2020-09-25 12:16:26

Aktualności:

Kasowane są wszystkie wiadomości nie stosujące się do regulaminu Forum


Hullfire

Zaczęty przez Netsu, 2011-07-21 21:41:29

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

barnex

Jak chcecie jakoś mocniej potestować na windzie u 100, to mogę Wam postawić czyste win7 i udostępnić zdalny pulpit.

Netsu

Kilku znajomych już oferowało systemy, na których sie pieprzy, GDB u jednego z nich pokazało tylko że segfault idzie z "?? -> atioglxx!drvsharelists", u innego na netbooku jeszcze nie debuggowałem, ale podejrzewam, że nie zawsze będzie to problem z ati... zresztą nawet jeśli to ni chuja nie wiem co z nim zrobić.
Póki co ważniejsze dla mnie jest robienie milestonów ale na pewno przed ostatecznym releasem usiąde i krok po kroku będę sprawdzał co powoduje crash.
My hopemage - trochę moich gier
Jumpy - The Ultimate Deutsche Dieselpunk Mayhem Totalfest

josh

możecie w nowej wersji zmodyfikować tak grę, aby wrzucała bardziej szczegółowe errory do pliku stderr.txt-może uda się określić dlaczego nie można jej uruchomić pod Win7 na netbookach. uruchamiałem ostatnio na Win7 na laptopie brata i śmiga-jestem pod wrażeniem. szkoda,że nie mogę uruchomić u siebie :/

Netsu

2011-12-27 18:43:33 #48 Ostatnia edycja: 2011-12-29 16:47:42 by Netsu
Komunikaty są na tyle szczegółowe na ile to możliwe, błędu pewnie nie uda się znaleźć dopóki nie usiade nad tym poważnie pod systemem, na którym nie działa.
Niestety nie jest to teraz priorytetem, ale być może za parę tygodni...

Tymczasem dodaliśmy stacyjki naprawcze i ZNACZNIE poprawiłem netplay, niedługo powinienem zamieścić kolejny update.

Post Merge: 2011-12-29 16:47:42

Wersja 0.1.3 dotarła. Tak jak mówiłem, najważniejsze zmiany to dodanie stacyjek naprawczych, znaczne poprawienie netpleja, wzmocniony acid shotgun i wyłączenie kolizji pomiędzy statkami (to niestety koszt osiągnięcia lepszej synchronizacji po netó).

Pełna lista zmian i linki do ssania tutej:
http://doubledude.com/hullfire/download/
My hopemage - trochę moich gier
Jumpy - The Ultimate Deutsche Dieselpunk Mayhem Totalfest

Greybrow

taki prezent na nowy rok, aż sprawdzę jak się gra

Greybrow

to sprawdziłem i...
supcio!
nawet tym razem mi nie przeszkadzało to sterowanie zbytnio :)

przeszkadzało mi za to:
- coś jest nie tak ze stereo, jest nagłe przełączanie dźwięku silnika z lewej do prawej słuchawki i jest to dość nie przyjemne. Szczególnie gdy się wleci w jakiś róg, stateczek tam podskakuje, a w słuchawkach ma się zmieniający się kanałami co ułamek sekundy dźwięk.
- w opcjach ustawiłem sobie klawisze na feds z wsadu, zaczynam grać, a tu działają tylko strzałki... Może by to podpisać, że nie są to alternatywne tylko "Player1" i "Player2"?
- skoro są dwa ustawienia klawiszy, to może też dwa nicki? Bo widzę tylko jedno pole do wpisania.
- brakuje natywnej mojego lapka 1920x1200, po ustawieniu w konfigu działa ładnie, nawet na fullskrinie, może by tak wykrywanie natywnej i ustawianie domyślnie?
- wybranie na fullscreen rozdzielczości 16:9 zamiast 16:10 powoduje zgłupienie wszystkiego, wszystko mruga i się przełącza wte i wewte bez możliwości wyłączenia. Pomogło dopiero przejście w standby i wybudzenie.
- co do rozdziałki to nie wiem, czy tak było w zamierzeniach, ale skalowanie wszystkiego wygląda dość OGROMNIE na dużym monitorze. Może by tak zamiast skalować, to pokazać więcej mapy?

Z sugestii:
- nie wiem czy jest dostępna jakaś biblioteka do przestrzennego korzystania z dźwięku, ale już w coś takiego grałem, że mimo tylko słuchawek, dało się zlokalizować, czy coś jest z przodu, tyłu, góry i dołu
- nie wiem czy to zamierzone, ale ja nie znalazłem nigdzie informacji skąd wiedzieć na ile zniszczony jest stateczek przeciwnika. Może coś w stylu Liero, że wylatuje coraz więcej dymu?
- nie wiem czy to zamierzone, że nie ma, ale może jakaś minimapka?

Netsu

Dzięki za wyczerpujący komentarz :)

Cytat: Greybrow w 2012-01-08 00:35:39
przeszkadzało mi za to:
- coś jest nie tak ze stereo, jest nagłe przełączanie dźwięku silnika z lewej do prawej słuchawki i jest to dość nie przyjemne. Szczególnie gdy się wleci w jakiś róg, stateczek tam podskakuje, a w słuchawkach ma się zmieniający się kanałami co ułamek sekundy dźwięk.
- w opcjach ustawiłem sobie klawisze na feds z wsadu, zaczynam grać, a tu działają tylko strzałki... Może by to podpisać, że nie są to alternatywne tylko "Player1" i "Player2"?
- skoro są dwa ustawienia klawiszy, to może też dwa nicki? Bo widzę tylko jedno pole do wpisania.
- brakuje natywnej mojego lapka 1920x1200, po ustawieniu w konfigu działa ładnie, nawet na fullskrinie, może by tak wykrywanie natywnej i ustawianie domyślnie?
- wybranie na fullscreen rozdzielczości 16:9 zamiast 16:10 powoduje zgłupienie wszystkiego, wszystko mruga i się przełącza wte i wewte bez możliwości wyłączenia. Pomogło dopiero przejście w standby i wybudzenie.
- co do rozdziałki to nie wiem, czy tak było w zamierzeniach, ale skalowanie wszystkiego wygląda dość OGROMNIE na dużym monitorze. Może by tak zamiast skalować, to pokazać więcej mapy?


-Na to stereo narzekało już kilka osób, będę musiał się tym zająć niedługo, bo domyślam się, że na słuchawkach to musi być tragedia.
-Jak najbardziej będzie podpisane, na razie nie podpisywałem bo w sumie całe menu i tak jest tymczasowe i będzie zmienione. Prawdopodobnie zrobię to w ten sposób, że w opcjach będą tylko ustawienia gracza 1 a w ustawienia gracza 2 będzie można wejść dopiero zakładając serwer po kliknięciu "splitscreen". Pojawi się wtedy dodatkowe menu.
-I własnie to dodatkowe menu będzie dawało możliwość ustawienia też nicka i statku dla gracza na splicie :)
-Nie wiem czy udałoby mi się wykryć natywną rozdzielczość ekranu, ale dodaję do swojego TODO, wtedy mógłbym po prostu zawsze dodawać natywna rozdzielczość do listy rozdziałek jeśli jeszcze by jej tam nie było.
-To dziwne... w przypadku gdy nie uda sie ustawić odpowiedniej rozdziałki okno powinno wrócić do domyślnych ustawień (okno 800x600). Na czym polegało to przełączanie się?
-Chcemy, żeby zaby każdy gracz widział tyle samo, to bardziej sprawiedliwe, dlatego widok się zawsze skaluje, raczej tego nie zmienimy.

Cytat: Greybrow w 2012-01-08 00:35:39
Z sugestii:
- nie wiem czy jest dostępna jakaś biblioteka do przestrzennego korzystania z dźwięku, ale już w coś takiego grałem, że mimo tylko słuchawek, dało się zlokalizować, czy coś jest z przodu, tyłu, góry i dołu
- nie wiem czy to zamierzone, ale ja nie znalazłem nigdzie informacji skąd wiedzieć na ile zniszczony jest stateczek przeciwnika. Może coś w stylu Liero, że wylatuje coraz więcej dymu?
- nie wiem czy to zamierzone, że nie ma, ale może jakaś minimapka?


-Właśnie takiej bilbioteki używam ;) Może efekt psuje ten problem ze stereo, o którym wspomnialeś?
-Wokół statku przeciwnika widoczna jest cieńka obwódka, która zmienia kolor w zależności od jego hp, od zielonego do czerwonego. Dla niektórych statków jest ona bardziej widoczna niż dla innych, to się jeszcze poprawi.
-Myśleliśmy nad minimapą ale doszliśmy do wniosku, że lepiej będzie bez niej, mapka kusiłaby żeby próbować spamować w strone przeciwnika z dużych odległości.
My hopemage - trochę moich gier
Jumpy - The Ultimate Deutsche Dieselpunk Mayhem Totalfest

Greybrow

Cytuj-To dziwne... w przypadku gdy nie uda sie ustawić odpowiedniej rozdziałki okno powinno wrócić do domyślnych ustawień (okno 800x600). Na czym polegało to przełączanie się?

gra (szary ekran)/pulpit kilka razy na sekundę

Cytuj-Właśnie takiej bilbioteki używam Wink Może efekt psuje ten problem ze stereo, o którym wspomnialeś?

efekt psuje i owszem, ale ja tam tylko i wyłącznie słyszę lewy i prawy kanał, bez "góry" i "dołu" mapy
Takie coś pomogłoby w odnajdywaniu się na mapie, bez minimapki

Cytuj-Wokół statku przeciwnika widoczna jest cieńka obwódka, która zmienia kolor w zależności od jego hp, od zielonego do czerwonego. Dla niektórych statków jest ona bardziej widoczna niż dla innych, to się jeszcze poprawi.

pomysł z dymieniem (a może jeszcze jakiś noise?) bardziej mi się podoba, bo nie pokazuje dokładnie na ile jest uszkodzony, a jedynie można się domyślać (dosłuchiwać?) jak bardzo

Netsu

1. Co dokładnie zrobiłeś żeby uzyskać ten efekt przełączania? Spróbuję to powtórzyć gdzieś u siebie.
2. Wydaje mi się, że nic więcej z dzwiękiem stereo zrobić się nie da i nawet gry AAA na stereo działają w ten sposób, ale może się mylę.
Może przemyślimy ponownie dodanie jakiejś mapki/radaru, nawet ostatnio wprowadziłem kilka zmian w enginie, które znacznie ułatwiłyby dodawanie takich ficzerów :)
3. Z dymieniem o tyle słabo że w tej chwili dym jest oznaką tego że statek został zestrzelony. O jakim noise mówisz? Jakieś przycinające się dzwięki silnika, jakiś wizualny noise czy coś jeszcze innego? Może sypałby iskrami...
Mi akurat kolorowa otoczka bardzo się podoba, ale jest o tyle niewygodna, że bardzo przydałaby się do oznaczania teamu kiedy zrobimy TDM, więc zastąpienie jej czymś innym może być dobrym pomysłem.
My hopemage - trochę moich gier
Jumpy - The Ultimate Deutsche Dieselpunk Mayhem Totalfest

Greybrow

ktoś tu nie może spać po nocach...
Ad 1:
ustawiłem 1920x1080 na fullscreen, potem jeszcze spróbowałem z 1280x720 na fullscreen z tym samym efektem.
Ad 2:
Już nie pamiętam co to było, być może Jedi Knight Outcast, że można było rozróżnić dźwięki dochodzące z innych stron niż tylko lewa/prawa
Ad 3:
dymienie i iskry w coraz większej ilości. A dźwięki, coś w stylu Liero, że robal kwęka tam coraz bardziej, tylko może rzeczywiście taki static noise byłby lepszy? A może takie jakby wyładowania elektryczne coraz większe, że niby shields nie wytrzymują? I to by tłumaczyło zdrowie jako doładowanie bateryjek pola siłowego.
Takie luźne myśli.

Netsu

A jaką masz karte? Ati czy Nvidia? Masz jakiś sterownik, w którym możesz kontrolować metodę skalowania GPU? Powinny tam być opcje typu "streched", "centered" itp.
My hopemage - trochę moich gier
Jumpy - The Ultimate Deutsche Dieselpunk Mayhem Totalfest

Greybrow

mam ATI7820 i jakieś sterowniki nie najnowsze, nie sprawdzałem czy mam tę opcję skalowania

Netsu

Wersja 0.2.0 w końcu jest, zajęło nam to dwa razy dłużej niż oczekiwaliśmy. Przerobiliśmy HUD, menu broni, escape menu i scoreboard, dodaliśmy chat, zmieniliśmy nieco działanie min i mnóstwo innych mnieszych zmian.

Greybrowa szczególnie może zainteresować, że:
-gra wykrywa teraz natywną rozdzielczość monitora i zawsze dodaje ją na koniec listy do wyboru
-okno można teraz dowolnie skalować myszką
-powinno być lepiej z tym skaczącym stereo, daj znać jak u ciebie to teraz brzmi
-testowaliśmy minimapkę i doszliśmy do wniosku, że nie pasuje ona do tej gry
My hopemage - trochę moich gier
Jumpy - The Ultimate Deutsche Dieselpunk Mayhem Totalfest

Greybrow

rozdzielczość nawet pokazuje, chociaż lepiej by chyba było na początku niż na końcu listy wyboru?
makabra przełączania czarny/pulpit niestety dalej trwa. Prawdopodobnie sprawa grafika laptopa, ale jest to mocno połączone z aspect ratio. Może skoro wiadomo jaka jest rozdziałka, to zablokować na sztywno i dawać tylko rozdzielczości pełnoekranowe takie, które mają ten sam stosunek boków?

przestawiłem sobie fullskrin na okno i wyrzuciło mnie z gry
przy zmianie rozdzielczości gry w oknie też
zmiany myszką działają bez problemu

tak przy okazji, uruchomienie gry wyłącza efekt przezroczystości okien aero w win7, nie włączałem żadnych kompatybilności ani nic. Wiadomo czemu tak?

stereo działa prześlicznie, dobra robota!

minimapka ok. trzeba przyjąć podobnie jak sterowanie.

wkurzała mnie podczas gry ilość zdrowia, jakieś ułamki sekund i już wybuch
może by dodać, podobnie jak w Liero, pewne ustawienia typu ilość zdrowia, reload itp?

Netsu

Cytat: Greybrow w 2012-02-01 00:22:28
rozdzielczość nawet pokazuje, chociaż lepiej by chyba było na początku niż na końcu listy wyboru?
makabra przełączania czarny/pulpit niestety dalej trwa. Prawdopodobnie sprawa grafika laptopa, ale jest to mocno połączone z aspect ratio. Może skoro wiadomo jaka jest rozdziałka, to zablokować na sztywno i dawać tylko rozdzielczości pełnoekranowe takie, które mają ten sam stosunek boków?


Myślę, że posortuje po prostu po rozdzielczości, tak żeby było po kolei, zamiast dawać na sztywno na początek albo na koniec.
Z przełączaniem rozdziałki musze sie w to zagłębić, wolałbym póki co nie ograniczać aspect ratio bo dużo monitorów dobrze sobie radzi z takim np. 1024x768 nawet jeśli są to widescreeny, a ktoś mógłby chcieć mniejszą rozdziałkę niż natywna ze względu na framerate.

Cytat: Greybrow w 2012-02-01 00:22:28
przestawiłem sobie fullskrin na okno i wyrzuciło mnie z gry
przy zmianie rozdzielczości gry w oknie też
zmiany myszką działają bez problemu


O, to dość isotne info, podejrzewam czemu tak może się dziać i powinienem to naprawić.

Cytat: Greybrow w 2012-02-01 00:22:28
tak przy okazji, uruchomienie gry wyłącza efekt przezroczystości okien aero w win7, nie włączałem żadnych kompatybilności ani nic. Wiadomo czemu tak?


Nie mam pojęcia, korzystam tylko z narzędzi linuxowych przy pisaniu, więc jakieś takie niekompatybilności mogą się pojawiać. Przeszkadza to jakoś szczególnie? Wraca do normy wszystko po wyłączeniu gry?

Cytat: Greybrow w 2012-02-01 00:22:28
wkurzała mnie podczas gry ilość zdrowia, jakieś ułamki sekund i już wybuch
może by dodać, podobnie jak w Liero, pewne ustawienia typu ilość zdrowia, reload itp?


W sumie dobry pomysł, można jak najbardziej dodać jakieś zaawansowane opcje serwera gdzie będzie można określić liczbę hp, odnawianie amunicji, zbanowane bronie itp. :)
Jak zwykle dzięki za komcia!
My hopemage - trochę moich gier
Jumpy - The Ultimate Deutsche Dieselpunk Mayhem Totalfest