zrobie ale np. syncowanie da się zrobić?

Wesz

Sprawdź czy można nadać obiektowi więcej niż jeden col layer, dopisz do jakiegoś obiektu "col_layer=1,2" i zobaczy czy czarna konsola wyrzuca jakiś błąd, po szczerze powiedziawszy nie mam pojęcia. Syncowanie da się zrobić, jak zwykle wymaga znajomosci lua na poziomie hardkorowym!1

łowca robali

to możę tak ?:

to coś co ma się psuć
on detect_range(x,x,[-1,0,1,2,3,4,5,6,7])
shoot_particles ( DAMAGER.obj , 1 , 0, 0, 0 )


DAMAGER.obj
on detect_range(x,x,[col_layer tego co ma się psuć])
damage(x)


będzie reagować tylko bronie z col_layersami ale to chyba i tak lepiej niż mozolnie wpisywać we wszystkich objektach
on detect_range(x,x,[col_layer tego co ma się psuć])
damage(x)


ps.możesz porobić że na każdy obiekt z innym col_layerem będzie się w różnym stopniu psuć ;)
Pracowawszy nad modem :devilish: jak ktoś naprawdę chce mnie nauczyć LUA to się nie obrażę :devilish:

kamil077

Cytujnie robie moda tylko mapke 

Więc skąd mam wiedziec na którym modzie zagra gracz wybierający mapkę?
a pozatym prace nad mapą staneły, bo niewiedzialem jak zrobić te col_layersy