Wurmz! - development

Zaczęty przez [VT] Patrys, 2002-02-20 19:16:43

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

aloysious

2002-02-26 09:10:52 #30 Ostatnia edycja: 1970-01-01 00:00:00 by 1016060400
Moglbys podeslac linka do tych wyjasnien Gliptica? Chetnie poczytam, ja wlasnie zamierzam to obiektowo robic i nie bardzo widze powod, dla ktorego by to mialo byc za wolno. Akurat tworzenie obiektow nie powinno byc tutaj krytycznym czynnikiem ... but... to moja pierwsza wieksza gra, no zobaczymy  :) .

Uzywanie DX nie narzuca obiektowosci, to znaczy sam DX bazuje na COMie, ale tego zaden wrapper nie zmieni, natomiast to jak jest zorganizowana gra, to juz tylko od programisty zalezy.

[VT] Patrys

Zapraszam na strone wurmz, sa nowe screeny (bronie itp.). Stopniowo implementuje nowe rodzaje broni, da sie juz robic rozne grasshoppery i chiquity, jeszcze dodam bullety (particle) i laser, a na koncu bede siedzial nad broniami sterowanymi (oczywiscie gdzies po drodze dodam energie wormom i mozliwosc anihilacji)

aloysious: chodzi o to, ze wiekszosc czasu traci sie na tworzenie obiektow (wiekszosc czyli wiecej niz na ich przesuwanie), poza tym niezbyt wygodne jest chodzenie po listach, szczegolnie ze chce udostepnic kod zrodlowy w postaci opensource, conajmniej polowa ludzi by sie pogubila...
Patrys
The High Council of Seven
Vermis Templari

aloysious

2002-02-26 11:30:00 #32 Ostatnia edycja: 1970-01-01 00:00:00 by 1016060400
Co do list - czyli wszystko robimy na tablicach, zadnego dynamicznego tworzenia? Zakladamy, ze MAX_OBJECTS = 1000 a jak chcemy stworzyc 1001 - a to przepraszam, nie ten engine?  ;)
Co do tego, ze tworzenie/usuwanie obiektow bedzie tyle czasu zajmowalo - sprawa do przemyslenia. Zakladajac, ze mamy 32 robale na planszy, kazdy co klatke tworzy nowy obiekt (no, zdecydowana przesada   ;) )... . Mysle, ze  az tak zle nie bedzie, aczkolwiek prawdopodobnie Gliptic wie co mowi, hmm, nie wiem. Jak cos zloze sensownego, porobie troche testow i dam znac...
Ostatecznie - czlowiek uczy sie na bledach  ;D

Krymzon

2002-02-26 12:23:43 #33 Ostatnia edycja: 1970-01-01 00:00:00 by 1016060400
Rozumiem, że Wurmzy będą OpenSource, right?
Ale do jakiego stopnia?
::Fundaçao Internacional Capoeira Artes das Gerais::
-----|Gwardia Liero|----- Wurmz! Support Team (ściągnij Wurmz!)

[VT] Patrys

2002-02-26 12:34:57 #34 Ostatnia edycja: 1970-01-01 00:00:00 by 1016060400
nie dam wam tylko zrodla od kompilatora hehe, wszystko bedzie dostepne, ale nie wiem czy ktos to bedzie przerabial, bo bronie wszystkie sa np. w pliku CFG i mozna je w notatniku przerabiac...

aloysious: wez pod uwage, ze taki nailbomb potrafi w ciagu jednej klatki stworzyc ponad 200 obiektow

update: jest pelny engine broni bitmapowych (brakuje fizyki lasera - czyli gausa sie nie da zrobic jeszcze, nie ma tez jeszcze particles)

limity:
ilosc broni - tylko 256,
ilosc roznych obiektow - tylko 256,
ilosc roznych eksplozji - tylko 256
Patrys
The High Council of Seven
Vermis Templari

The Bill # 001

2002-02-26 12:47:43 #35 Ostatnia edycja: 1970-01-01 00:00:00 by 1016060400
Czemu nie wrzucasz na stronkę nowch wersji gry, które masz na dysku? Wiem, że to oficjalna strona tej super gry i wogóle, ale chyba nie masz tam tyle odwiedzających, by nie mogli oglądać jeszcze więcej wersji. Jednym słowek: wrzuć na serwer grę z broniami itp.

U mnie na kompie nie moge odpalic dwórch gier na raz. Na początku mogłem. Nie wiem dlaczego.
Chciałbym tu napisać, że policja to ... :)

[VT] Patrys

ja mam studia i wogole i gre skonczylem przerabiac jak wychodzilem z domu, nie mam czasu jej wrzucic (teraz jestem na uniwersytecie)

co bede teraz robil:
+ dziurki od wybuchow
+ bronie typu particle (piksele zamiast obrazkow, np. shotgun)
+ bronie typu laser (gauss itp.)

[e] grey: lina bedzie taka, jak w liero, nie zamierzam robic owijania scian, gameplay ma byc zachowany ;D
Patrys
The High Council of Seven
Vermis Templari

Krymzon

2002-02-26 14:33:04 #37 Ostatnia edycja: 1970-01-01 00:00:00 by 1016060400
co do licencji, to chodzi mi o sprawy takie, jak np. płatne dystrybucje ;D , umieszczanie info o autorach itp. Czyli nie o samą dostępność źródła, ale możliwości jego wykorzystania.
::Fundaçao Internacional Capoeira Artes das Gerais::
-----|Gwardia Liero|----- Wurmz! Support Team (ściągnij Wurmz!)

[VT] Patrys

jeszcze o tym pomysle, ale sadze, ze wyjdzie na zasadach GPL albo podobnych (standard OpenSource) - czyli musi byc podany autor i niezmieniony plik tekstowy z informacjami o oryginale, poza tym pewnie bede wymagal zmiany nazwy, zeby nie pelzal po sieci drugi Wurmz! (chociaz bedzie mozna to nazwac np. Wurmz! ProMode, ale nie Wurmz!2)
Patrys
The High Council of Seven
Vermis Templari

aloysious

2002-02-26 15:26:14 #39 Ostatnia edycja: 1970-01-01 00:00:00 by 1016060400
Patrys:
Zrobilem taki maly tescik - kazdy frame to stworzenie 1000 obiektow, zaladowanie do nich bitmapy, wyswietlenie i skasowanie. Licznik pokazywal mi 75 FPS. Bitmapa miala 64x64 pixele, tryb Windowed 640x480.

Wszystkie wykonania sie konstruktorow/destruktorow moich klas zajely 5% czasu calej aplikacji. Wywolanie funkcji CD3DXSprite:: DrawTransform (to funkcja DX rysujaca sprite) to 24%. Totez mysle, ze tworzenie/usuwanie obiektow ma tu znikomy wplyw. Oczywiscie to tylko prymitywny test, tym niemniej chyba nie jest tak zle jak mowiles  :).

Tak przy okazji - jest sens tworzyc jakis oddzielny watek poswiecony sprawom technicznym przy tworzeniu klonow (zeby posty takie jak moj nie plataly sie tam, gdzie nie trzeba)?
Ja na przyklad chetnie bym sie dowiedzial czegos na temat optymalizacji grafiki w DX. Co myslicie na ten temat?

Krymzon

Ja bym proponował stworzyć wątek (np."programowanie") w offTopicu.


-----------
zrobiłem
::Fundaçao Internacional Capoeira Artes das Gerais::
-----|Gwardia Liero|----- Wurmz! Support Team (ściągnij Wurmz!)

Greybrow

2002-02-26 18:39:44 #41 Ostatnia edycja: 1970-01-01 00:00:00 by 1016060400
Cytat[e] grey: lina bedzie taka, jak w liero, nie zamierzam robic owijania scian, gameplay ma byc zachowany ;D
No to jak ma być gameplay zachowany, to skąd się tam wzięła fizyka z promoda? ;)

Chyba wiem, czemu się nie da robić bynnyhopów. Kamień przy dotknięciu hamuje robaka. Parę razy cudem udałom mi się zrobić bunnyhopy, ale to cudem szedłem w kierunku schodków na tyle wolno, że zdążyłem podskoczyć zanim się robak przychamował...
Da się to hamowanie o skały wyciąć?

I dzięki za umieszczenie robaków :)

Coś trzeba zrobić z pojawianiem się w skale, która się znajduje w lewym górnym rogu.

Krymzon

2002-02-27 11:15:24 #42 Ostatnia edycja: 1970-01-01 00:00:00 by 1016060400
U mnie bunnyhopy działają :-/ Nie tak samo, jak w Liero, ale są.
::Fundaçao Internacional Capoeira Artes das Gerais::
-----|Gwardia Liero|----- Wurmz! Support Team (ściągnij Wurmz!)

[VT] Patrys

2002-02-27 12:11:16 #43 Ostatnia edycja: 1970-01-01 00:00:00 by 1016060400
grey: do kazdej mapy bedzie plik cfg, ktory bedzie mogl m.in. stworzyc respawn pointy

nad bunnyhoppami jeszcze posiedze

sprawdzcie alpha 7 i porzucajcie larpa albo stworzcie chiquite (zmiany w pliku cfg moga spowodowac zawieszanie lub crashowanie gry)

limity obiektow sa w tej chwili ustawione nisko, wiec jak ktos bedzie chcial zrobic bron wyrzucajaca 500 bananow, to niech sie nie zdziwi, ze nie wyrzuca

druga sprawa to wybieranie broni: nie ma menu, wiec bronie wybiera sie tylko w pliku cfg, wszystko w pliku cfg jest numerowane OD ZERA, w czasie gry nie ma jeszcze wyswietlania nazw broni ani imion graczy, wiec bronie trzeba wybierac "na czuja"
Patrys
The High Council of Seven
Vermis Templari

Krymzon

Świetne! Ale BŁAGAM, zrób fullscreena wreszczie...
__________

juz jest fullscreen (mozna go zablokowac dopisujac na poczatku pliku wurmz!.cfg
FullScreen=0
::Fundaçao Internacional Capoeira Artes das Gerais::
-----|Gwardia Liero|----- Wurmz! Support Team (ściągnij Wurmz!)