2021-04-15 20:14:09

Aktualności:

Znasz angielski i wiesz co to irc? To idź na: irc.fragzone.se channel #liero


Jak zrobić grywalną mapę?

Zaczęty przez lvkaz, 2007-10-06 22:45:41

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

lvkaz

Zrobiłem od początku modowania w Gusanos około 60-ęciu map i prawie żadna nie była grywalna...
Zastanawiałem się nad tym pytaniem co w temacie i nie potrafie dojść do jakichś konkretnych wniosków :S
Proszę o pomoc
◘◘◘◘◘
kfadlaciki :o

kamil077

Popatrz na pokolenia, 2x kross itp, najgrywalniejsze mapy świata :>. Porób jumppady i dostosuj mapę do fizyki robala tak, by gra była dynamiczna. Mapa nie możesz być za mała [poo], ale nie może też być wielka [base z pr.X].

Guthrick von Kewpa

Krosy to akurat poza legendami o nich sa tak pro jak inne sto map z 1-100 kolkami i hopkami po bokach. Lvkaz, fasada, 60 map? cze? To moze zwolnij i przetestuj jakas, i ew. cos popraw. Zrobienie grywalnej mapy na sucho w tych czasach jest niestety niemozliwe. (wyjatkami sa tutaj bardzo niektore mapy do liero)
-What are we going to do tonight, Guth?
-The same thing we do every night, WSh...try and take over the world!1

SeaSoft

Większą wagę przyłóż do projektowania samej mapy, a nie pierdół typu obiekty w tle (chyba że zrobisz je bardziej "w tle", np. jaśniejsze). Generalnie gracz musi wiedzieć od razu, co jest kolizją, co nie. No i nie rób niezniszczalnych obiektów zbyt skomplikowanych, bo inaczej zamiast "fajna mapa" usłyszysz "k***, robal mi sie znów zablokował, ale z*** ta mapa".

cmons

Nie wiem czy mam racje ale chyba symetryczność nadaje kilka punkcików ku grywalności mapy :) nie mówię tu o całej mapie ale o jakiś większych elementach.

Jerac

Czy ja wiem... jakoś moje dwie ulubione mapy, pokolenia i krosy nie są specjalnie symetryczne... a wiele, wiele innych dobrych też nie jest. Myślę że nie ma to żadnego znaczenia.
I can see what you see not, vision milky then eyes rot. When you turn they will be gone, whispering their hidden song.
Then you see what cannot be - shadows move where light should be. Out of darkness, out of mind.