2020-09-25 12:13:09

Aktualności:

więc koniecznie przeczytaj regulamin (link pod guzikiem "Pomoc" powyżej)


Liero Vietnam BETA

Zaczęty przez /LOTH/, 2006-02-23 20:51:50

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

/LOTH/

2006-02-25 20:08:45 #15 Ostatnia edycja: 2006-02-25 20:14:42 by /LOTH/
Właśnie doczytałem o LOSP....Kurde, jakaś mroczna klątwa ciąży na Kodzie ¬ródłowym Liero....trzeba namierzyć Josela czy kto to tam robił bo zapomniałem :P I zmusić go do gadania....LOSP padło też tak pod koniec....dlaczego?

Nie wiem.

Jeśli ktoś ma kontakty w warezowym/crackerskim/programistycznym itd. środowisku to można by kontynuować LOSP. Tyko czy Gliptic zgodziłby udostępnić efekty swoich działań??

Kurde.

Greybrow

gadaj na quakenecie #liero
Może jak przedstawisz jakieś swoje osiągnięcia, to przekaże. Kto wie.

/LOTH/

No, wiesz tych osiągnieć to ja nie mam za dużo, do już bardziej Biernath John albo ty....
No umiem cos tam napisac w C++ ale na co mi to. Aż taki hakier nie jestem.

Kurde.

Jerac

Może wyjaśnię. LOSP żyje i ma się dobrze... Gusanos 0.81 + LOSP = Gusanos 0.9. Zarówno Gliptic (LOSP) jak i Basara (G 0.81) pracują wspólnie nad g.9, gdyż nie ma sensu robić 2 zupełnie podobnych rzeczy osobno. Szczególnie tak wielkich rzeczy.
I can see what you see not, vision milky then eyes rot. When you turn they will be gone, whispering their hidden song.
Then you see what cannot be - shadows move where light should be. Out of darkness, out of mind.

/LOTH/

Jednak ja twierdze, że Gusanos dużo się różni od orginalnego liero. I poza tym, ma kretyńska nazwe :P Ja jednak miło widziałbym Takie Liero2, czyli LOSP v.1.00....

Ale to nie ode mnie zależy.

Btw, skąd wiesz, że tak jest?? Na stronie LOSP wszystko stoi od 08.2005....
Jakieś linki, sznurki, stryczki zapodajcie.

Chyba że ja jakiś głupi jestem i zaraz zostane zjechany, że gdzieś nie doczytałem. :P

Ale jednak to wszystko daje nowe spojrzenie na Gusanos. Może jednak pokuszę się o modowanie.
Jednak bez edytorów to jest wszystko bardziej pracochłonne i mniej przystępne.

Niby prostsze, ale wcale nie.

Wesz

Cytat: /LOTH/ w 2006-02-25 20:51:54
Jednak bez edytorów to jest wszystko bardziej pracochłonne i mniej przystępne.

Niby prostsze, ale wcale nie.


Właśnie że jest na odwrót, bez edytorów jest leet, jakis super notatnik i można robić to czego dusza zapragnie. Żadnego szukania brakujących bibliotek etc.

Jerac

Cóż, siedzę w Liero już chyba od 5 lat, i na bieżąco śledzę wszystko co się w tym temacie dzieje. A co do nazwy - tak samo kretyńska jak "Liero"... bo znaczy to samo ;D

Natomiast ominięcie edytorów ma tą zaletę, że jedyne w co musisz się zagłębić to struktura samego silnika (albo raczej jego funkcjonalność), a nie to jak dany edytor działa. No i - to co jest do zrobienia w Liero, jest łatwo zrobić w Gusanos bez owianego złą sławą LUA.
I can see what you see not, vision milky then eyes rot. When you turn they will be gone, whispering their hidden song.
Then you see what cannot be - shadows move where light should be. Out of darkness, out of mind.

ChanibaL

LOTH: poprostu przejrzyj kilka modów a po opis poszczególnych śmieci (zacznij od weapons, one wywołują obiekty z objects) przejrzyj http://gusanos.sf.net/docs
rzehójom mówimy stanowcze rzehój!!1

/LOTH/

Hmmm...ok thx...ja mam jednak jakiś uraz do grzebania w kodzie/kodach....
uczyłem się kiedyś pascala i c++ ale wole edytory :D Ale może trzeba spróbować i tego...

Doman

Hola, tu nie chodzi o grzebanie w kodzie gry, tylko plikach konfiguracyjnych.
May the Schwarz be with you!

ChanibaL

Chyba przykład będzie lepszy, oto napalm:

gusanos/133/weapons/napalm.wpn

nazwa broni
grafika broni
ilość amunicji
czas przeładowania (w 1/100 sec)
ustawienia po netó
ustawienia po netó

celownik







gdy ktoś naciśnie strzał
zużyj amunicję
puść dźwięk
wystrzel obiekt gusanos/133/objects/weapon.napalm.obj

name=Napalm
skin=skin.default.png
ammo=1
reload_time=186
sync_shot=true
sync_reload=false

laser_sight {
range=33
intensity=0.666
colour=[0, 80, 190]
blender=add
alpha=255
}

on primary_shoot()
use_ammo(1)
play_sound([throw.ogg], 100, 1, 0.05)
shoot_particles(weapon.napalm.obj, 1, speed=0.91, speed_var=0.042666, motion_inheritance=0.7692307, distribution=3.0935048, distance_offs=5.319)



gusanos/133/objects/weapon.napalm.obj

grafika

grawitacja
ustawienia animacji

co 1720ms z dokładnością do 15ms
puść dźwięk
puść eksplozje (w tym wypadku błysk)
wystrzel kulki ognia
usuń obiekt

jak się zderzy z ziemią
puść dźwięk
puść eksplozje (w tym wypadku błysk)
wystrzel kulki ognia
usuń obiekt

sprite=weapon.napalm.png

gravity=0.007476806
anim_type=loop_right

on timer(172, 15)
play_sound([blaster.ogg], 100, 1, 0.05)
create_explosion(flash.big_as_hell.exp)
shoot_particles(weapon.napalm.fireballs.obj, 17, speed=0.525, speed_var=0.84333, distribution=360)
remove()

on ground_collision()
play_sound([blaster.ogg], 100, 1, 0.05)
create_explosion(flash.big_as_hell.exp)
shoot_particles(weapon.napalm.fireballs.obj, 17, speed=0.525, speed_var=0.84333, distribution=360)
remove()


gusanos/133/objects/weapon.napalm.fireball.obj

obiekt niewidzialny
grawitacja

co 580ms z dokładnością do 150ms
zostaw wybch
usuń się

co 60ms
zostaw wybuch

co 10ms
zostaw kulkę ognia która tylko szpanersko wygląda


invisible=1
gravity=0.00747680

on timer(58, 15)
create_explosion(explosion.small_silent.exp)
remove()

on timer(6)
create_explosion(explosion.small_silent.exp)

on timer(1)
create_explosion(explosion.small_silent.fake.exp)



Wybuchów już nie opisuje, ale też widać o co chodzi w nich. Jeśli nazewnictwo plików odstrasza to się nie przejmuj, poprostu takie sobie przyjąłęm bo tak mi wygodniej.

Jak chcesz się pobawić to mod 133 jest do śćiągnięcia, pogrzeb trochę w ustawieniach i zobacz jak fajnie i łatwo się tym bawi. Jeśli jesteś zainteresowany tą luą to wiedz, że ona jest już do szpanerskich rzeczy i w 99% przypadków nie trzeba jej używać.
rzehójom mówimy stanowcze rzehój!!1

/LOTH/

Widzę, rozumiem, pojmuję. Co poniekąd jest trochę więcej robotki, ale masz więcej możliwości. Na forum gdzieś na pewno są jakieś poradniki, ten link z wiki też jest przydatny. No. Skoncze Liero Vietnam i zacznę grzebać w Gusanos. Może. :P

Jerac

O! Chanibal, weź to gdzieś opublikuj bo chyba trudno o bardziej intuicyjny poradnik... sam miałem zrobić coś takiego, ale nie miałem weny twórczej :)
I can see what you see not, vision milky then eyes rot. When you turn they will be gone, whispering their hidden song.
Then you see what cannot be - shadows move where light should be. Out of darkness, out of mind.

ChanibaL

Guth, Wsh czy inne tam trzciankowce które podobno robią ten poradnik do weaponmejkingu: doklejcie to jakoś może.
rzehójom mówimy stanowcze rzehój!!1

Wesz

Tworzenie poradnika zakończyły się prawie na samymy początku, za bardzo byłem zajęty g3, teraz kiedy prace ustały troche, pewnie się wezmę. Chyba że jest jakiś chętny hardkorowiec co by to zrobił za mnie ;D.