CytatCo sądzisz o zakupie drugiego, zestawu (Czyli w moim przypadku FA)? Gra dwoma zestawami faktycznie jest warta zapłacenia za drugi?Warto, jeżeli jest szansa że zagrasz sobie na 4 osoby. Sam zestaw jest moim zdaniem mniej interesujący od WYB, bo koncentruje się po prostu na dogfightach. Masz tam kilka kapitalnych samolotów (Camel i trójpłatowce) posiadających nietuzinkowe talie manewrów z niesymetrycznymi skretami (symulacja silników rotacyjnych). Talia obrażeń A nie zna litości, i szybko się raczej spada w płomieniach. A co do gry z dwoma zestawami - jest bardzo fajnie jak gra się 2 na 2 graczy, każdy jednym samolotem. Misja z fotografowaniem celu przez UFAGa to mogę ją grać 10 razy dziennie, tak mnie bawi

CytatSkąd scenariusze walk? O ile próbowaliśmy wymyślić coś podczas grania, wychodziły nam scenariusze nudne (Dwa samoloty na tyle podobne, że obaj gracze dążą do tego samego (Na poziomie taktycznym, bo strategicznie gracze zawsze dążą do tego samego )), albo niewyważone rzehuj.Co do scenariuszy to trzeba będzie poczekać aż galakta wyda/sprowadzi Burning Drachens - possaj manuala w PDF i zobacz ile ton dodatkowych reguł tam upchali... lądowania, starty, wysokość, balony, ogień z ziemi... to jest genialny set, nie mogę się na niego doczekać.
CytatKorzystasz z rozszerzonych zasad jak widzę. Z instrukcji nie jestem w stanie wywnioskować, co się dzieje, po uszkodzeniu steru (np. tak, że nie można skręcać w lewo), kiedy gracz ma już zagraną (jeszcze nieodkrytą) kartę skrętu w lewo? Nie umiem czytać, czy naprawdę nie ma nic o tym w instrukcji? A może zupełnie źle zrozumiałem zasady gry?Uszkodzenie steru działa od NASTĘPNEJ tury, więc możesz skończyć manewry które ci zostały. W nowej fazie planowania nie wolno ci położyć żadnych 'niedozwolonych' przez zacięcie manewrów (co w praktyce często kończy się wyleceniem ze stołu, gdy pilotujesz takiego kloca jak SPAD XIII

CytatJak jest z wytrzymałością kart? W moją grę miałem okazje pograć narazie kilka godzin (<10), a bardziej używane karty (głównie samoloty), nie są już takie nówka-sztuka-śliskie, jak np. karty talii obrażeń.UWAŻAJ NA PAZNOKCIE! Strasznie ślady zostają (rowki). Kładzenie i wyjmowanie kart wymaga sporej wprawy, najlepsza metoda to chwytanie karty opuszkami palców za krawędzie (nigdy nie dotykaj powierzchni karty). Mój czerwony Fokker DrI jest już mocno sfatygowany przez niewprawne manipulacje...
CytatCo miałoby być w tych boosterach? Nowe samoloty?Pierwszy booster to kilka samolotów rozpoznawczych (2-seaters) + nowa talia manewrów do nich oraz kolejna dawka trójpłatowców (Fokker drI i Sopwith Triplane) z kolejną talią D. Będziesz mógł polatać Manfredem i Lotharem Richthoffenami naraz!
Druga talia to dwie najlepsze maszyny tych czasów - Fokker d VII i Sopwith Snipe, i dwie nowe (najlepsze) talie do nich. Całą rozpiskę zawartości boosterów (polskie samoloty będą!) znajdziesz na BGG
A to że Magię i Miecz mam to nie pisałem nawet. Komplet 2 edycja + wszystkie dodatki jakie były (łącznie z nieoficjalnym). Ale nie zagram w to chyba już nigdy
