2021-10-20 22:22:38

Aktualności:

Podczas rejestracji niezbędny jest działający email!


Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Pokaż wątki - barnex

1
Aktualności / LieroLibre 0.2
2012-04-28 00:24:29
Arand wydał właśnie wersję 0.2

Smakowitości w nowej wersji:

  • Nowe opcje linii komend ułatwiające przełączanie się między modami!

  • bugfixy!

  • Dalsze usuwanie zamkniętnego oprogramowania!

  • Gra w oknie ze skalowaniem x3 i x4!

  • Gra w pełnym ekranie domyślnie zajmuje pełen ekran (czyli skalowanie jest automatycznie dobierane do monitora)!

  • Lepsze informacje o problemach we wczytaniu configa, naprawienie problemu z kompilacją na Ubuntu o którym wspominałem, możliwość zamknięcia gry przez kliknięcie 'X' w menedżerze okien…



Wygląda na to, że podstawowy cel uwolnienia Liero został osiągnięty i teraz LieroLibre nabiera połysku, którego brakowało poprzednim inkarnacjom. Super.

Paczka + informacje o wersji
2
Aktualności / LieroLibre 0.1 wydane
2012-04-24 00:06:05
Arand wydał dziś wersję 0.1 LieroLibre, czyli wolnego Liero.

LieroLibre to kontynuacja Liero (dawniej Openliero) stworzonego przez Gliptica.

Głównym celem powstania tej wersji było uwolnienie Liero od dźwięków (które często pochodziły z innych gier i nie były licencjonowane) i zależności od pliku LIERO.EXE (do którego nie ma źródeł, więc trudno go uznać za otwarte/wolne oprogramowanie). Dzięki tym zmianom LieroLibre może wkrótce dołączyć do popularnych dystrybucji linuksa, takich jak Debian czy Ubuntu w formie paczek. Tym samym nie będzie wymagać żmudnego procesu kompilacji.

Podsumowanie zmian względem ostatniej wersji Liero:

  • Uproszczenie procesu kompilacji (nie trzeba się już męczyć z hg, jamem).

  • Usunięcie nieotwartych zależności z biblioteki GVL (biblioteka Gliptica, na której oparł OpenLiero).

  • Przeniesienie zmiennych przechowywanych dawniej w LIERO.EXE (informacje o fizyce, broniach itp.) do łatwego w edycji pliku tekstowego.

  • Wymiana dźwięków na wolne, stworzone przez Sea (SeaSoft) specjalnie na tę okazję.

  • Skrypty pozwalające łatwo modyfikować grafikę i dźwięki używane w grze (czyli pliki LIERO.SND i LIERO.DAT).

  • Konfiguracja (opcje, profile, mapy) przechowywana w katalogu domowym użytkownika zgodnie z filozofią systemów UN*X.



Informacja o wydaniu

Paczka z wersją 0.1

Dostępna jest też paczka dla Ubuntu 11.10 Oneiric Ocelot
3
Hej,

Wymyśliliśmy na IRCu, żeby ligowo iść na "Tron: Legacy", a potem/przedtem/zamiast iść się napić i może pograć w liero. Ktoś byłby zainteresowany?

Jak ktoś jest z Trzcianki też może przyjść, bo słyszałem że w Trzciance nie ma kin.  <robal_czarny><ogien>
4
Mapy, Mody, Dźwięki itp. / Gucie levy
2009-02-03 11:41:01
Jeżeli ktoś poza mną jeszcze gra w liero/openliero, znudziły mu się pokolenia i nie stać go na LieroKita, to pewnie się ucieszy. Ukradłem mapy z gusanos promode i przerobiłem je na levy (well, mnie też nie stać na lierokita, więc wyglądają jak kqpy, ale ja też wyglądam jak kqpa i jakoś żyję).
Paczka z mapami (skill, nerd, emo, hewy i l33k).

Nerd trochę się nie zmieścił, bo Guth najwyraźniej postanowił zdradzić lierowe ideały i zrobić go za wysokiego. Poza tym na mapach zdarza się spawnowanie w special rocku.

Aby temu zaradzić:
1. Otwieramy w źródłach OpenLiero plik game.cpp
2. Przechodzimy do linii 840
3. Zamieniamy:
    if(game.materials[game.level.pixel(i, j)].rock()) // TODO: The special rock respawn bug is here, consider an option to turn it off

na
    if(! game.materials[game.level.pixel(i, j)].dirtBack()) // HAHAHA DISREGARD THAT, I SUCK COCKS

4. kompilujemy, cieszymy się i strzelamy  <strzela>
5. ? ? ? ?
6. PROFIT

Edit: Zapomniałem dodać hewy do paczki, dorzucam.
5
Gry / Netrisa turniej
2006-11-04 20:17:57
Ponieważ Jerac ma dużo więcej karm... Wróć! Ponieważ bywające na #ligaliero towarzystwo wyraziło zainteresowanie rozegramiem małego, wewnątrzligowego turnieju w zacną grę, jaką bez wątpienia jest netris, to i znalazł się chętny do zorganizowania takiego turnieju :-)

Na początek może kilka słów o samej grze. Zasady są bardzo proste, zwłaszcza dla kogoś, kto kiedykolwiek widział tetrisa. Dwie osoby równolegle układają swoje klocki, starając się zapełniać linie. Klocki spadają w losowej kolejności, jednak każdy z graczy dostaje takie same jak jego przeciwnik. Plansza każdego z graczy liczy sobie 10 (w poziomie) na 20 (w pionie) pól. Jeżeli jeden z graczy zapełni dwie/trzy/cztery linie za jednym zamachem, jego przeciwnik dostanie dodatkowe jedną/dwie/cztery linie (każdą złożoną z 9 klocków) na dole planszy.

Gra działa w trybie tekstowym, i przeznaczona dla systemów operacyjnych z bliżej nieokreślonych dla mnie okolic linuksa (jednak, jeżeli nie masz i nie planujesz sobie dla celów netrisa instalować linuksa - nie przestawaj czytać :-)).

Ze względu na niewielką liczbę uczestników (przynajmniej takiej liczby się spodziewam), turniej najprawdopodobniej będzie rozgrywany "każdy z każdym". wyżej wymieniony każdy rozegra z innym, również w/w każdym, 10 gier. Każda wygrana gra będzie warta jeden punkt (gdyby okazało się, że nie wszystkim udało się zagrać wszystkie mecze, to możliwe, że stworzy się jakiś Współczynnik Zwycięzkośći).



Przewidywane problemy:

1. Netris niestety nie ma możliwości działania w trybie serwera dedykowanego. Co z tego wynika? Ano to, że jeden z graczy musi być hostem. Niestety, co doskonale było widać na przykładzie turnieju gusanos, nie wszyscy mają publiczne IP.

rozwiązanie a: Hamachi, który istnieje na linuksa i ponoć działa. Zaletą tego rozwiązania jest większa szybkość działania, niż w rozwiązaniu b. Wadą to, że nie każdy ma Hamachi, i trudno będzie zainstalować go na bootowalnych płytkach (patrz przewidywany problem 2)

rozwiązanie b: Tunelowanie. Komunikacja między grami nieco się spowolni (ze względu na udział serwera pośredniczącego), jednak w przypadku netrisa, gdzie gracze rzadko mają okazje wpływać na siebie nawzajem, nie powinno stanowić wielkiego problemu. Poza tym, serwer pośredniczący musi być włączony, i nie zajęty. Zaleta: Powszechność pakietu ssh, dzięki któremu można zestawić tunel.

2. Niepowszechność linuksów. Rozumiem, że nie każdy potrzebuje linuksa, i nie każdy ma czas na instalacje.

rozwiązanie a: Konto ssh na linuksowej maszynie (mam już takie konta pod netrisa u siebie gotowe). Zaleta: wystarczy zaopatrzyć się w klienta ssh, np. Putty. Wady: Opóźnienie między graczem, a grą (które wpływa na gre). Musi być włączony serwer z kontem.

rozwiązanie b: Bootowalna płytka z netrisem. Po wielu testach i próbach czytania dokumentacji LFS i Morphosa, doszedłem do wniosku, że najlepszym wyborem będzie PLD-live mini CD. Waży trochę ponad 150MB, i nie było aktualizowane od dawna. Z drugiej strony prosto z pudełka otrzymujemy: Klienta IRC, netrisa w odpowiedniej wersji, obsługę polskiej klawiatury i polskich literek, ssh (potrzebne, jeżeli chcemy skorzystać z rozwiązania 1.b). Niestety, prawdopodobnie do niczego poza netrisem się nie przyda. Jeżeli ktoś chce coś bardziej użytecznego, polecam knoppixa, który o ile mi wiadomo także ma wszystko co potrzebne. Poza tym słynie z wykrywania sprzętu. Niestety waży około 700MB.

3. - Oszustwa. Netris umożliwia podłączenie pod niego bota, jest nawet jeden gotowy.
rozwiązanie: Gramy for fun, więc nikt nie będzie czitował ;). Poza tym, bota rozprowadzanego z grą, łatwo poznać po nieludzkim refleksie.

Ewentualne komentarze i zgłoszenia (;)) mile widziane.

Jak dotąd zgłosili się (kolejność alfabetyczna):

  • Barnex

  • Chalwa

  • Co0ba

  • Combaine

  • Doman

  • Matt Yee

  • Wesz

6
Postanowiłem podarować forum nowy zupełnie bezużyteczny wątek, który mam nadzieje przetrwa conajmniej tak długo jak "Porysuj mi mamo", czy "luźne zdjęcia i inne bzdety". Jak temat wskazuje, wątek służy do wklejania wspaniałych, wartościowych, lub śmiesznych cytatów pochodzących raczej z literatury (Te pochodzące z wiadomości i tak docierają do nas na każdym kroku, więc sugeruję je sobie darować).

Na pierwszy ogień (haha, żarcik) posyłam doskonale wszystkim znanych Yossariana i Orra, z paragrafu 22(oryginalnie Catch 22)  Josepha Hellera. Znacie? Ale chcecie przeczytać jeszcze raz! ;)

[...]
- Chcę naprawić kranik - odpowiedział Orr - Trochę przecieka.
- Proszę Cię, przestań - powiedział Yossarian - Denerwujesz mnie.
- Kiedy byłem małym chłopcem - odpowiedział Orr - Całymi dniami chodziłem z dzikimi jabłkami w ustach, po jednym z każdej strony.
Yossarian położył worek, z którego zaczął wykładać przybory toaletowe i zastygł podejrzliwie w pozie pełnej napięcia.
- Dlaczego?
Orr zachichotał zwycięsko.
- Bo są lepsze niż kasztany - Odpowiedział.
Orr klęczał w namiocie na ziemi. Pracując bez wytchnienia, rozbierał kranik, układał starannie wszystkie drobniutkie części, liczył je i bez końca badał każdą z osobna, jakby nigdy w życiu nie widział czegoś podobnego, a potem składał malutkie urządzenie z powrotem i znowu zaczynał od początku, nie tracąc cierpliwości, ani zainteresowania, nie zdradzając niczym, że kiedykolwiek skończy. Yossarian patrzył na to jego majsterkowanie i czuł rosnącą pewność, że jeżeli Orr natychmiast nie przestanie, będzie musiał go z zimną krwią zamordować. Jego spojrzenie powędrowało w stronę kordelasa, który nieboszczyk w dniu swego przybycia zawiesił na ramie moskitiery. Nóż wisiał obok pustej kabury nieboszczyka, z której Havermeyer ukradł rewolwer.
- Jak nie było dzikich jabłek - mówił dalej Orr - używałem kasztanów. Kasztany są prawie tej samej wielkości co dzikie jabłka, a kształt mają nawet lepszy, chociaż Kształt nie gra tutaj żadnej roli.
- Pytałem cie, dlaczego chodziłeś z dzikimi jabłkami w ustach - powtórzył Yossarian - O to pytałem.
- Bo mają lepszy kształt niż kasztany - odpowiedział Orr - Już Ci to mówiłem.
- Dlaczego - zaklął Yossarian z podziwem - w ogóle wypychałeś sobie czymkolwiek policzki, ty diableski, technicznie uzdolniony, wydziedziczony stereferyysynu?
- Wcale nie wypychałem sobie policzków czymkolwiek - odpowiedział Orr - Tylko dzikimi jabłkami. A kiedy nie było dzikich jabłek, używałem kasztanów. Do wypychania policzków oczywiście.
Zachichotał.Yossarian postanowił nie odzywać się więcej. Orr czekał, ale Yossarian go przetrzymał.
- Po jednym z każdej strony - Powiedział Orr.
- Po co?
Orr natychmiast chwycił go w swoje szpony.
- Co po co? - spytał.
Yossarian roześmiał się, i potrząsając głową odmawiał odpowiedzi.
- Ciekawa historia z tym zaworem - zastanawiał się na głos Orr.
- Dlaczego? - spytał Yossarian.
- Bo chciałem mieć...
Yossarian już się domyślał.
- Jezu chryste! Ale dlaczego chciałeś mieć...
- ... policzki jak jabłuszka.
- ...policzki jak jabłuszka? - spytał Yossarian.
- Chciałem mieć policzki jak jabłuszka - powtórzył Orr - Od dziecka marzyłem o tym, żeby mieć kiedyś policzki jak jabłuszka, i postanowiłem pracować, dopóki nie osiągne swojego celu, i Bóg mi świadkiem, że nie spoczocząłem, dopóki nie osiągnąłem swojego celu, chodząc po całych dniach z dzikimi jabłkami w ustach. Po jednym z każdej strony - dodał chichocząc.
-Ale dlaczego chciałeś mieć policzki jak jabłuszka?
- Wcale nie chciałem mieć policzków jak jabłuszka - powiedział Orr - Chciałem mieć pucołowate policzki. Nie zależało mi specjalnie na kolorze, chciałem tylko, żeby były pucołowate.
pracowałem nad tym, jak Ci zwariowani faceci, o których się czasem czyta, że po całych dniach ściskają w dłoni gumową piłeczkę, żeby sobie wzmocnić rękę. Prawdę mówiąc, ja też należałem do tych zwariowanych facetów. Też po całych dniach ściskałem gumową piłeczkę w dłoni.
- Po co?
- Co po co?
- Po co ściskałeś po całych dniach gumową piłeczkę?
- Bo gumowe piłeczki... - zaczął Orr.
- ...są lepsze niż dzikie jabłka?
Orr parsknął śmiechem i pokręcił głową.
- Robiłem to, żeby zachować twarz, w razie gdyby ktoś mnie przyłapał na tym, że nosze dzikie jabłka w ustach. mając gumową piłeczkę w dłoni mógłbym wyprzeć się dzikich jabłek w ustach.Gdyby mnie ktoś spytał, dlaczego trzymam dzikie jabłka w ustach, mogłem poprostu otworzyć dłoń i pokazać, że trzymam gumową piłeczkę, a nie dzikie jabłka, i nie w ustach, tylko w dłoni.Pomysł był dobry, ale nie wiedziałem, czy ludzie coś z tego zrozumieją, bo niełatwo jest coś wytłumaczyć, kiedy się mówi z dzikimi jabłkami w ustach.
   Yossarian stwierdził, że on też nie bardzo rozumie, i zastanawiał się, czy Orr nadymając te swoje policzki jak jabłuszka nie robi z niego balona.




Za wszelkie błędy przepraszam, sam przepisywałem, a tekst jest dość długi. Sprawdziłem go, ale pewnie sporo błędów mi umknęło.
7
Podręczniki / #ligaliero - tutorial
2006-06-22 13:05:49
Wraz z Guthem, Tomciem, i WShem doszliśmy do wniosku, że trzeba spopularyzować trochę ligowy kanał IRC. Uznaliśmy, że niezłym pomysłem było by napisanie tutoriala, który w przystępny sposób wyjaśni, skąd wziąć programy, oraz jak obsługiwać IRC. Potem jakoś tak wyszło, że zrzucili to na mnie :D

Po pierwsze, aby połączyć się z jakimkolwiek serverem, potrzebujesz programu klienckiego. Czyli takiego, który służy do łączenia się z serverem i rozmawiania. Ponieważ IRC to nie GG, możesz wybrać sobie jakiś program, np. z tego zestawienia. Niestety, pisanie tutoriala wymaga ode mnie skoncentrowania się na jednym kliencie (Nie dość, że łatwiej wtedy pisać, to i o wiele łatwiej będzie z tego tutoriala skorzystać - zamiast ogólników będą bowiem konkrety i obrazki). Tym klientem nie jest popularny mIRC - dwa podstawowe powody, dla których go omijam to:

  • Niemożność wyboru i ustawienia kodowania, bez używania brzydkich hacków, skryptów, czy psucia windowsa

  • Niedarmowość (mimo, że można korzystać z wersji testowej praktycznie bez ograniczeń)


Zajmę się za to Xchatem 2, który jest po prostu darmową wersją Xchata (Xchat na windows kosztuje 20$. Xchat-2 w zasadzie niczym się nie różni, ponieważ Xchat jest otwartym oprogramowaniem i jego kod źródłowy jest ogólnodostępny). A więc do rzeczy:

Po pierwsze, pobierz i zainstaluj program. Nie będę się nad tym raczej rozwodził, ponieważ pobranie ogranicza się do kliknięcia w link, a potem kliknięcia w następny link (download). Instalacja, jak zwykle instalacje na windowsie, polega na klikaniu dalej i wybraniu docelowego katalagu. Kiedy skończysz te fascynujące dzialania, uruchom program.

Po pierwszym uruchomieniu program powinien przywitać Ciebie takim okienkiem. Jeżeli nie przywitał Cie w ten sposób, lub już zamknąłeś to okienko, możesz się do niego dostać klikając na "Xchat" w menu na górze, a potem w "Server list"

  • 1 - twój nick, czyli Twoja ksywka. Sensownie byłoby nazwać się tak, jak nazywa się Twoje konto na forum.

  • 2 - Też nick. Jeżeli pierwszy nick jest zajęty (tj. ktoś o tym nicku jest aktualnie podłączony do sieci IRC), to ten nick zostanie użyty

  • 3 - Nick trzeciego wyboru. Szansa, że zostanie użyty jest niewielka.

  • 4 - username - jest to to, co pojawi się przed Twoim hostem. Możesz tu wpisać swojego nicka, albo cokolwiek chcesz.

  • 5 - Tu wpisujesz swoje "prawdziwe imie". Możesz tam wpisać co chcesz. Ja wpisuje imie i nazwisko, ale równie dobrze można wpisać "* I'm too lame to read BitchX.doc *" jak ChanibaL :D

  • 6 - Z listy sieci powinieneś wybrać Quakenet. Jeżeli go tam z jakichś przyczyn nie ma, trzeba będzie go dodać (Zobacz dodatek A.).

  • 7 - dodaje sieć. Przyda się, jeżeli nie masz Quakenetu na liście.

  • 8 - edytuje sieć. Będzie potrzebne do ustawienia właściwego kodowania i/lub sprawienia, by Xchat łączył się z daną siecią zaraz po włączeniu. Zobacz dodatek B.

  • 9 - kiedy już wszystko jest ustawione, jak trzeba - klikamy tu, aby się połączyć ;)



Teraz powinieneś wreszcie zobaczyć interfejs głównego okna progamu. Nie jest on szczególnie skomplikowany:


  • 1 - W tym miejscu pojawiają się wypociny użytkowników, efekty wprowadzonych komend i inne ważne rzeczy

  • 2 - To lista osób będących na danym kanale. Osoby z zielonym kółeczkiem to operatorzy (którzy mają władzę), z żółtym - to osoby, które mogą mówić, jeżeli kanał jest moderowany, a bez żadnego kółeczka - zwykli goście, którzy w normalnej sytuacji mogą rozmawiać, a jeżeli kanał stanie się moderowany - mogą się przysłuchiwać

  • 3 - Tu wpisujesz to co chcesz powiedzieć, oraz komendy (komendy poprzedzamy znakiem slash - '/')

  • 4 - to lista zakładek. Każdy kanał, na którym jesteś ma własną zakładkę. Do tego pierwsza zakładka jest zakładką serverową, na której możemy przeczytać to, co server nam od siebie napisał (na przykład wiadomość dnia)



Aby wejść na kanał ligowy, musisz teraz wpisać /join #ligaliero (W miejsce oznaczone na obrazku trójką). Więcej komend IRC możesz poznać wpisując /help, Aby uzyskać więcej informacji o komendzie <komenda> wpisz: /help <komenda>.

Dodatek A: Aby dodać nową sieć (w tym przypadku quakenet) kliknij na liście serverów (czyli znowu tu ) przycisk Add/Dodaj (na obrazku oznaczony jako 7). Nazwij jakoś sieć (quakenet wydaje się dobrą nazwą, dla sieci, która nazywa się quakenet), i kliknij edytuj/edit (na obrazku oznaczony cyfrą 6). Otworzy się nowe okienko. Kliknij Add/dodaj (Na rysunku oznaczone przez 'A'), i wpisz irc.quakenet.org (Można wpisać też więcej serverów, ale to wystarczy).

Dodatek B: W tym samym miejscu, w którym rozgrywała się akcja dodatku A, można zmienić kilka innych ciekawych rzeczy. Zaznaczając 'C' sprawisz, że Xchat zaraz po włączeniu połączy się z daną siecią. Jeżeli w E wpiszesz #ligaliero, Xchat zaraz po połączeniu się z siecią wejdzie na kanał ligowy. W D powinieneś ustawić kodowanie. Na #ligaliero używamy kodowaniaUTF-8 (Unicode) (Nie tak, jak na obrazku, tak było kiedyś).
8
Reputacja (dawniej "karma")

1: Z czym to się je?

Reputacja (kiedyś nazywało się to Karma) jest, najogólniej mówiąc, liczbą całkowitą, która w zamyśle autorów ma przedstawiać popularność użytkownika wśród forumowej społeczności. W rzeczywistości jest sumą otrzymanych roxów (każdy przyznany rox zwiększa reputacje o jeden punkt) i suxów (każdy sux sprawia, że reputacja maleje o jeden punkt). Jeżeli więc masz dodatnią reputacje - prawdopodobnie jest dobrze. Jeżeli jednak jest ona ujemna, najwyraźniej któraś z Twoich wypowiedzi nie spodobała się forumowej braci.

2: Za co mogę dostać roxa?

Roxa możesz otrzymać za wszystko. Wystarczy, że się to komuś spodoba. Popularnymi powodami są: rozbawienie kogoś, zbieżność poglądów, lub zrobienie czegoś pożytecznego dla strony, lub liero (np. dobrej mapy, moda do gusanos, czy nawet napisanie ciekawego opowiadania).

3: A suxa?

Aby otrzymać suxa, ogólnie rzecz biorąc, trzeba się bardziej wysilić. Popularne powody to np.: przeklinanie (polecam się powstrzymywać), beznadziejna ortografia (przed wysłaniem polecam sprawdzić posta jakimś narzędziem do sprawdzania poprawności pisowni, choćby M$ Wordem. Uwaga: Dysleksja nie jest ŻADNYM usprawiedliwieniem), bezsensowne posty (do czego zaliczają się i te, które są bezcelowe i o niczym, jak i te, które napisano w tak straszny sposób, że nie sposób dojść, co autor miał zamiar przekazać).

4: Ktoś wlepił mi suxa!!!1 Co robić?

Spokojnie. Weź kilka głębokich oddechów, policz do dziesięciu, i zastanów się, czy na niego zasłużyłeś. Jeżeli uważasz, że nie, najprawdopodobniej powinieneś zastanowić się raz jeszcze. Jeżeli dalej uważasz, że coś jest nie tak i nie możesz się z tym pogodzić - spróbuj wysłać prywatną wiadomość z prośbą o szersze wyjaśnienie do osoby, która zmieniła Twoją reputację. Wystrzegaj się popełnienia Reputacyjnego faux pas.

4.5: A jak zobaczyć za co i kto zmienił moją reputacje?

W swoim profilu użytkownika (możesz się do niego dostać klikając w guzik na górze forum. UWAGA: Musisz być zalogowany), na podstronie "Podsumowanie" (Ładowanej domyślnie, kiedy wejdziesz w profil) znajdziesz odsyłacz: "Kto zmienił moją reputacje". Kliknij go, a zobaczysz szczegółowe informacje o wszystkich zmianach Twojej reputacji.

5: Jak mogę zmienić komuś reputację?

Jeżeli napisałeś już 70 postów, wystarczy kliknąć na napis [rox] (lub [sux]) znajdujący się po lewej stronie wiadomości, za którą chcesz zmienić reputacje. Potem tylko zwięzły opis powodu zmiany, potwierdzenie i voila - reputacja zmieniona.

5.5: Jak często mogę zmieniać reputacje jednego użytkownika?

Co 168 godzin, czyli raz na tydzień.

6: Reputacyjne faux pas

Na forum obowiązują pewne niepisane zasady, przyjęte przez ogół społeczności - istnieje także kilka reguł dobrego zachowywania się odnoszących się do reputacji. Oto one:


  • Nie traktuj reputacji zbyt poważnie. Pamiętaj, że nie zalezy od niej Twoje życie, ani nawet to, czy Nil wyleje w tym roku, lub czy jutro wstanie słońce. Nie znaczy to jednak, że możesz zmieniać reputacje wszystkim jak popadnie. Chodzi o zachowanie zdrowego do niej podejścia

  • Nie roztrząsaj spraw suxów publicznie. Są użytkownicy, którzy za publiczne narzekanie na wlepione suxy, wlepiają następne.

  • Nie mścij się. Moralność na poziomie "oko za oko, ząb za ząb, sux za suxa" do niczego Cię nie doprowadzi, a już na pewno nie poprawi Twojej reputacji.

  • Nie dawaj suxów tylko dlatego, że ktoś ma inne zdanie.

  • Jeżeli zrobiłeś coś z przykladów wymienionych w punkcie drugim, a nikt nie dał Ci roxa - nie narzekaj. Nie ma co domagać się roxów, najprawdopodobniej jedynym tego efektem będzie gwałtowny spadek Twojej reputacji. Dzieje się tak dlatego, że nie możesz uznać, iż rox Ci się należy - użytkownicy zmieniają reputacje TYLKO kiedy uważają to za stosowne. Nikt nigdy nie ma obowiązku zmieniać niczyjej reputacji, a jakiekolwiek motywacje zmian reputacji z założenia mają być subiektywne.






Oczywiście proszę o komentarze forumowiczów. Zdaje sobie sprawę, że zapewne nie jestem w tych sprawach wyrocznią, a te "niepisane zasady", o których piszę, mogą być bujdą na resorach odnoszącą się tylko do mnie. Z radością więc przeczytam wszystkie głosy akceptacji. Co więcej nie wiem, czy w punkcie szóstym 'faux pas' nie powinno wystąpić w liczbie mnogiej (A jeśli, to jaka ta liczba mnoga jest). Drobne poprawki stylistyczno - gramatyczno - literówkowe proponuje kierować raczej na priva.
9
ekhem,

[Z lekką tremą, ponieważ pierwszy raz zakłada wątek]

W związku ze zbliżającym się turniejem w gusanosy, postanowiłem zainstalować sobie własną kopię. Postępowałem zgodnie z oficjalną instrukcją, jednak w pewnym momencie okazało się, że nei mam pacha. Linux którego używam, to jakieś dość świeże Gentoo. Kiedy wystąpił pierwszy problem, sprawdziłem, czy aby na pewno mój system spełnia wszystkie zależności - okazało się, że... Prawie. Niestety wersja Allegro proponowana mi przez emerge (Gentoo'owe cudo do instalacji pakietów - Tutejszy odpowiednik Urpmi, Yuma, Aptitiude, czy Poldka) nie satysfakcjonowała gusanosów. Szybko to naprawiłem, i mam już Allegro w pachnącej nowością i jeszcze ciepłej wersji 4.2.0. Jednak:


Emiel gusanos # scons
scons: Reading SConscript files ...
sh: allegro-config: command not found
sh: allegro-config: command not found
scons: done reading SConscript files.
scons: Building targets ...
g++ -pipe -Wall -Wno-reorder -O3 -g -DNDEBUG -fomit-frame-pointer -IGUI -Ihttp -Iloadpng -Ilua51 -IConsole -IGUI -IUtility -IOmfgScript -c -o GUI/detail/.build/posix/release/gss.o GUI/detail/gss.cpp
GUI/detail/gss.cpp:17: error: expected template-name before '<' token
GUI/detail/gss.cpp:17: error: expected `{' before '<' token
GUI/detail/gss.cpp:17: error: expected unqualified-id before '<' token
GUI/detail/gss.cpp: In member function `void OmfgGUI::Context::loadGSS(std::istream&, const std::string&)':
GUI/detail/gss.cpp:54: error: variable `OmfgGUI::GSSImpl handler' has initializer but incomplete type
scons: *** [GUI/detail/.build/posix/release/gss.o] Error 1
scons: building terminated because of errors.


Cóż mogę dodać? POMURZZZ!!11

[edit] mogę dodać jeszcze, że to wersja cvsowa, pobierana kilka godzin temu, zgodnie z instrukcją[/edit]
10
Gry / MMORPG z permament deathem?
2005-11-24 20:26:31
[edit] - by Jerac - Offtopic powstały w temacie o Diablo II.... [/edit]

Cytujciągnie się i ciągnie, za to nie wciąga.

Piękne. Rox  :happy:. Rozbawiło mnie niezmiernie - może zaczyna mi odbijać z powodu choroby?

Co w takim razie sprawiło, że ta gra była tak nieziemsko popularna? Umiejętne "budowanie klimatu" przez ludzi z Blizzarda (premiera się odsuwa... się odsuwa... się odsuwa...)  i to, że była kontynuacją Diablo I?

Bo szczerze mówiąc, kiedy już ją wreszcie łaskawie wydano, nie szokowała zaawansowaniem technicznym, może trochę rozmachem (trzy płyty, wiele godzin gry, dużo dialogów czytancych), fabuły chyba nie można było uznać za genialną, po takich grach jak fallout, czy wrota baldura. Klimat osobiście wydawał mi się trochę... nijaki. Diablo, mimo okrutnej pikselozy, wciąż jest w stanie przyprawić mnie o szybsze bicie serca - w dwójce czegoś  takiego nie doświadczyłem. Do tego jakieś dziwne pomysły, jak 'hazard' przy kupowaniu artefaktów. Owszem, świat był bogaty we wszelkiej maści wyposażenie i artefakty, jednak co z tego, że było ich dużo, kiedy były trochę nijakie (przynajmniej ja odniosłem takie wrażenie)? Obawiam się, że gdybym dziś chciał sobie pochodzić, pozabijać (setki potworów, żeby mieć doświadczenie, setki żeby mieć przedmioty i kasę), wybrał bym jakiegoś MMORPGa, choćby ragnaroka z jego słodkim stylem. A wwtedy... zawsze było diablo jeden i nethacki, tudzież inne angbandy (którym można by zarzucić to wszystko, co zarzuciłem diablo, bo nie mają ani fabuły, ani grafiki, a większość przedmiotów, z którymi przyjdzie nam się zetknąć to randomy - jednak mają wspaniały klimat, dzięki prostemu zabiegowi, o który imo żadne komercyjne gry długo się nie pokuszą, a z pewnością nie te z gatuku RPG - jedna postać umiera RAZ, A DOBRZE. Co jest nieziemsko irytujące, ale sprawia, że zżywam się z postacią (choćby reprezentowała ją biała '@' na ekranie, imie, rasa, klasa i trzy statystyki na krzyż), i naprawdę rozważam każdy ruch. Wyobraźcie sobie gre MMORPG na takich zasadach, a do tego z nieograniczonym niczym zabijaniem/okradaniem innych graczy - dla mnie bomba. Tylko co z tego, kiedy gra taka, ze względu na małą ilość graczy nie zarobiła by raczej na siebie, więc w naszym kapitalistycznym świecie niestety nie ma racji bytu)...

PS. Wybaczcie dygresje, dygresje od dygresji i w ogóle lekki chaos w tym poście, ale główka boli  :brood:
11
Pozwoliłem sobie stworzyć coś takiego:



Teraz takie są modne podobno ^^'. Oczywiście, jeżeli komuś się podoba (lub jeżeli komuś się nie podoba i chciałby na przykład obrzydzić sobie sygnaturkę na jakimś forum, albo stronę domową), może taki guziczek zupełnie za darmo i bez żadnych problemów z mojej strony przygarnąć. Najlepiej jakby kliknięcie w niego prowadziło do strony ligi liero :p