Wurmz! - mapy

Zaczęty przez Jaras, 2002-03-02 16:42:52

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jaras

zXc: czyli, stojąc na przystanku, widzisz, że ludzie nie wyrzucają do kosza papierków, to też tak robisz? dlaczego nie pokażesz im, że jesteś mądrzejszy? dlaczego nie odrzucisz powszechnie stosowanego, jednak lamerskiego zachowania? prawda, jak by do wygrania było np. $1000000, to bym ci nawet łeb ukręcił, ale w Wurmz! raczej nie będziemy grać o nagrody rzeczowe.

a tak na marginesie ;D: w końcu mogłem jakoś dokończyć swój pomysł na mapkę, która ze względu na ograniczenia palety liero niezbyt pasowała do tytułu. tak więc proszę o komentarze do RGB.

[VT] Patrys

2002-04-11 09:30:52 #106 Ostatnia edycja: 2002-04-11 19:22:03 by Greybrow
na wurmz jest nowy tutorial do robienia map, wiec dupy w troki i sprawdzic, czemu wasze mapy nie chodza, juz do roboty, a mowilem "uzywac tylko dozwolonych kolorow", ale wszystkim to wisialo
------------
Nie wszystkim :)
Greybrow
Patrys
The High Council of Seven
Vermis Templari

The Bill # 001

Wysłałem Patrysowi moją mapkę, ale póki jej nie umieścił macie ją http://olisadebe.kadra.pl/big-camping.zip. Wszystko jest opisane i zrobione jak należy.
Chciałbym tu napisać, że policja to ... :)

kroLm

Fieroman: dzięki, połechtałeś moja próżość

zXc: IMO Durga nie jest zbyt mała, ale to zależy od upodobań, dorobię jeszcze dwa spanpointy, delikatnie ja poszerzę, i przerobię półkę(półeczkę) na delikatnie większą:

__
\ /      ---->              \--------/
                                  \___/

utrudni to mozliwosc gausowania sie na srodkowym poziomie levela

co do tego, ze wszedzie jest mozliwosc widzenia oponenta, nie zgadzam sie, jezeli worm1 stoi na półce na górze , to nie widzi co robi ten drugi

Krymzon

2002-04-11 16:04:59 #109 Ostatnia edycja: 2002-04-11 16:47:15 by Krymzon
RGB: według mnie kamień za mało się odróżnia od tła, żeby go w ogóle zobaczyć, musiałem przestawiać kontrast monitora  :(

Big-camping: podoba mi się, ale kampować chyba tu raczej trudno...
::Fundaçao Internacional Capoeira Artes das Gerais::
-----|Gwardia Liero|----- Wurmz! Support Team (ściągnij Wurmz!)

Denethor

Krymzon ma racje jeśli chodzi o kamień musi być w bardiej wyrazistych kolorach ogólne mapka bardzo fajna

zXc

2002-04-11 18:25:58 #111 Ostatnia edycja: 2002-04-13 12:30:13 by zXc
RGB:

Jest ciemno, ale to juz bylo powiedziane.
Korytarze prowadzace do pomieszczen z bouncepadami sa nieco zbyt wazkie. Zwlaszcza odczuwalne jest to przy przejsciach na dole. Przy takim rozmiarze mapy, gdy przeciwnik prawie zawsze wie, gdzie jestes, wchodzenie w taki korytarz to istne samobojstwo. Cokolwiek sie tam wrzuci, nie da sie tego uniknac. A powodu do wchodzenia tam i podejmowania tekiego ryzyka nie widze...

Big-Camping:

Duza mapa... duza...
Szczerze mowiac nie jestem zwolennikiem zbyt duzych otwartych przestrzenie, bo rozgrywka jest wtedy dosc nieciekawa. Zwlaszcza jak jest tylko jedna wyrzutnia. Przydaloby sie troche wiecej. Sprobuj wprowadzic wyrzutnie zamiast "klatek" w dolnych rogach mapy.
Wlasnie wspomniane "klatki" strasznie mnie zirytowaly. Gracz po respawnie jest tam w niemilej pulapce [zwlaszcza, jak obok jest przeciwnik]

Jeszcze raz KroLmowa Durga:

Po kolejnym rzucie okiem na mapke, faktycznie widac, ze nie jest az taka mala. Mam tu na mysli skale. Uwazam jednak, ze jest nieco malo urozmaicona - cala rozgrywka sprowadza sie do gonitwy wokol srodkowej polki. Przy czym w gonitwie tej prawie zawsze wiesz, gdzie znajduje sie przeciwnik, wiec nie ma elementu zaskoczenia.
Przydaloby sie troche dodatkowych korytarz. Moze by powiekszyc mape dodajac symetryczne pomieszczenie powyzej. Te dwa pomieszczenia polaczyc niewielkim pasem wonlej przestrzeni. Ale to juz bardzo duze zmiany, a mapa Twoja.
Powiekszenie malej polki na srodku to dobry pomysl.

Jaras i spawnfragi:

Patrys w najnowszej wersji rozwiazal juz ten problem - odrodzic sie mozna w kazdym momencie, wiec skrajnie lamerskich spawnfragow robic juz nie mozna.
Od kiedy gram w liero, nigdy nie uwazalem za sluszne robienie przerwy po zabiciu przeciwnika. Nigdy tez nie oczekiwalem, ze przeciwnik zatrzyma sie, gdy zobaczy ze moge sie zrespawnowac na spikeballsach. Walka nie koczy sie na zabiciu przeciwnika. Nieustannie trwa, az do konca meczu. Odradzanie sie i unikanie ataku przeciwnika przy tym to dla mnie jeden z elementow rozgrywki.
Jesli po smierci jednego, obaj gracze mieliby miec rowne szanse, gra podzielona bylaby na rundy, a po kazdej z nich obydwaj gracze odradzali sie z pelnym zdrowiem...
A poza tym, wurmz to gra. Moralnosc moralnoscia, ale w grze to, co nie jest zabronione jest dozwolone.

TAka dyskusje mozna toczyc w nieskonczonosc...


---------------------------------------------

Blyskotliwa wprost uwaga BJ...

MAm na mysli akcje w stylu : zabijam przeciwnika - wybieram gauss guna - strzelam w najblizszy punkt respawnu. To niby jest lame? Jesli tak, to graliscie kiedys w quake'a? To nazywa korzystanie z szansy.

Na tym [miedzy innymi] polega przewaga jaka ma strona zwycieska.

W liero spawnfragi moga zostac przez niektorych uznane za lamerstwo, z wiadomych wzgledow. Ale w Wurmz! to juz zupelnie inna sprawa. W miare rozwoju gry po sieci - a ta gra sie rozwinie, mam na mysli styl gry - wiekszosc uzna spawnfragi z oczywista sprawe. Bycie/nie bycie bucem/inteligentnym przeciwnikiem nie ma tu nic do rzeczy. Wiekszosc gier sieciowych przechodzila taka droge i sadze ze i tu tak sie stanie.

BJ - jesli sie nie zgadzasz to chetnie wyslucham Twojego zdania, ale frazy zawierajace slowa w stylu 'buc' odpusc sobie. Odnioslem dziwne wrazenie, ze miales na mysli mnie... Ale nie jestem tego pewnien, bo TAKI inteligentny i blyskotliwy jak ty nie jestem z pewnoscia =)

------------------------------

Odpuść sobie osobiste epitety.

Spawncamperstwo to ULTRA BUCOSTWO, w dowolnej multiplayerowej grze (szczególnie w True Combat grrrr). Grając z żywym przeciwnikiem gram po to, żeby samemu mieć radochę, i żeby mój kolega też miał radochę z gry; dlatego nie robię takich 'zawodowych' manewrów jak camping czy spawncamping, bo jest to żenująco niskie, denne i niehonorowe. Ja chcę sobie pograć i chcę żeby mój przeciwnik też mógł sobie pograć, i niech to będzie fair.

A już najbardziej mnie wk*rwia gdy ludzi zabitych spawncampmem nazywa się lamerami dlatego właśnie, że narzekają. Nie ma nic gorszego niż oczekiwać od kogoś fair play i bardzo się na tym przejechać.

Nie wierzę też w twoje profetyczne uzasadnianie spawnfragów jako coś naturalnego, tak nie będzie stary. Idź sobie po kampuj w quake jeśli bardzo ci tego brakuje. A właśnie bycie bucem/inteligentnym człowiekiem ma tu najwięcej do rzeczy - liczy się twoje podejście do gry i szacunek dla przeciwnika.


------------------------------------------------------------
"Idź sobie po kampuj w quake jeśli bardzo ci tego brakuje"

Wychodzisz z zalozenia, ze wszyscy gracze Wurmz! beda tak samo jak Ty podchodzic do tego zagadnienia. Z tego zdania mozna wywnioskowac - "w tej grze nie bedzie sie tak grac". Z pewnoscia nie znasz wszystkich ludzi grajacych w liero/wurmz w polsce, wiec skad mozesz to wiedziec? Spawnfragi beda, tak jak sa w quake, czy innch grach fpp.

Jesli nie chcecie spawnfragow [czy raczej "spawn-zadawania-obrazen-jesli-bedzie-sie-mialo-troche-szczescia"], to da sie to ominac.
Ot chocby:
a) pewnien czas [~3s] niesmiertelnosci po respawnie
b) podzial gry na rundy - po kazdej smierci, gra zaczyna sie od nowa, obaj gracze respawnuja sie z pelnym zdrowiem
c) Umiescic respawny na bouncepadach, tak by odrodzony gracz "wpadal" na mape z pewna predkoscia.

Ale zapobieganie spawnfragom przez mowienie, ze sa "pfuj" i "be" i ogolnie "LAME", raczej nie odniesie skutku.

Poza tym:

Mowimy o tym samym?

Spawncamping - czajenie sie przy spawnpointach, rzaczej przy grze w wiecej niz 2 graczy. Tego nie popieram, ale tez nie jest to zbyt skuteczne [choc nawet jak by bylo, nie skorzystalbym, bo gra traci wtedy swoj urok]

Spawnfraging - po zabiciu przeciwnika strzelamy w najblizszy punkt respawnu, liczac na szczescie/pech przeciwnika. Oczywiscie w Wurmz nie mozna tego nazwac spawnFRAGGINGIEM, bo nie ma tak silnych broni by zabic jednym strzalem. Ale spawnfragging to krotsze pojecie niz wspomniane wczesniej spawn-zadawanie-obrazen-jesli-bedzie-sie-mialo-troche-szczescia.

Ty zdaje sie mowisz o tym pierwszym.
Ja mowie o tym drugim.
Jesli jednak mowimy o tym samym, to mozesz wyjasnic czemu Spawnfragging nazywasz Spawncampingiem? Gdzie tam jest element campowania?

Durbik

2002-04-11 20:07:47 #112 Ostatnia edycja: 2002-04-11 20:20:54 by Biernath_John
Nigdy nie widziałeś kogoś kto by czekał aż spikeballe przy spawnie wroga znikną - ja też. Strona zwycięska wtedy np ładuje bronie albo biegnie do apteczki. A jeśli widać że spawn nastąpi tam gdzie akurat jest przeciwnik, czekam aż ten odpłynie gdzieś daleko (jak nie chce to się mówi 'won' i tyle).

--------------------

To niestety działa tylko gdy się gra z inteligentnym przeciwnikiem a nie z bucem.
Odwiedź wiz8.prv.pl, pierwszy polski fansite o Wizardry 8.

Jaras

hmmm - czasami odnoszę wrażenie, że wszyscy oprócz mnie mają szkła. bez urazy, ale jak k*rwa można nie widzieć różnicy między tłem a skałą w RGB (nie mówię już o tym, że jest jaśniejszym kolorem kontur zaznaczony)? albo jak Patrys powiedział: nie widać respawnów. zaaaaraz. to, że robiłem tą mapę, nie ma żadnego wpływu na to, że widzę respawny (bo wiem gdzie są) bez przyglądania się. no i kufa matrix.

a co do korytarzy, to dlatego są takie ciasne, żeby walka toczyła się w głównym pomieszczeniu i przy okazji prawie wyeliminowałem spawnfragi hehehe ;D.

kroLm

zXc:rozszerze durgę, proponuje dwie opcje
1)
  _______
 | _____ |
|__  _  __|
    |___|
   //___\\
  |______|
2)
|---------|
\\______//
 | _____ |
|__  _  __|
    |___|
życzę dużo wyobraźni ;)
byćmoże wprowadze jakąś asymetrię i zmienia bumer na kicker
wersja działająza pod 45+ będzie w poniedziałek(tak jak i inne levele)
----------
myślę teraz nad dłuugim levelem:
/-------------------------------\
|    +     +             +                |
\-------------------------------/
+ znaczy cośtam
na wielu graczy, w poniedziałek powinien już być



Denethor

Pozwoliłem sobie na skovertowanie dwóch map Jarasia do Wurmz Quickdef ( 12,5kb ) i ZimmArena ( 10,7kb )

http://strony.wp.pl/wp/lader/zimmarena.zip
http://strony.wp.pl/wp/lader/quickdef.zip

Jaras

2002-04-12 17:57:24 #116 Ostatnia edycja: 2002-04-13 08:27:08 by Jaras
nie ma problema, bo mi się zbytnio nie chciało tego robić.

krolm: już dawno chciałem taką mapę zrobić, ale doszedłem do wniosku, że o ile mapa wysoka jest spoko, to szeroka będzie trochę kijowa. ale to tylko moje zdanie, więc powodzenia przy tworzeniu kolejnego cacka.

hmmm....robiłem teraz mapkę. wyszła ciemna, brudna, przygnębiająca, więc nazwałem ją Avalon. 60kb i będę dźwięczny za opinie.

Denethor

Mroczna trzyma odpowiedni klimat no i dość ciasna ogółem barzo fajna mapa.
Mam pytanie można tak robić z respawnem

NumStartPoints=1

StartX0=10
StartY0=385

StartX0=390
StartY0=385

StartX0=200
StartY0=245

StartX0=100
StartY0=180

StartX0=300
StartY0=180

StartX0=100
StartY0=20

StartX0=300
StartY0=20

Fieroman

2002-04-13 10:49:55 #118 Ostatnia edycja: 2002-04-13 10:56:33 by Fieroman
jak się nie myle gra Ci się zawiesi po wpisaniu takich współrzędnych

jaras avalone ładna mapka tylko gdi idziesz na dole wpadasz na prawego kickera to wyrzuca cię tak że walisz głową w półke po prawej tą która rzylega do ściany to bardzo utrudnia gre

tymczasem ja zapraszam na www.lpl.z.pl dział Wurmz poddział Pliki tam jest kilka mapek do Wurmz jedą z nich jest dzisiejsza mapa Lieros się zwie na razie alpha więc holernie zależy mi na waszych opiniach do tej mapy

Prosze o komenttarze do wszystkich moich mapek do Wurmz bo ich nie dostaje a są potrzebne że hej

Biernath_John

Jaraaaaaaaaaaaaaas zabrałeś mi pomysł argh 8)

No cóż, moją mapę będę musiał nazwać inaczej :-[