Wurmz! AI

Zaczęty przez [VT] Patrys, 2002-07-03 12:11:05

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

[VT] Patrys

2002-07-03 12:11:05 Ostatnia edycja: 2002-07-03 12:11:44 by I. R. Patrys
field test: pol godziny programowania - AI uzywa pierwszej broni pierwszego gracza

ftp://liero.org.pl/Wurmz!/AI-test/
Patrys
The High Council of Seven
Vermis Templari

The Bill # 001

Dzięki Ci Patrys! Super, że zdecydowałeś się stworzyć bota. Jak na 1/2h programowania jest dobrze, a nawet lepiej! "Naucz" bota kopania (w ziemi), a liną rzuca nieźle. No i dodaj mu jakieś bronie, albo niech wybiera bronie losowo (lub sie je w cfg definiuje). Dobra robota!
Chciałbym tu napisać, że policja to ... :)

Pawel

Ja też na to czekałem, wreszcie BOT... zaraz go stestuje:)
JabberID: anonimus//jabberpl.org

Kampino

Zassałbym, ale mi dap kwika, że nie widzi plika
próbuję jeszcze raz

Dobrze, że się zdecydowałeś stworzyć tego bota do w! - teraz będę mógł se z kimś pograć, a nie tylko po mapie latać
Wotl
Liero CCCP - v 1.03 z dnia 21.III
gg.2649465

[SS]Crusher

NIeżle strzela szczegulnie z snajperki... ale powinien mieć oddzielne skrypty do każdego guna.
Buck OFF!!!!
B4L
coza idiotyczne nicki, no jak bracia....

Express

Niezłe. Przy pierwszym podejściu sklepał mnie do bólu. Dostał Tupoleva, a ja chciałem się pobawić spike'ami z bliska...
Mam pytanie: Czy bot każdej broni używa tak samo, czy zależnie od jej parametrów (chyba nie)?

Crusher: Oddzielne skrypty dla broni nie mają chyba sensu bo wymaga to pisania skryptu dla każdej nowej "zabawki".
Ale ilość parametrów, choć duża, jest ograniczona. Bot mógłby brać poprawkę np. na grawitację broni itd.
Większy problem może być z wyborem broni.

wiraqcza

Express: oj przydały by się oddzielne skrypty dla każdej bronie, jeżeli bot ma grać naprawdę porządnie, ale myślę, że Patrys i tak zrobi co chce.


Biernath_John

Moje zdanie: olać bota, niech sobie będzie taki denny testowy only, wurmz to gra multiplayer z krwi i kości, lepiej zamiast męczyć się nad botem niech Patrys zrobi 2 graczy na 1 kompie - taka jest moja prywatna opinia.

Jaras

z tego co mi patrys mówił, to 2 graczy jest kwestią 15 imnutm więc lepszy wpierw bot.

Express

wiraqcza: wyobrażasz sobie wtedy dodawanie nowych broni? I po co oddzielne skrypty dla kilku różnych broni snajperski na przykład?
Ale jeśli bot "wie", że jakaś broń ma "ileś tam" grawitacji, to podnosi lufę wyżej i strzela. Albo nie rzuca spike'ami do przeciwnika odległego o hektar (chyba łatwe do sprawdzenia), bo mają za małą prędkość wylotową+grawitację. I wystarczy.
Jeśli będzie się perfekcyjnie posługiwał wszystkimi broniami to też będzie lekka przesada :)

[VT] vugie

Postuluję boty w formie plug-inów.
Ptyś... sam zobacz... czy.... czy on jest przejechany?

[SS]Crusher

Może tak:
- Bot gra bronimi biorąc pod uwage grawitacje (choć tupolewa,larpy itp. powinien puszczać o 15stopni-30 stopni wyżej).
- Można podzielić ekran wtedy kiedy się chce
- W Launcherze(lub Wurmz!.cfg) można by było  nastawiać ile się chce mieć botuw. w końcu to multi a nie dual player.
Buck OFF!!!!
B4L
coza idiotyczne nicki, no jak bracia....

Krymzon

Jestem szczęśliwy!!! ;D :D ;D :D

No, nareszcie, Patrys. Już prawie straciłem zainteresowanie Wurmzami, gdyż nie mam z kim grać.

Co do obsługi różnych broni to proponowałbym sprawdzanie poszczególnych parametrów broni, a oprócz tego obsługę kilku szcególnych zabawek jako osobne instrukcje (najpierw kod sprawdzający, czy do broni jest osobna "instrukcja obsługi", a dopiero potem, jeśli nie ma, stosowanie istrukcji standardowych (opierających się o parametry broni)).

Pat, dałbyś mi może do obejrzenia fragment kodu źródłowego odpowiadającego AI? Lubię się bawić takimi rzeczami, może mi nawet coś ciekawego wyjdzie. W ten sposób, zgodnie z życzeniem BJa mogłbyś się zająć "rzeczami ważniejszymi", a ja bym robił bota.

Oczywiście najlepiej, by były (tak jak Vugie tu wspomina, a ja cię męczę prawie od początku Wurmzów) plug-iny. Wiem, że to dość ciężko zrobić, ale Gliptica przekonałem i w L:R mają być. Czy chcesz, aby Wurmzy były gorsze? ;D
::Fundaçao Internacional Capoeira Artes das Gerais::
-----|Gwardia Liero|----- Wurmz! Support Team (ściągnij Wurmz!)

Pawel

Dzialanie bota jest ok, jedynie niech zmienia bronie nie musi byc wcale taki dobrze grajacy - w koncu to ma byc sztuczna inteligencja. Jedynie przydalo by sie zeby byl w osobnym pliku zeby mozna go bylo wlonczyc osobno, np. tak jak dedicated server. A co do 2 graczy na 1 kompie - jestem za.
JabberID: anonimus//jabberpl.org

Krymzon

2002-07-04 08:44:49 #14 Ostatnia edycja: 2002-07-04 12:30:30 by Krymzon
Pograłem trochę z botkiem i oto moje spostrzeżania:
+już jest dużo lepszy niż w liero
+strzela tylko, gdy może trafić
+snajpuje
-czasami się zacina w ciasnych przejściach (np. mapka hoog)

[e]
Próbował ktoś z nim grać na same gaussy? Mnie wymiata.
Zauważyłem też klasyczny problem z Liero - jak jesteś pod nim, to on w życiu do ciebie nie dojdzie.
::Fundaçao Internacional Capoeira Artes das Gerais::
-----|Gwardia Liero|----- Wurmz! Support Team (ściągnij Wurmz!)