2020-07-10 20:17:02

Aktualności:

więc koniecznie przeczytaj regulamin (link pod guzikiem "Pomoc" powyżej)


Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Wiadomości - Koshmaar

1
Gry / Re: Ninja Cat and Zombie Dinosaurs
2013-11-30 23:00:12

Nieskromnie powiem że lepsza niż Mistrz klawiatury (i 99% innych gier typingowych) z racji tego że jest grą, w której jest szybka akcja i trzeba podejmować decyzje (czy wpisać tego słabego dinozaura blisko czy tego mocniejszego dalej, a może lepiej złapać zdrówko, czy zmienić ścieżkę na inną na której nie wpadnie na nas ten triceratops itp).

Ok, ja też się sprawdziłem: poziom 2, trudność hard. Kto da więcej?  :devilish:

Killed Dinosaurs: 84      Points scored: 10332
Katana kills: 16         Level time: 259s
Key accuracy: 94.7%      Keys pressed: 812
Avg kill time: 0.95s      Avg kill score: 123
Powerups: 22         Health loss: -172
Typed 2 stars out of 6

Przy okazji przez te przepisywanie statsów zainspirowaliście mnie aby dodać automatyczne kopiowanie wyników do schowka. Na ekranie z rezultatami levelu wystarczy wcisnąć "c" na klawiaturze i już wszystkie są w schowku, sformatowane jak wyżej. Ta funkcjonalność będzie dostępna od wersji 1.0.8 - póki co jest ona tylko u mnie na kompie :D
2
Gry / Re: Ninja Cat and Zombie Dinosaurs
2013-11-28 16:31:36
Zależy na którym levelu oraz jaki poziom trudności :) Dokładność wysoka, także nie jest źle.

Jeśli ktoś czuje się na siłach polecam levele 3-4-5, poziomy medium oraz hard, ale ten drugi jest tylko dla największych twardzieli  <robal_czarny><strzela>
3
Gry / Ninja Cat and Zombie Dinosaurs
2013-11-28 11:20:49
Czołem!

Chcę wam przedstawić indie grę którą zrobiłem w pojedynkę (kod, grafika, design, montaż dźwięków i muzyki z netu) w 9 miesięcy.

Wyobraź sobie grę z mechaniką Typing of the Dead, szybkością Super Meat Boy, krwawością Mortal Kombat... i aspektem edukacyjnym w postaci szybszego i dokładniejszego pisania na klawiaturze :)

Ninja Cat and Zombie Dinosaurs - official trailer



Można w nią zagrać za darmo, bezpośrednio w przeglądarce pod adresem http://www.koshmaar.pl/game/ninja-cat-and-zombie-dinosaurs/

Feedback mile widziany :)
4
Konwersje Liero / Re: Liero TURBO
2006-08-17 01:50:28
Dzięki wszystkim za szybkie odpowiedzi! :-)

Fabio: hmmm, faktycznie, Napalm to wypadek przy pracy, wcześniej był za słaby więc go musiałem trochę dopakować, widać przedobrzyłem. Wydawało mi się że jego pałer zostanie zmniejszony przez to że łatwo sobie nim zrobić kuku, widocznie to za mało. Tak to niestety jest jak jedynym człowiekiem z którym można pograć jest 9 letnia siostra która ma problemy z używaniem liny i nie chce do mnie strzelać (dobre, nie :-) ) Może tez tak być że jednak takich niedoróbek jest więcej, dlatego będę dźwięczny za wszelkie sugestie która z broni odstaje od normy.

Natomiast co do tego wybajerzenia... hmmm, pewnie zobaczyłeś Larpę :-> albo Bulldozera, albo wspomnianego Pigeona itd.. Faktycznie, w porównaniu do gołego Liero niektóre bronie mogą być dość mocno podbajerowane... cóż poradzę, mnie się podobają :-)


Weszrick von Kewpa: wy chyba nie myślicie że ja przez te 4 lata non stop siedziałem i w Lierokicie dłubałem, hmmmm? :-> pierwsze dwa latka były dość intensywne, przyznaję, ale potem więcej było testowania, dopracowywania pierdółek i balansowania niż większych zmian. Poza tym, ostatnie większe zmiany zaszły rok temu, zaś jakieś 2 latka temu po raz pierwszy umieściłem moje "dzieło" w necie na swojej stronie poświęconej Liero (nie tej co podałem, jeszcze innej). W tamtym czasie TC była w 90% taka jak teraz. No ale dobra, nie będę się już więcej usprawiedliwiał, faktycznie trochę długo to trwało.


ChanibaL:

"- lina jest jednak zbyt mocna, fizyka wydaje się połączeniem 1.33'owego ruszania się z liną z promode - ja bym był za odrobinę szybszym poruszaniem się, ale także i słabszą liną."

Hmmm, pomyślę nad tym, ale od razu mówię że cudów raczej nie zdziałam - w LHackerze ustawianie sił w linie jest dosyć skokowe. Silna lina ułatwia przyciąganie przeciwnika, co gdy ten używa niektórych broni IMHO bardzo się przydaje. Zaś co do prędkości poruszania się... nie jest taka zła (w porównaniu z Promode grawitacja jest większa tylko o 200, wynosi 1700) a pozostałe parametry (worm acceleration i friction) mają takie wartości aby to wynagrodzić w inny sposób. No i ta lina... jest mocna i dość szybka, więc jeśli łażenie jest wolne, to widoczenie ta TC wynagradza ślizganie i dobre opanowanie sztuki linjitsu :-) i faktycznie, ja zdecydowaną większość czasu śmigam na linie, a jeśli już jestem na ziemi to zwiększam prędkość poruszania się wypuszczają linę w ziemię i przyciagając się.

A co do plasmy... wzorowałem się na Q3. Z wad jakie ja widzę to te niebieski kropki pośrodku niektórych kulek (nie wiem skąd się to bierze ???) oraz trudność z celowaniem pod kątem w poruszającego się przeciwnika... natomiast jest bardzo fajna na prostej. Mógłbyś rozwinąć myśl co ci się w niej nie podoba to być może to poprawię?

5
Konwersje Liero / Liero TURBO
2006-08-16 23:12:26

Hej

Jak można się domyślić, chciałbym się pochwalić swoją TC :-) zwie się ona Liero TURBO.





Pracowałem nad nią (z przerwami) coś ponad 4 lata. Zaczęło się od zmiany ilości krwi, a skończyło na Lierokicie, Liero M8 i Liero Hacker. W międzyczasie stworzyłem też trochę mapek w GFX2. Po stoczeniu tysięcy pojedynków doszedłem do wniosku że wreszcie nadszedł czas aby przedstawić światu to co stworzyłem, aby ten świat mógł zagrać i ocenić czy ten twór się do czegoś nadaje :-)

Ściągnij Liero TURBO: http://student.agh.edu.pl/~koshmaar/Projects/Liero%20TURBO.zip (dodatkowo jest kilka moich mapek)


Myślę że do mocniejszych stron mojej konwersji nalężą (dość) oryginalne, zróżnicowane i dobrze zbalansowane bronie oraz szybka fizyka (ala Promode, ale rozgrywka się różni). Do wad z pewnością należy brak medkitów i reloaderów - coś się spieprzyło w opcjach i teraz taki medkit po pojawieniu się od razu wybucha (nie wie ktoś jak to poprawić? ja już chyba wszystkiego próbowałem). Ludzie przyzwyczajeni do innych, bardziej rozpowszechnionych konwersji pewnie będą mieli problemy z przyzwyczajeniem się do innej liny (fizyka + wygląd), innego zachowania łusek i flaków (wybuchają), krwi (tworzy takie wodospady) czy też grawitacji i tarcia (mocniejsza/słabsze) itd. Trudno, moim celem nie jest konkurowanie z innymi TC (ani też kopiowanie ich). Ogłaszając się tutaj chciałem raczej pokazać że "lieroz not dead", scena Liero działa, ludzie w to grają, powstają nowe rzeczy itp. i ja również coś zrobiłem :-) a jak ktoś spędzi przy tym kilka miłych chwil to nawet lepiej.


Przy okazji zapodam linka do swojej mini stronki poświęconej tej TC: http://student.agh.edu.pl/~koshmaar/liero_turbo/


Oczywiście czekam na wszystkie komentarze...
6
Hmmm... tarbala? A cóż to takiego? :-) Jakiś zip ze źródłami?

Jeśli tak, to nie muszę niczego wysyłać - źródła silnika i gry znajdują się w katalogu "Sources" :-)


Poza tym, jeszcze jeden odstraszacz: AFAIK będziesz musiał ściągnąć i zainstalować sobie developerskie wersje SDLa, FMODa, SDL_Image, SDL_TTF, TinyXML, no i nie jestem pewny jak wygląda sprawa z OpenGLem, jak się korzysta z Mesy itp.

Anyway, jeżeli jednak poniesiesz sukces... będę pod DUŻYM wrażeniem :-)
7

Prawdę mówiąc to JnB nie było taką bezpośrednią inspiracją tej gry... jej pierwotna wersja powstała na konkursie podczas pewnej konferencji, którgo tematem była "strzelanka w klimatach wiosennych"  ;D Pierwsze co mi przyszło do głowy to króliczki nawalające się z sarenkami przy pomocy marchewek i pomidorów :-) po drodze nastąpiło jeszcze kilka różnych dziwnych pomysłów ale oryginalny (z pewnymi zmianami) utrzymał się. No, a to demko jest wzorowane właśnie na tamtej grze :-)

ChanibaL: tak, dałoby się, tak strzelał nawet jeszcze jakiś tydzień temu - ale wyglądało to trochę głupio - w końcu lufa jest poziomo ustawiona, a pocisk leciał do góry :-) więc w oficjalnej wersji nie będę tego zmieniał... co nie znaczy że to jest niemożliwe :-) bowiem starałem się aby gra była tak bardzo otwarta jak to tylko możliwe - wszystkie grafiki, dźwięki, większość stałych, ustawień itp. itd. jest możliwa do zmiany z zewnątrz, bez rekompilacji kodu ani nawet stosowania edytorów (magia plików tekstowych).

Np. początkowy wektor prędkości pomidorka możesz sobie zmienić grzebiąc w pliku: Logic/tomatoeLauncher.xml, w środku jest m.in.:

      <InitialVelocity>

         <x> 220 </x>
         <y> -5 </y>

      </InitialVelocity>

Dalej nie będę wyjaśniał  ;)


Co do kompilacji pod Linuxem - *teoretycznie* powinna zadziałać, ponieważ projekt ten używa tylko takich bilbiotek które są dostępne na Winie i Linie, przy czym:

1. nigdy nie próbowałem kompilować tego na Linuxie, nie mam bladego pojęcia jakie problemy mogą wystąpić.
2. projekt napisany jest w przenośnym C++'sie, ale kod silnika razem z kodem gry zajmuje niemal dokładnie 1MB... więc coś tam *na pewno* nie zadziała jak powinno i będą potrzebne czity.
3. wszystkie makefile czy inne pliki projektów będziesz musiał pisać samemu, od nowa, ponieważ używam DevCpp i choć ten generuje makefile'a, to nadaje mu dość niedwuznaczne rozszerzenie .win.


Hmmm, chyba dość skutecznie odstraszyłem cię od tej roboty :-/ ale mimo to, gdybyś spróbował i jakimś cudem by zadziałało... PISZ!!! chętnie wrzucę na ftpa również wersję Linusiową :-)

8
 :o

Osz kurde, nie wiedziałem że to się może komuś spodobać :-)



Heh, dzięki za miłe słowa (tzn. "koszmarnie chory produkt klono...rzechój"), naprawdę starałem się aby ta gra nie była normalna.
Ze swojej strony mogę powiedzieć że testowałem to z 7 letnią siostrą (która niestety jest normalna) a na dodatek zamiast walki wolała uganiać się za bonusami - marchewka jej się spodobała z wyglądu, Sex Drugs Rock & Roll jej się spodobał z działania...  ;D więc niestety było trochę nudnawo - ale jak znajdziesz kogoś na poziomie to może być ciekawie.


Powerupy mojego pomysłu, muzyczka niestety pożyczona :-/ rozmawiałem wcześniej z pewnym muzykiem, ale gostek w pewnym momencie przestał odpowiadać na maile :-/ Anyway, brak celowania góra/dół był zamierzony z kilku powodów:

1. Aby uprościć życie programiście  ;)
2. Aby wyróżnić się od innych gier lieropodobnych które dają taką możliwość (choć pewnie negatywnie...)
3. Aby wprowadzić nieco inny klimat rozgrywki - nie można strzelać w górę, nie można strzelać w dół, ALE: pociski same spadają w dół. Wniosek: trzeba starać się wywalczyć przewagę wysokości, która daje *realne* korzyści - co w przypadku Liera itp. nie jest do końca prawdą.


Powerupy wybuchają przy zetknięciu się z czymkolwiek z tych samych powodów :-)


Co do patcha to mogą być problemy... ta gierka to tylko krótki przerywnik podczas pisania ciutkę większego projektu, takie w miarę proste techdemko które napisałem aby zapoznać siebie (i innych) z tym co napisany przeze mnie silnik jest w stanie osiągnąć (a czego nie) i co jeszcze musi zostać w nim poprawione.


A creditsy... no wiesz, main menu również testowałem na 7 letniej siostrze - przez 5 minut pokazywałem jej jak kursor myszy chowa się za wszystkim poza królika i "gościa z ?"... mówiłem jej że coś się dzieje podczas klikania na królika... starałem się jej DELIKATNIE zasugerować że jak kliknie na gościa to również coś się stanie... niestety, nie domyśliła się o co chodzi, co mnie lekko wku... rzyło. Stąd moja uwaga :-)



------ (podczas pisania odpowiedzi zorientowałem się że ktoś więcej odpisał)


Krymzon, niestety dodanie sztucznej inteligencji to (szacunkowo) około miesiąca solidnej pracy... co by wydłużyło projekt w czasie ponad dwukrotnie :D i sprawiło że obleję egzaminy na studia :-/ ponieważ zostało do nich naprawdę niewiele czasu... a materiału do nauki jest od cholery i ciut ciut  :(

A problemy z respawnami to problemy z reakcją na kolizje - sprawdzanie działa, lecz niestety na tym projekcie straciłem dziewictwo na reakcjach ;-) nie miałem czasu na poprawę kodu i dlatego często coś się krzaczy.


A właśnie, wrzućcie temat w odpowiednie miejsce, zabardzo nie wiedziałem jak to zakwalifikować...
9




...ma zaszczyt przedstawić...





... #2 demo techniczne silnika Sculpture Clay...





... które jest grą o tytule: Herbata kto ty tak króliczek.




Kilka dni temu skończyłem pisać tą grę i chciałbym ją zaprezentować szerokiemu światu... a ponieważ jest to gra liero-podobna (dwa małe, słodkie, białe, futrzaste króliczki kontrolowane przez graczy (na jednej klawiaturze) naparzają się przy pomocy śmiercionośnych miotaczy marchewek, wyrzutni pomidorów i innych bananów), więc pomyślałem że to forum nadaje się całkiem nieźle  ;)

Hmmmmm, to w nawiasie przy okazji robi za opis gry :-)

W każdym razie, plik .zip o wadze 7 MB zawierający exeka dla Windowsów jest dostępny tutaj: http://prdownloads.sourceforge.net/jnr/Techdemo2_1.zip?download

Jeżeli macie jakieś uwagi/opinie albo (co ważniejsze) problemy związane z uruchomieniem gry (np. brakujące dllki), oczywiście piszcie tutaj... jestem ciekaw czy wam się spodoba :-) i kto pierwszy znajdzie creditsy... taki mały test na zdolność kojarzenia faktów :P