Stare Liero tzn starsze od 1.33

Zaczęty przez GOKUSSJ3, 2007-05-30 19:11:52

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

GOKUSSJ3

Skąd moge pobrac stare  <robal_niebieski> Lejro <robal_niebieski>  ;) ? Znalazlem kiedys temat na tym forum, w którym byl link do jakieś starej wersji  <robal_czarny> Liero <robal_czarny>, była zarąbista, mimo ze nie bylo menu itp. Ale teraz poszukiwania tego tematu nie daja skutku(po update ten topic chyba jest skasowany).
<robal_czarny> <strzela>
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - LIERO! - i nie zmienia się nic!

Jerac

W plikowni jest 0.25, ale gdzieś widziałem jeszcze nieco nowsze.
I can see what you see not, vision milky then eyes rot. When you turn they will be gone, whispering their hidden song.
Then you see what cannot be - shadows move where light should be. Out of darkness, out of mind.

GOKUSSJ3

ok thanx mam 0.25. Aha, znalazłem na gugle taka strone co jest wypisana wiekszosc istniejacych aplikacji bylo  <robal_czerwony> Liero <robal_czerwony> 0.6 i 1.10(chyba).
<robal_czarny> <strzela>
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - LIERO! - i nie zmienia się nic!

SeaSoft

2007-05-31 17:31:56 #3 Ostatnia edycja: 2007-05-31 17:37:13 by Sea
Do tej wersji Joosa odnalazł źródła, więc możliwe, że jemu (albo komuś innemu) zechce się stworzyć alternatywne, oryginalne Liero 1.33... Może da radę pacha do netó 1.66 zrobić ;).

A właśnie... Czy może ktoś wie, czy Joosa w ogóle udostępnił źródła 0.25 gdzieś, bo szukam, ale coś mi nie wychodzi... Może źle szukam?

EDIT: Chyba odwiedzę tego waszego IRCa i go osobiście spytam, jak znajdę...

kamil077

Na naszym ircu [#ligaliero] go niema, jest on na #liero

Wesz

Nie ma co liczyć na to że Joosa stworzy jakąkolwiek kontynuacje liero. Innym raczej też brak chęci/wiedzy do pracy. Ta okrutna prawda prześladuje nas od początku wielkiej ery lierowej, PACHA DO NETU NIE BĘDZIE.

SeaSoft

Właśnie, że będzie, czas spełnić legendę (Sea zabrał się do pracy, ale po chwili doszedł do wniosku, że w erze Gusanos to mało opłacalne przedsięwzięcie).

BTW IMHO robale w Liero 0.25 wyglądają lepiej.

Wesz

Gdyby udało ci się stworzyć pacha do netu, zastąpił byś pewnie Boga. Co do ery gusanos, to tak naprawdę już dawno minęła, było dużo szumu na początku, teraz wszyscy już znają gusanos i dobrze wiedzą że nie jest to najlepszy klon nadający się do gier sieciowych. Jest ubermodowalny, to trzeba przyznać, ofkors fajne że ma takie możliwości,  lecz uelastycznienie klona stoi na tą chwilę raczej na końcu. My potrzebujemy tylko klona który zachowa wszystkie zasady fizyki oryginalnego liero i będzie dobrze działał po sieci. Czy to tak wiele? :-\

SeaSoft

Że niby mam się za to wziąć? Wystarczą do tego źródła 0.25, resztę można łatwo dobudować (bo widzę, że w 0.25 już wiele rzeczy zrobiono). BTW jedyne, co mnie z tego kodu interesuje to system kolizji, siła grawitacji oraz siła przyciągania liny. System czytania lierowych plików nie problem zrobić, w końcu jest tyle dodatków, edytorów etc, że wystarczy poszukać w sieci.

Z tego wynika, że zrobienie idealnego klona Liero pod Windows/Linux z obsługą neta to żaden problem w tych realiach. Właściwie jedynym problemem jest brak chęci i lenistwo (tak myślę)... Może spróbuję to zrobić jako tzw. projekt równoległy (robię przecież inną grę), ale jedyne, czego mi na razie potrzeba, to źródła 0.25, by móc przerobić tę fizykę na C++ (ale najpierw muszę się bardziej wgłębić w ten język, teraz mam czas).

Ale nie będę nic na razie obiecywać, poeksperymentuję trochę na bibliotekach graficznych (muszę zassać Allegro, bo nieźle prezentuje się w Gusie), jednak jak ktoś chciałby mnie zmotywować (pomóc czy co), to może do mnie napisać.

BTW: po co mam zastępywać samego siebie? (joke :))

ChanibaL

2007-05-31 23:26:12 #9 Ostatnia edycja: 2007-05-31 23:51:56 by ChanibaL
Już prędzej zamiast źródeł 0.25 przejrzyj źródła LOSP. Inna sprawa, że gusanos czerpie z nich pełną gębą... podsumowywując: jeśli wiesz jak to zajrzyj do gusanosa i może uda się wymyśleć jak zrobić synca.

Wyjątkowo namotany post sponsorowany przez zbliżający się termin oddania 3 projektów, grypę i oczywiście przedawkowanie kofeiny :/
rzehójom mówimy stanowcze rzehój!!1

Wesz

Jeżeli Basara i Gliptic tego nie zrobili, to czemu miał by to zrobić Sea? (Nie to żebym nie wierzył w ciebie). Lepiej zacząć klona bazując na 0.25, z tym że zabrać się za to co najważniejsze najpierw, czyli dobry kod sieciowy. Jak by co, Wesz wyraża chęć pomocy.

SeaSoft

Otóż chcę zrobić system, który jest obecny we wszystkich grach z sync'iem. Rozgrywka będzie się toczyła na serwerze, czyli nacisnę klawisz ruchu, to dopiero po analizie przez serwer poruszę się w grze. Strzelanie z rozrzutem - naciskamy klawisz strzału, wysłany do serwera. Serwer losuje współczynnik i określa pozycję strzału (robala), wysyłając to do strzelającego i do reszty. Gracze, na podstawie tego współczynnika, używając sinusów i innych dupereli, określają odchylenie od linii celowania. Dzięki temu strzał powstanie w tym samym miejscu niemal jednocześnie (biorąc pod uwagę drobne opóźnienie spowodowane przez ping, ale laggerzy tym sposobem sami będą daleeeko w tyle gry, więc nie będą specjalnie psuli rozgrywki). Tak samo z granatami - wypuszczony z tego samego miejsca granat musi u wszystkich polecieć tak samo, bo w programie przecież nic nie dzieje się losowo. W Gusanos problemem syncowania jest losowość zdarzeń u klientów i obliczanie ruchów robala w kliencie, a w tym przypadku niemożliwe staje się idealne zsyncowanie (tak zrobiłem w BEU Net i mimo braku losowości w kliencie nic nie jest idealnie zsyncowane). Dlatego jedynym sposobem będzie zrzucenie wszystkich obliczeń na serwer IMHO, co może przynieść niepożądane skutki (opóźnienie w chodzeniu, strzelaniu) przy większych pingach, ale coś za coś.

kamil077

Czyli oficjalnie zabierasz się za robienie "pacha do netó?'

Robaq

Myślę, że na razie sea ma jeszcze dużo roboty z BEAU net, i za netoliero weźmie się dopiero za jakiś czas, zresztą sam mówi że musi się porządnie nauczyć C++.
BTW: Proponuję wyciąć posty o netó i wrzucić do jakiegoś osobnego topica, syf sie robi.
Liero przymiera głodem, deal with it

SeaSoft

Popieram RobaQ, syf się robi, admiństwo od sprzątania proszę porządek zrobić (oj, podpadam... może lepiej zamilknę ;)).

Na poważnie to się wezmę za jakiś czas, aczkolwiek zaczynam badać kod LOSP już teraz (premiera BEU Net już niebawem).

Mimo niedookreśloności opinii Greybrowa chciałbym zrobić menu podobne do tego z Liero 1.33(7), choć z obsługą myszki... Ale poznam najpierw swoje możliwości w C++  >:D.