Liga Liero

OFF TOPIC => Gry => Wątek zaczęty przez: Netsu w 2011-07-21 21:41:29

Tytuł: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Netsu w 2011-07-21 21:41:29
Przygtowaliśmy z kumplem trailer naszej nowej gierki. Planujemy skończyć ją w tym roku. Top-down arena shooter. Mamy już netplay i splitscreen, w planach edytor map, boty i więcej contentu ofc.

Hullfire announcement trailer (http://www.youtube.com/watch?v=hj7CeMAPLUw#)
Stronka (http://www.doubledude.com)

Mam nadzieje prowadzić od teraz w miarę regularny devlog na naszym blogu.
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Bagnet451 w 2011-07-27 20:08:26
Projekt zapowiada się ciekawie. Zagrałbym :)

Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Mortal_707 w 2011-07-30 22:46:05
Eeee, będą tylko dwie bronie na raz do wybrania czy ta liczba się zwiększy?  <robal_czerwony> <strzela>
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Netsu w 2011-07-31 00:23:40
Będą dwie. Podstawowa przegrzewa się przy ekstyensywnym wykorzystywaniu, drugorzędna potrzebuje amunicji, którą zbiera się po mapie.
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Mortal_707 w 2011-07-31 19:02:55
Ta nasza postać co chodzi po mapie to robot, statek czy co? Bo wygląda jak robot z napędem anty grawitacyjnym i który ma umieszczone mini działko na grzbiecie. :)
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Shivek w 2011-07-31 22:01:45
Czy będzie wsparcie modowania w postaci skryptów??
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Netsu w 2011-08-04 00:47:31
@Mortal: lol, statek
@Shivek: nope, myślałem o tym ale zdecydowanie za dużo roboty, lepiej skończyć coś mniejszego niż nic.
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Guthrick von Kewpa w 2011-08-04 08:47:43
Daj lepiej pograć dziadó.
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Bagnet451 w 2011-08-04 10:33:52
O, ta uwaga jest słuszna - ale lepiej żebyś skończył i podał "danie" w całości  :)
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Wesz w 2011-08-10 16:41:38
Cytat: Netsu
@Shivek: nope, myślałem o tym ale zdecydowanie za dużo roboty, lepiej skończyć coś mniejszego niż nic.


Uuuuu, to zabolało!;p
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Netsu w 2011-09-08 23:28:15
Jakby ktoś był ciekaw to na blogu (http://doubledude.com) można zobaczyć jak wyglądają ingameowe dzwięki i edytor map. Bezpośrednie linki niżej:

Hullfire map editor short presentation (http://www.youtube.com/watch?v=w4g5uP6c5Zg#)

Hullfire sounds WIP (http://www.youtube.com/watch?v=KnXuxYdjZnQ#)
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: josh w 2011-09-09 00:21:31
ja już nie mogę się doczekać. grałem ostatnio w coś podobnego-nazywa się The Crush. ma netplay, ale działa dość słabo. to jakaś alpha 17 i ma dobre parę lat. postaram się wrzucić na forum jutro. tylko gra budowana w jakimś Game Factory-więc o optymalizacji i innych rzeczach można było zapomnieć. czekam na wieści z frontu :)

edit:
tak jak obiecałem-wrzucam fotę:
(http://dl.dropbox.com/u/2968993/the_crush.png)

oraz paczkę z grą:
http://dl.dropbox.com/u/2968993/the_crush.zip (http://dl.dropbox.com/u/2968993/the_crush.zip)
nie wiem na jakich jest prawach, ale myślę, że autor nie będzie miał nic przeciwko-zwłaszcza, że była do ściągnięcia za free
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Netsu w 2011-12-01 12:44:18
Wypuściliśmy pierwszą publiczną wersję, beta 0.1.0. Zapraszamy do testowania i komentowania :)

SITE (http://doubledude.com/hullfire/)

DOWNLOADS:
http://doubledude.com/hullfire/download/ (http://doubledude.com/hullfire/download/)

(http://doubledude.com/wp-content/uploads/2011-11-30-112025_1440x900_scrot.png-150x150.jpg) (http://doubledude.com/wp-content/uploads/2011-11-30-112025_1440x900_scrot.png.jpg)     (http://doubledude.com/wp-content/uploads/2011-11-30-114333_1440x900_scrot.png-150x150.jpg) (http://doubledude.com/wp-content/uploads/2011-11-30-114333_1440x900_scrot.png.jpg)     (http://doubledude.com/wp-content/uploads/2011-11-30-114828_1440x900_scrot.png-150x150.jpg) (http://doubledude.com/wp-content/uploads/2011-11-30-114828_1440x900_scrot.png.jpg)
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Bagnet451 w 2011-12-01 19:12:02
Czadowo! Już się ściąga - więcej powiem jak zagram :)
___________________
/EDIT: Gra nie działa :brood:
Może to przez mój złom :thinking: (bo inaczej się mojego komputera nazwać nie da)
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Netsu w 2011-12-01 21:08:25
System, sprzęt, symptomy, zawartość stdout.txt?
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: josh w 2011-12-01 21:21:35
u mnie też nie działa.
sprzęt to MSI Wind u100, system: Windows 7 Enterprise,
wszystkie aktualne stery i aktualizacje wgrane, system praktycznie cały czysty.
symptomy: po uruchomieniu pliku hullfire.exe na chwilę robi się czarny ekran i pojawia się kursor, który podejrzewam, że jest prosto z gry(czarny z białą obwódką). wprowadziłem modyfikację w pliku conf na moją rozdzielczość i niestety brak skutku(ustawiłem też na 800x600-problemu jak powyżej). a może jest gdzieś opcja aby uruchomić w trybie okienkowym?

zawartość pliku stderr.txt:
AL lib: ALc.c:1879: exit(): closing 1 Device
AL lib: ALc.c:1808: alcCloseDevice(): destroying 1 Context(s)
AL lib: ALc.c:1420: alcDestroyContext(): deleting 100 Source(s)

plik stdout.txt pusty
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Bagnet451 w 2011-12-01 21:25:48
System- win xp

Sprzęt - AMD Sempron 2400+, 1.6 Ghz, około 700 MB ram - coś jeszcze?

Symptomy - nic się z gry nie włącza, tylko wyskakuje od razu typowe okienko przy takich sprawach, jak się coś zwiesi itd. itp. : "Wystąpił problem z aplikacją hullfire.exe i zostanie ona zamknięta. Przepraszamy za kłopoty."

stdout.txt - puste w środku. stderr.txt też
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: barnex w 2011-12-01 23:49:07
Wersji 1.7 GLEWa to w ubuntu chyba nie będzie do końca świata  <owco>
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Netsu w 2011-12-02 00:12:49
Josh i Bagnet, spróbujcie usunąć plik 'conf' to w sumie moja wina, że w ogóle go dodałem do paczki, nie powinno go tam być to nie byłoby problemów z fullscreenem (domyślnie jest okno).

Barnex, z tym GLEWem to w ogóle śmieszna sprawa, bo przestałem go używać jakiś czas temu w linuksowej wersji, usunąłem go z paczki, ale zapomniałem przestać do niego linkować :P anyway, zrobienie symlinka do którejkolwiek wersji GLEWa o odpowiedniej nazwie powinno zaradzić a z następnym patchem już go na pewno w depach nie będzie.
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Mortal_707 w 2011-12-02 15:18:50
Pobrałem.Uruchomiłem.Zagrałem. Gra jest niezła,miła odskocznia od Gusanosa i FPS'ów ale do sterowania to przyzwyczaić się nie mogę. ;)
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Bagnet451 w 2011-12-02 17:53:58
A mi dalej nie działa, mimo usunięcia pliku conf  >:(
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Netsu w 2011-12-02 19:00:53
Po 7 godzinach kodzenia non-stop zmontowałem patch, który powinien uprać się z cześcią problemów na jakie ludzie narzekali. Z najważniejszych rzeczy da się teraz grać z botami przez sieć, splitscreen+sieć działają lepiej i przepisałem całkowicie moduł dzwięku.
Also, GLEW już nie jest wymagany przez linuksową binarkę.

Pełen changelog i linki tutaj:
http://doubledude.com/hullfire/download/ (http://doubledude.com/hullfire/download/)

Nie wiem niestety czemu ci nie działa Bagnet, możliwe że to faktycznie wina starego sprzętu. U mojego znajomego na netbooku też nie uruchamia się nie podając żadnego powodu, chociaż na moim, podobnej klasie netbooku działa dobrze (chociaż to akurat linux wiec nie wiem czy jest sens porównywać).
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Bagnet451 w 2011-12-02 19:44:18
Cóż, może nowa wersja będzie działać?  :thinking:
__________/EDIT:
Chyba jednak nie
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Robaq w 2011-12-03 20:30:11
Mi się wszystko pięknie odpala i śmiga w 60fps, więc się wypowiem.
Jestem pod wrażeniem. Na początku zdawało mi się że sterowanie jest chybione, ale na dłuższą metę jest bardzo ok, można to załapać łatwiej niż linkę w Liero. Jak już po pierwszych 10 minutach człowiek oswoi się ze sterowaniem i załapie turbo, to gameplay dogania Liero :D.
Jak na betę to wszystko jest nieźle dopracowane. Dźwięki mają kopa (no może poza Dischargerem), graficznie jak dla mnie też jest ok, chociaż może na dzisiejsze standardy przydało by się jakieś oświetlenie, paralaxy itp.
Obawiam się tylko że tak jak z większością takich oldskulowych shooterów bywa - może się nudzić, więc widziałbym tutaj jakieś oryginalne tryby a nie tylko oklepane DM, TDM i CTF. Ciśnijcie dalej.
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Netsu w 2011-12-03 20:46:18
Dobrze słyszeć, że da się grać po chwili przyzwyczajenia :)
Paralaxowe tła najpewniej będą w przyszłych mapach, dynamicznych cieni pewnie nie będzie chciało mi się pisać, bo nie sądze żeby dały tej grze aż tyle ile poswięce na ich napisane, jest dużo pilniejszych rzeczy po prostu.
Do dodatkowych trybów gry jeszcze daleko, ale myślę, że będą. Najprawdopodbniej poza DM będzie TDM i jakiś autorski tryb z elementami wyścigowymi.
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: barnex w 2011-12-03 23:23:29
Poklikałem trochę z botem i wydaje się fajne. Może uda się na ircu przetestować pacha do netó.

<robal_niebieski> <strzela> <ogien> <strzela>
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Netsu w 2011-12-03 23:56:30
Z tym pachem do netó to niestety mało kolorowo. Nie wiem czemu ale we wczesnych wersjach gry jakoś lepiej działało granie przez sieć, a teraz sie nawarstwiły nowe ficzery i coraz więcej desynców nawet jak tylko latasz sobie sam po mapie.
Ale testajcie testajcie, mógłbym nawet postawić o ile was ping z tej waszej trzciankowawy nie zabije.
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: josh w 2011-12-04 00:47:54
na moim Windzie nadal nie działa :( ma jakieś specyficzne wymagania co do załadowanych usług, bibliotek i odwołań do dll'ek?
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Netsu w 2011-12-04 00:57:35
Nie powinien, podejrzewam, że to raczej kwestia sprzętu/sterowników, ale nie wiem co mogę zrobić żeby na to zaradzić bo nie wiem nawet na czym polega problem.
Zawartość stdout i stderr nadal taka sama? I ten sam problem z czarnym ekranem który po chwili znika?
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: josh w 2011-12-04 19:28:53
dokładnie taka sama zawartość i dokładnie takie same problemy :/

dokładnie taka:

AL lib: ALc.c:1879: exit(): closing 1 Device
AL lib: ALc.c:1808: alcCloseDevice(): destroying 1 Context(s)
AL lib: ALc.c:1420: alcDestroyContext(): deleting 32 Source(s)


//edit:
wind na oficjalnych sterownikach śmiga, bez żadnych modyfikacji. na czym bazuje grafika w grze? czy pod win7 ktoś testował czy działa?
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Netsu w 2011-12-04 20:17:52
Grafika to OpenGL, testowane na kilkunastu Win7 i na mniej wiecej 3 nie działa po prostu, prawdopodobnie tak samo jak u ciebie.
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Greybrow w 2011-12-06 13:39:19
pograłem chwilę i poza ogólną zajefajnistością :) w stylu:
- świetnej fizyki bezwładności
- ładnej grafiki
- dobrze dobranych dźwięków
- przejrzyste menu

moje minusy:
- animacja śmierci denerwuje mnie mniej więcej tak samo jak ta z mw3 (nie żebym grał, ale na każdym gejmpleju widać tak samo upadające ciało i tak samo podnoszącą się ostatnią drgawką dłoń), za długo się to to kręci i mam wrażenie, że klawisze przestały działać zanim się zorientuję, że to już koniec
testowaliście, zrobienie wybuchu najpierw, a potem dopiero animacji oczekiwania na respawn (rozpadania się na kawałki) (i to najlepiej za każdym razem innej :) )?
- do sterowania niestety się nie przyzwyczaiłem. Bardzo, BARDZO brakuje mi descentowego strejfowania. Skoro są te stateczki bezwładne i unoszą się niezależnie od włączonych silników (antygrawitacja jakaś? :) ) to nie widzę też problemu, żeby mogły być domontowane silniczki z każdej strony
Może różne typy stateczków z różnymi typami napędu?
- jeśli koniecznie ma nie być, bo taka specyfika gry, to może chociaż dać do wyboru czy ma być throttle cały czas on/off
- ogólnie chyba takie sterowanie myszka = kierunek + strzelanie, klawiatura poruszanie się jest jakąśtam normą od czasów Crimsonlanda, albo i dalej i ja osobiście nie potrafiłem się przestawić...
- trochę mi się nie podobało, że zmieniał się kierunek stateczku po zderzeniu ze ścianą
- irytowało mnie niemiłosiernie trzęsienie się całego ekranu przy strzelaniu z miniguna, niech się trzęsie stateczek (recoil?), nie ekranik
- brakowało mi opisu / wyglądu każdej broni przy wybieraniu. Bardzo by awsome wyglądało coś w stylu (też) Descenta, że opis i obracający się model 3D obok, podczas wybierania
- podobnie do map, przy wyborze opis w skrócie jak to wygląda + podgląd szkicowy
- nie znalazłem polskiej wersji strony/gry nigdzie
- nie znalazłem guzika do pejpala! :D
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Netsu w 2011-12-06 16:14:07
Cytat: Greybrow w 2011-12-06 13:39:19
moje minusy:
- animacja śmierci denerwuje mnie mniej więcej tak samo jak ta z mw3 (nie żebym grał, ale na każdym gejmpleju widać tak samo upadające ciało i tak samo podnoszącą się ostatnią drgawką dłoń), za długo się to to kręci i mam wrażenie, że klawisze przestały działać zanim się zorientuję, że to już koniec
testowaliście, zrobienie wybuchu najpierw, a potem dopiero animacji oczekiwania na respawn (rozpadania się na kawałki) (i to najlepiej za każdym razem innej :) )?
- do sterowania niestety się nie przyzwyczaiłem. Bardzo, BARDZO brakuje mi descentowego strejfowania. Skoro są te stateczki bezwładne i unoszą się niezależnie od włączonych silników (antygrawitacja jakaś? :) ) to nie widzę też problemu, żeby mogły być domontowane silniczki z każdej strony
Może różne typy stateczków z różnymi typami napędu?
- jeśli koniecznie ma nie być, bo taka specyfika gry, to może chociaż dać do wyboru czy ma być throttle cały czas on/off
- ogólnie chyba takie sterowanie myszka = kierunek + strzelanie, klawiatura poruszanie się jest jakąśtam normą od czasów Crimsonlanda, albo i dalej i ja osobiście nie potrafiłem się przestawić...
- trochę mi się nie podobało, że zmieniał się kierunek stateczku po zderzeniu ze ścianą
- irytowało mnie niemiłosiernie trzęsienie się całego ekranu przy strzelaniu z miniguna, niech się trzęsie stateczek (recoil?), nie ekranik
- brakowało mi opisu / wyglądu każdej broni przy wybieraniu. Bardzo by awsome wyglądało coś w stylu (też) Descenta, że opis i obracający się model 3D obok, podczas wybierania
- podobnie do map, przy wyborze opis w skrócie jak to wygląda + podgląd szkicowy
- nie znalazłem polskiej wersji strony/gry nigdzie
- nie znalazłem guzika do pejpala! :D


To po kolei :)
-Animacja śmierci jest inna tylko jeśli dostaniesz dużo obrażeń poniżej 0, np dostaniesz rakietą kiedy masz mniej niż 30% hp, docelowo ma być ich więcej, jakieś 4? Ale to w swoim czasie.
-Strafe'owanie jest, ale nie wiem czy takie jak byś chciał. Spróbuj double tapować klawisze kierunkowe. Nadaje się do circle strafowania albo uniku w ostatniej chwili.
-Być może wprowadzimy kiedyś więcej różnic między statkami (prędkość, hp) ale nie wiemy czy nie zepsuje to gempleja. Tak czy siak, do tego jeszcze trochę.
-Sterowania nie zmieniamy, dużo ludzi odpycha brak myszki i/lub niezależnego ruchu i strzelania, ale podjęliśmy decyzję, że właśnie asteroidsowe sterowanie jest tym co definiuje tę grę, tak samo autoforward (ma on narzucać większą dynamikę, zmniejszać liczbę klawiszy potrzebnych do gry i zmniejszać liczbę jednocześnie wciśniętych klawiszy dla wygody gry na splicie).
-Realistyczne kolizje ze ścianami i ogólnie kontrola nad obrotem a nie kierunkiem statku są naszym zdaniem istotne, jak wyżej.
-Szczerze mówiąc pierwszy raz spotykam się ze zdaniem, że trzęsący się ekran przeszkadza. Możemy zawsze ustawić w opcjach możliwość wyłączenia wstrząsów. Recoil ma tylko bolt driver w tej chwili i pewnie tak zostanie.
-Grafiki broni pewnie będą, na pewno będą ikonki, właśnie do następnej wersji zabieramy się za elementy interfejsu, które w tej chwili są wszystkie placeholderami.
-Mapy będą miały pokazaną minimapę i zalecaną liczbę graczy przy wyborze, ale do pracy nad menu jeszcze trochę.
-Polskiej wersji nam się zwyczajnie nie chce robić :P
-Nie wierzę, że ktoś by go wcisnął :D

Dzięki za wyczerpujący komentarz :)
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Robaq w 2011-12-07 22:27:38
Cytuj-Strafe'owanie jest, ale nie wiem czy takie jak byś chciał. Spróbuj double tapować klawisze kierunkowe. Nadaje się do circle strafowania albo uniku w ostatniej chwili.

Zajefajnie, sam tego nie odkryłem i też mnie to na początku irytowało. Przydałby się jakiś tip w menu który by uświadamiał o sterowaniu czy wspomnianych już broniach.
Cytuj-Sterowania nie zmieniamy, dużo ludzi odpycha brak myszki i/lub niezależnego ruchu i strzelania, ale podjęliśmy decyzję, że właśnie asteroidsowe sterowanie jest tym co definiuje tę grę, tak samo autoforward (ma on narzucać większą dynamikę, zmniejszać liczbę klawiszy potrzebnych do gry i zmniejszać liczbę jednocześnie wciśniętych klawiszy dla wygody gry na splicie).

+10, nie dajcie się zadeptać :D
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Netsu w 2011-12-07 23:23:12
Będzie być może już w następnym releasie ekran tłumaczacy sterowanie przed pierwszym respawnem kazdej gry (do wyłączenia w opcjach).
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: josh w 2011-12-08 20:19:55
ja czekam na poprawkę umożliwiającą grę na netbooku... nie mam zielonego pojęcia dlaczego nie działa :/ ma ktoś netbooka z Win7 na pokładzie i mu działa?
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Netsu w 2011-12-08 20:24:47
Niestety nie widziałem jeszcze netbooka z Win 7 na którym by działało, nie wiem czemu. Za to na wszystkich netbookach z linuksem działa :P
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Bagnet451 w 2011-12-08 21:24:35
A, to pobawię się w MythBusters i zobaczę czy będzie działało na lapku siostry  ;D
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Greybrow w 2011-12-08 21:58:53
co do animacji, to bardziej irytowało, że nie wiedziałem, że zginąłem, bo początek animacji mi na to nie wskazywał :)
zaraz strejfy wypróbuję
system kierowania rozumiem, rzeczywiście wszystko się dzieje na raz i learning curve jest spory, dam mu jeszcze jedną szansę
a takie guziki to ja bardzo chętnie naciskam :]
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Netsu w 2011-12-08 22:10:19
@Bagnet: Byłbym wdzięczny :) Możecie też pisać jakie to modele?

@Greybrow: Właśnie myślałem niedawno o tym, żeby dodać jakiś większy płomień w momencie zapłonu i przenieść cząsteczki ognia i dymu nad statek, żeby było jaśniejsze co sie dzieje.
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: josh w 2011-12-08 23:38:59
u mnie to jak już pisałem wcześniej-MSI Wind u100, Windows 7 Enterprise, SP1 oraz wszystkie najświeższe update'y i stery wgrane. bez większych modyfikacji w systemie mogących mieć wpływ na działanie jakichkolwiek gier. możesz napisać coś o pliku "conf"? może w nim trochę pogrzebię
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Netsu w 2011-12-09 00:22:24
Nic w nim nie ma ciekawego, można zmienić rozdzielczość, fullscreen itp. Domyślnie (bez confa) jest 800x600 w oknie wiec nie powinno być problemów przez to.
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Bagnet451 w 2011-12-10 14:34:53
Mit obalony. Działa, pograłem z kumplem, radocha była jak nie wiem. :D Gra super, tylko rzeczywiście do sterowania trzeba się przyzwyczaić. Ale to chwila zabawy, jak w każdej grze :) Przecież w Liero albo Gusanosie było tak samo. A jeśli chodzi o bezwładność statków bo wyłączeniu silnika to mnie to nawet nie przeszkadza. Można wchodzić dzięki temu pod ostrym kątem w zakręt  8)

Laptop to Dell Inspiron 15R, z win7 oczywiście.
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Netsu w 2011-12-10 15:46:34
Super, może zbiorę potem do kupy informację o kartach graficznych na kompach, na których działa vs na tych, na których nie działa i spróbuję wyciągnąć jakieś wnioski, bo podejrzewam, że gra nie lubi niektórych sterowników.

A tak poza tym, właśnie wrzuciłem wersję 0.1.2 a w niej kilka bugfixów i ficzery, o które prosili ludzie, głównie Greybrow w swoim długim poście :) Teraz można wyłączyć wstrząsy kamery, ogień i dym są rysowane na statkach a nie pod nimi, można kontrolowac głośność, są dodatkowe powiadomienia w chwili nabicia fraga/śmierci i przed każdą grą wyświetla się ekran tłumaczący sterowanie (będzie można go wyłączyć w opcjach).

Zapraszam do ssania i komentowania :>

http://doubledude.com/hullfire/download/ (http://doubledude.com/hullfire/download/)
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Bagnet451 w 2011-12-10 19:26:59
Nowa wersja dalej u mnie nie działa. Ale przynajmniej pogram na lapku  :)
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: barnex w 2011-12-12 00:25:02
Jak chcecie jakoś mocniej potestować na windzie u 100, to mogę Wam postawić czyste win7 i udostępnić zdalny pulpit.
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Netsu w 2011-12-12 00:52:19
Kilku znajomych już oferowało systemy, na których sie pieprzy, GDB u jednego z nich pokazało tylko że segfault idzie z "?? -> atioglxx!drvsharelists", u innego na netbooku jeszcze nie debuggowałem, ale podejrzewam, że nie zawsze będzie to problem z ati... zresztą nawet jeśli to ni chuja nie wiem co z nim zrobić.
Póki co ważniejsze dla mnie jest robienie milestonów ale na pewno przed ostatecznym releasem usiąde i krok po kroku będę sprawdzał co powoduje crash.
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: josh w 2011-12-27 02:35:46
możecie w nowej wersji zmodyfikować tak grę, aby wrzucała bardziej szczegółowe errory do pliku stderr.txt-może uda się określić dlaczego nie można jej uruchomić pod Win7 na netbookach. uruchamiałem ostatnio na Win7 na laptopie brata i śmiga-jestem pod wrażeniem. szkoda,że nie mogę uruchomić u siebie :/
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Netsu w 2011-12-27 18:43:33
Komunikaty są na tyle szczegółowe na ile to możliwe, błędu pewnie nie uda się znaleźć dopóki nie usiade nad tym poważnie pod systemem, na którym nie działa.
Niestety nie jest to teraz priorytetem, ale być może za parę tygodni...

Tymczasem dodaliśmy stacyjki naprawcze i ZNACZNIE poprawiłem netplay, niedługo powinienem zamieścić kolejny update.

Post Merge: 2011-12-29 16:47:42

Wersja 0.1.3 dotarła. Tak jak mówiłem, najważniejsze zmiany to dodanie stacyjek naprawczych, znaczne poprawienie netpleja, wzmocniony acid shotgun i wyłączenie kolizji pomiędzy statkami (to niestety koszt osiągnięcia lepszej synchronizacji po netó).

Pełna lista zmian i linki do ssania tutej:
http://doubledude.com/hullfire/download/ (http://doubledude.com/hullfire/download/)
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Greybrow w 2012-01-07 23:21:31
taki prezent na nowy rok, aż sprawdzę jak się gra
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Greybrow w 2012-01-08 00:35:39
to sprawdziłem i...
supcio!
nawet tym razem mi nie przeszkadzało to sterowanie zbytnio :)

przeszkadzało mi za to:
- coś jest nie tak ze stereo, jest nagłe przełączanie dźwięku silnika z lewej do prawej słuchawki i jest to dość nie przyjemne. Szczególnie gdy się wleci w jakiś róg, stateczek tam podskakuje, a w słuchawkach ma się zmieniający się kanałami co ułamek sekundy dźwięk.
- w opcjach ustawiłem sobie klawisze na feds z wsadu, zaczynam grać, a tu działają tylko strzałki... Może by to podpisać, że nie są to alternatywne tylko "Player1" i "Player2"?
- skoro są dwa ustawienia klawiszy, to może też dwa nicki? Bo widzę tylko jedno pole do wpisania.
- brakuje natywnej mojego lapka 1920x1200, po ustawieniu w konfigu działa ładnie, nawet na fullskrinie, może by tak wykrywanie natywnej i ustawianie domyślnie?
- wybranie na fullscreen rozdzielczości 16:9 zamiast 16:10 powoduje zgłupienie wszystkiego, wszystko mruga i się przełącza wte i wewte bez możliwości wyłączenia. Pomogło dopiero przejście w standby i wybudzenie.
- co do rozdziałki to nie wiem, czy tak było w zamierzeniach, ale skalowanie wszystkiego wygląda dość OGROMNIE na dużym monitorze. Może by tak zamiast skalować, to pokazać więcej mapy?

Z sugestii:
- nie wiem czy jest dostępna jakaś biblioteka do przestrzennego korzystania z dźwięku, ale już w coś takiego grałem, że mimo tylko słuchawek, dało się zlokalizować, czy coś jest z przodu, tyłu, góry i dołu
- nie wiem czy to zamierzone, ale ja nie znalazłem nigdzie informacji skąd wiedzieć na ile zniszczony jest stateczek przeciwnika. Może coś w stylu Liero, że wylatuje coraz więcej dymu?
- nie wiem czy to zamierzone, że nie ma, ale może jakaś minimapka?
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Netsu w 2012-01-08 10:48:21
Dzięki za wyczerpujący komentarz :)

Cytat: Greybrow w 2012-01-08 00:35:39
przeszkadzało mi za to:
- coś jest nie tak ze stereo, jest nagłe przełączanie dźwięku silnika z lewej do prawej słuchawki i jest to dość nie przyjemne. Szczególnie gdy się wleci w jakiś róg, stateczek tam podskakuje, a w słuchawkach ma się zmieniający się kanałami co ułamek sekundy dźwięk.
- w opcjach ustawiłem sobie klawisze na feds z wsadu, zaczynam grać, a tu działają tylko strzałki... Może by to podpisać, że nie są to alternatywne tylko "Player1" i "Player2"?
- skoro są dwa ustawienia klawiszy, to może też dwa nicki? Bo widzę tylko jedno pole do wpisania.
- brakuje natywnej mojego lapka 1920x1200, po ustawieniu w konfigu działa ładnie, nawet na fullskrinie, może by tak wykrywanie natywnej i ustawianie domyślnie?
- wybranie na fullscreen rozdzielczości 16:9 zamiast 16:10 powoduje zgłupienie wszystkiego, wszystko mruga i się przełącza wte i wewte bez możliwości wyłączenia. Pomogło dopiero przejście w standby i wybudzenie.
- co do rozdziałki to nie wiem, czy tak było w zamierzeniach, ale skalowanie wszystkiego wygląda dość OGROMNIE na dużym monitorze. Może by tak zamiast skalować, to pokazać więcej mapy?


-Na to stereo narzekało już kilka osób, będę musiał się tym zająć niedługo, bo domyślam się, że na słuchawkach to musi być tragedia.
-Jak najbardziej będzie podpisane, na razie nie podpisywałem bo w sumie całe menu i tak jest tymczasowe i będzie zmienione. Prawdopodobnie zrobię to w ten sposób, że w opcjach będą tylko ustawienia gracza 1 a w ustawienia gracza 2 będzie można wejść dopiero zakładając serwer po kliknięciu "splitscreen". Pojawi się wtedy dodatkowe menu.
-I własnie to dodatkowe menu będzie dawało możliwość ustawienia też nicka i statku dla gracza na splicie :)
-Nie wiem czy udałoby mi się wykryć natywną rozdzielczość ekranu, ale dodaję do swojego TODO, wtedy mógłbym po prostu zawsze dodawać natywna rozdzielczość do listy rozdziałek jeśli jeszcze by jej tam nie było.
-To dziwne... w przypadku gdy nie uda sie ustawić odpowiedniej rozdziałki okno powinno wrócić do domyślnych ustawień (okno 800x600). Na czym polegało to przełączanie się?
-Chcemy, żeby zaby każdy gracz widział tyle samo, to bardziej sprawiedliwe, dlatego widok się zawsze skaluje, raczej tego nie zmienimy.

Cytat: Greybrow w 2012-01-08 00:35:39
Z sugestii:
- nie wiem czy jest dostępna jakaś biblioteka do przestrzennego korzystania z dźwięku, ale już w coś takiego grałem, że mimo tylko słuchawek, dało się zlokalizować, czy coś jest z przodu, tyłu, góry i dołu
- nie wiem czy to zamierzone, ale ja nie znalazłem nigdzie informacji skąd wiedzieć na ile zniszczony jest stateczek przeciwnika. Może coś w stylu Liero, że wylatuje coraz więcej dymu?
- nie wiem czy to zamierzone, że nie ma, ale może jakaś minimapka?


-Właśnie takiej bilbioteki używam ;) Może efekt psuje ten problem ze stereo, o którym wspomnialeś?
-Wokół statku przeciwnika widoczna jest cieńka obwódka, która zmienia kolor w zależności od jego hp, od zielonego do czerwonego. Dla niektórych statków jest ona bardziej widoczna niż dla innych, to się jeszcze poprawi.
-Myśleliśmy nad minimapą ale doszliśmy do wniosku, że lepiej będzie bez niej, mapka kusiłaby żeby próbować spamować w strone przeciwnika z dużych odległości.
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Greybrow w 2012-01-12 00:08:57
Cytuj-To dziwne... w przypadku gdy nie uda sie ustawić odpowiedniej rozdziałki okno powinno wrócić do domyślnych ustawień (okno 800x600). Na czym polegało to przełączanie się?

gra (szary ekran)/pulpit kilka razy na sekundę

Cytuj-Właśnie takiej bilbioteki używam Wink Może efekt psuje ten problem ze stereo, o którym wspomnialeś?

efekt psuje i owszem, ale ja tam tylko i wyłącznie słyszę lewy i prawy kanał, bez "góry" i "dołu" mapy
Takie coś pomogłoby w odnajdywaniu się na mapie, bez minimapki

Cytuj-Wokół statku przeciwnika widoczna jest cieńka obwódka, która zmienia kolor w zależności od jego hp, od zielonego do czerwonego. Dla niektórych statków jest ona bardziej widoczna niż dla innych, to się jeszcze poprawi.

pomysł z dymieniem (a może jeszcze jakiś noise?) bardziej mi się podoba, bo nie pokazuje dokładnie na ile jest uszkodzony, a jedynie można się domyślać (dosłuchiwać?) jak bardzo
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Netsu w 2012-01-12 00:20:13
1. Co dokładnie zrobiłeś żeby uzyskać ten efekt przełączania? Spróbuję to powtórzyć gdzieś u siebie.
2. Wydaje mi się, że nic więcej z dzwiękiem stereo zrobić się nie da i nawet gry AAA na stereo działają w ten sposób, ale może się mylę.
Może przemyślimy ponownie dodanie jakiejś mapki/radaru, nawet ostatnio wprowadziłem kilka zmian w enginie, które znacznie ułatwiłyby dodawanie takich ficzerów :)
3. Z dymieniem o tyle słabo że w tej chwili dym jest oznaką tego że statek został zestrzelony. O jakim noise mówisz? Jakieś przycinające się dzwięki silnika, jakiś wizualny noise czy coś jeszcze innego? Może sypałby iskrami...
Mi akurat kolorowa otoczka bardzo się podoba, ale jest o tyle niewygodna, że bardzo przydałaby się do oznaczania teamu kiedy zrobimy TDM, więc zastąpienie jej czymś innym może być dobrym pomysłem.
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Greybrow w 2012-01-12 01:44:42
ktoś tu nie może spać po nocach...
Ad 1:
ustawiłem 1920x1080 na fullscreen, potem jeszcze spróbowałem z 1280x720 na fullscreen z tym samym efektem.
Ad 2:
Już nie pamiętam co to było, być może Jedi Knight Outcast, że można było rozróżnić dźwięki dochodzące z innych stron niż tylko lewa/prawa
Ad 3:
dymienie i iskry w coraz większej ilości. A dźwięki, coś w stylu Liero, że robal kwęka tam coraz bardziej, tylko może rzeczywiście taki static noise byłby lepszy? A może takie jakby wyładowania elektryczne coraz większe, że niby shields nie wytrzymują? I to by tłumaczyło zdrowie jako doładowanie bateryjek pola siłowego.
Takie luźne myśli.
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Netsu w 2012-01-12 13:44:17
A jaką masz karte? Ati czy Nvidia? Masz jakiś sterownik, w którym możesz kontrolować metodę skalowania GPU? Powinny tam być opcje typu "streched", "centered" itp.
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Greybrow w 2012-01-13 00:54:43
mam ATI7820 i jakieś sterowniki nie najnowsze, nie sprawdzałem czy mam tę opcję skalowania
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Netsu w 2012-01-28 18:48:46
Wersja 0.2.0 w końcu jest, zajęło nam to dwa razy dłużej niż oczekiwaliśmy. Przerobiliśmy HUD, menu broni, escape menu i scoreboard, dodaliśmy chat, zmieniliśmy nieco działanie min i mnóstwo innych mnieszych zmian.

Greybrowa szczególnie może zainteresować, że:
-gra wykrywa teraz natywną rozdzielczość monitora i zawsze dodaje ją na koniec listy do wyboru
-okno można teraz dowolnie skalować myszką
-powinno być lepiej z tym skaczącym stereo, daj znać jak u ciebie to teraz brzmi
-testowaliśmy minimapkę i doszliśmy do wniosku, że nie pasuje ona do tej gry
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Greybrow w 2012-02-01 00:22:28
rozdzielczość nawet pokazuje, chociaż lepiej by chyba było na początku niż na końcu listy wyboru?
makabra przełączania czarny/pulpit niestety dalej trwa. Prawdopodobnie sprawa grafika laptopa, ale jest to mocno połączone z aspect ratio. Może skoro wiadomo jaka jest rozdziałka, to zablokować na sztywno i dawać tylko rozdzielczości pełnoekranowe takie, które mają ten sam stosunek boków?

przestawiłem sobie fullskrin na okno i wyrzuciło mnie z gry
przy zmianie rozdzielczości gry w oknie też
zmiany myszką działają bez problemu

tak przy okazji, uruchomienie gry wyłącza efekt przezroczystości okien aero w win7, nie włączałem żadnych kompatybilności ani nic. Wiadomo czemu tak?

stereo działa prześlicznie, dobra robota!

minimapka ok. trzeba przyjąć podobnie jak sterowanie.

wkurzała mnie podczas gry ilość zdrowia, jakieś ułamki sekund i już wybuch
może by dodać, podobnie jak w Liero, pewne ustawienia typu ilość zdrowia, reload itp?
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Netsu w 2012-02-01 13:04:38
Cytat: Greybrow w 2012-02-01 00:22:28
rozdzielczość nawet pokazuje, chociaż lepiej by chyba było na początku niż na końcu listy wyboru?
makabra przełączania czarny/pulpit niestety dalej trwa. Prawdopodobnie sprawa grafika laptopa, ale jest to mocno połączone z aspect ratio. Może skoro wiadomo jaka jest rozdziałka, to zablokować na sztywno i dawać tylko rozdzielczości pełnoekranowe takie, które mają ten sam stosunek boków?


Myślę, że posortuje po prostu po rozdzielczości, tak żeby było po kolei, zamiast dawać na sztywno na początek albo na koniec.
Z przełączaniem rozdziałki musze sie w to zagłębić, wolałbym póki co nie ograniczać aspect ratio bo dużo monitorów dobrze sobie radzi z takim np. 1024x768 nawet jeśli są to widescreeny, a ktoś mógłby chcieć mniejszą rozdziałkę niż natywna ze względu na framerate.

Cytat: Greybrow w 2012-02-01 00:22:28
przestawiłem sobie fullskrin na okno i wyrzuciło mnie z gry
przy zmianie rozdzielczości gry w oknie też
zmiany myszką działają bez problemu


O, to dość isotne info, podejrzewam czemu tak może się dziać i powinienem to naprawić.

Cytat: Greybrow w 2012-02-01 00:22:28
tak przy okazji, uruchomienie gry wyłącza efekt przezroczystości okien aero w win7, nie włączałem żadnych kompatybilności ani nic. Wiadomo czemu tak?


Nie mam pojęcia, korzystam tylko z narzędzi linuxowych przy pisaniu, więc jakieś takie niekompatybilności mogą się pojawiać. Przeszkadza to jakoś szczególnie? Wraca do normy wszystko po wyłączeniu gry?

Cytat: Greybrow w 2012-02-01 00:22:28
wkurzała mnie podczas gry ilość zdrowia, jakieś ułamki sekund i już wybuch
może by dodać, podobnie jak w Liero, pewne ustawienia typu ilość zdrowia, reload itp?


W sumie dobry pomysł, można jak najbardziej dodać jakieś zaawansowane opcje serwera gdzie będzie można określić liczbę hp, odnawianie amunicji, zbanowane bronie itp. :)
Jak zwykle dzięki za komcia!
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Netsu w 2012-03-01 22:39:42
Udało nam się zmieścić w deadlinie dla 0.3.0, własnie wrzuciłem ją na stronę :)
Najważniejsze zmiany to:
-Nowa broń: Rebounder. Pociski odbijają się od ścian (maksymalnie 2 razy) z każdym odbiciem potrajając zadawane obrażenia.
-Dużo zmian w mapach, Hive został zbudowany całkiem od początku, Caves i Excavation zyskały dużo nowego uroku i pojawiła się nowa mapa: Scrapyard, która jest reskinnem Hangaru.
-Host może teraz wydawać komendy w oknie czatu, aby uzyskać listę dostępnych komend wpisz '\help' w okno czatu. Teraz można zmieniać mapy w trakcie gry, kickować graczy, dodawać boty i wiele innych.

Na stronie pojawiło się też dużo nowych screenshotów prezentujących nowy wygląd map, zapraszam :)

http://doubledude.com/ (http://doubledude.com/)

(http://doubledude.com/wp-content/uploads/2012-02-28-145220_1440x900_scrot-150x150.png)    (http://doubledude.com/wp-content/uploads/2012-02-28-205806_1440x900_scrot-150x150.png)

(http://doubledude.com/wp-content/uploads/2012-02-28-194036_1440x900_scrot-150x150.png)    (http://doubledude.com/wp-content/uploads/2012-02-28-193213_1440x900_scrot-150x150.png)
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Greybrow w 2012-03-09 00:57:18
biją mnie te boty strasznie ;(
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Netsu w 2012-03-09 08:03:01
Boty się zepsuły ostatnio i reagują na przeciwników dwa razy szybciej niż powinny. W następnej wersji będzie już dobrze.
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Greybrow w 2012-03-24 18:19:57
a juz myslalem ze to ja taki cienki ;)
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Netsu w 2012-04-01 23:07:05
Wersja 0.4.0 właśnie wrzucona. Najważniejsze zmiany:
-nowa broń: Ion Converger, im dłużej trzymasz przycisk tym mocniejszy strzał,
-statki różnią się teraz między sobą różnymi właściwościami, jest też specjalne menu do wyboru statku/pilota,
-wszystkie menu w grze zostały zmienione, koniec (prawie) z placeholderami :)
-FPSowe wskaźniki obrażeń i trafień,
-iskry sypiące się przy zderzeniach i otarciach,
-shotgun odpycha,
-wiele innych.

Zapraszam do ściągania i komentowania.

http://doubledude.com/hullfire/download/ (http://doubledude.com/hullfire/download/)

PS: To okropne przełączanie się rozdziałki powinno już zniknąć Grey :)
Tytuł: Re: Hullfire
Wiadomość wysłana przez: Greybrow w 2012-04-03 00:10:24
good job!