2021-10-20 22:15:35

Aktualności:

Kasowane są wszystkie wiadomości nie stosujące się do regulaminu Forum


Programing i pomoc

Zaczęty przez Kampino, 2003-03-17 20:56:51

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kampino

Był już taki jeden temat, ale strasznie zjechał, tymczasem ja na poważnie potrzebuję pomocy

Czy ktoś wie jak można w TP7.0 zrobić tak, aby wartość ze zmiennej typu real wypisywana była jako powiedzmy 0.5 a nie 5.0000000000E-01
Wotl
Liero CCCP - v 1.03 z dnia 21.III
gg.2649465

[VT] vugie

po nazwie zmiennej musisz napisac :a:b gdzie a to liczba zer wiodących, b pozycja kropki dziesiętnej (albo na odwrót, nie pamiętam dokładnie)
Np.
WriteLn('wynik: ', wyn:2:5);

Ptyś... sam zobacz... czy.... czy on jest przejechany?

Jaras

a czy to nie jest przypadkiem a - ilość miejsc przed przecinkiem i b - ilość po przecinku?

[VT] Patrys

Nie, nie, wydaje mi się, że jeśli liczba postaci x:a:b jest krótsza niż a znaków, to z przodu dopełnią ją spacje, a b oznacza dokładność po przecinku.
Patrys
The High Council of Seven
Vermis Templari

[VT] vugie

Zrobiłem małą próbę i naprawdę nie wiem po co jest a.
W każdym razie bez jakiegokolwiek a nie działa, natomiast z jakimkolwiek a działa tak samo... (testowałem na Dev-Pascal). Jak odgrzebię jakiś stary podręcznik do TP to sprawdzę. Pamiętam że taka składnia była jeszcze w TP 3.0, więc we FreePascalu powinna być taka sama...
Ptyś... sam zobacz... czy.... czy on jest przejechany?

Kampino

dzięki panowei za szybką odpowiedź





mam cichą nadzieje, że ten temat przyda się wszystkim potrzebującym pomocy w programowaniu ,więc może warto tego topica nie zmaykać?
Wotl
Liero CCCP - v 1.03 z dnia 21.III
gg.2649465

Gogiel

jakie książki poleciacie o Pascalu?? Ja mam 3, ale w nich jest prawie to samo,  strsznie malutko o grafice itp. Może jakieś stronki??
GG: 4391283

Kampino

naciśnij shift+1 i w pomocy sobie poczytaj o funkcjach i procedurach
albo poprzeglądaj kody źreódłowe programów - trochę się dowiesz
a jeśli stronek szukasz to w google.pl szukaj - trochę tego jest
Wotl
Liero CCCP - v 1.03 z dnia 21.III
gg.2649465

Doman

U mnie pomoc jest ctrl+F1, ale mam TP 5.5
May the Schwarz be with you!

Gogiel

A książki, bo na necie zazwyczaj kusrsy się 'urywają'
GG: 4391283

Kampino

ja mam tp7.0 choć ostatnio się staram przeżucić na freepascala


Gogiel:
mówię ci
poprzeglądaj sobie kody źródłowe, gdy zrozumiesz choć trochę składnię
więcej sie nauczysz niż z samych kursów
Wotl
Liero CCCP - v 1.03 z dnia 21.III
gg.2649465

Doman

Osobiście uczyłem się z książki Ryszarda Jarży i nie narzekałem. Wszystko dosyć jasno wyjaśnione, grafiki jest sporo itd.
May the Schwarz be with you!

[VT] Patrys

Jeśli kogoś interesuje grafika w Pascalu to chętnie udostępnię swoje stare biblioteki (kiedyś dużo w Pascalu prograomowałem i napisałem kilka przydatnych rzeczy, np. obsługa plików BMP, tryb 640x480x16, dostęp do rozszerzonej pamięci komputera - to wszystko w trybie rzeczywistym, nie protected)
Patrys
The High Council of Seven
Vermis Templari

Kampino

Będę wdzięczny, jeśli to zrobisz
Wotl
Liero CCCP - v 1.03 z dnia 21.III
gg.2649465

Denethor

Też bym reflektował

Doman

Wrzuć to na jakiegoś FTPa.
May the Schwarz be with you!

[VT] Patrys

2003-04-23 22:21:17 #16 Ostatnia edycja: 2003-04-24 18:32:50 by [ALC-X].patrys.[PL]
Niech wam owsianek wyśle i wy to gdzieś wrzućcie. Ja nie mam zapasowych FTP na każdą okazję.

| Kampino ;]
\/
Patrys
The High Council of Seven
Vermis Templari

Durbik

Odwiedź wiz8.prv.pl, pierwszy polski fansite o Wizardry 8.

Kampino

2003-04-24 20:42:31 #18 Ostatnia edycja: 2003-04-26 11:43:12 by Kampino
o mnie chodzi :-)
oj już dawno nikt mnie tak nie nazywał

btw.
w jednym takim filmie o hackerach jeden z bohaterów miał ksywkę Owsianka
czy to właściwe źródło inspiracji, czy chodzi o firmę od jogutrów lub cukierki



tutaj jest plik



|
|  ;D ^_^
V
Wotl
Liero CCCP - v 1.03 z dnia 21.III
gg.2649465

Jaras

chyba za wysoko się cenisz narcyzie.

[VT] Patrys

Ja kolejny raz informuję, że źródła bibliotek daję za darmo w celach edukacyjnych, ale to nie upoważnia do usuwania jakichkolwiek wyświetlanych przez nie komunikatów (a zwłaszcza tych przy starcie).
Patrys
The High Council of Seven
Vermis Templari

Doman

BJ trzyma na ftp.liero.org.pl jakąś muzę, to i te biblioteki by się zmieściły. W każdym razie zassałem (plik, nie owsiankę) od Kampino.
May the Schwarz be with you!

[VT] Patrys

Jakieś pytania/uwagi/opinie?
Patrys
The High Council of Seven
Vermis Templari

Doman

Nie mam za wiele czasu, zacząłem się tylko bawić sterownikiem myszki. Poza tym kompilacja modułów wywala mi się na poleceniu break. Mam TP 5.5 (kuż pisałem, ale co tam).
May the Schwarz be with you!

[VT] Patrys

Patrys
The High Council of Seven
Vermis Templari

Doman

Widocznie będę musiał. Chociaż swoją drogą wydaje mi się, że polecenie break jest trochę wsteczne (coś jak goto).
May the Schwarz be with you!

[VT] Patrys

BREAK jest wsteczne? To jedno z PODSTAWOWYCH poleceń obsługi pętli. Swoją drogą bez polecenia BREAK nie da się w języku C napisać warunku CASE. Pascal sam wstawia breaki po każdym szablonie w CASE. Bez break'a żadnego porządnego programu się nie napisze nawet w Pascalu. Wyobraź sobie na przykład pętlę, która w 9999 przejściach wykonuje jakieś obliczenia połączone z czytaniem i pisaniem do pliku. Jeśli coś jest nie tak po 4 krokach pętli, sensownie byłoby zerwać obliczenia po 4 kroku, zamiast bez sensu lecieć przez wszystkie 9999? Oczywiście, można to zaprogramować używając pętli DO..WHILE, tylko że... to jest ta sama pętla tak naprawdę (wynik w kodzie maszynowym ma tylko jeden rodzaj pętli, do której sprowadzane są wszystkie pozostałe).

GOTO to instrukcja skoku, a BREAK to instrukcja zakończenia pętli przed czasem. Żadem szanujący się programista poleceń GOTO nie używa, bo świadczy to tylko o niskich umiejętnościach. Jedyny przypadek, kiedy skoki są konieczne, to pisanie kompilatorów i lekserów (ale tam i tak używa się jednego, góra dwóch labeli na cały program).
Patrys
The High Council of Seven
Vermis Templari

Kelner

Jako, że ostatnio wzięło mnie na programowanie to odgrzebałem sobie mój stary TP 5.5. Jednak pisałem kiedyś na TP 7.0 i wolałbym na nim właśnie teraz pracować. Jakieś pomysły skąd to zassać?
Łoś superktoś
JID: kelner@chrome.pl

[VT] Patrys

Hmm pełno tego w necie, poszukaj dobrze. Ewentualnie dorwij mnie na GG, to ci udostępnię przez SoulSeeka.
Patrys
The High Council of Seven
Vermis Templari

Kelner

Żyję jakoś z TP 5.5. Ale natknąłem się na kolejny problem gdy próbowałem ustawić tabicę rekordów jako stałą (fizyka broni). O ile jestem w stanie wypełnić pierwsze pole rekordu w każdej komórce tablice, to nie wiem jak zacząć wpisywanie kolejnych pól. Jestem praktycznie samoukiem, więc mam w wielu miejscach poważne luki.
*proszę nie bijcie*
Łoś superktoś
JID: kelner@chrome.pl

Doman

Jak zrobisz z tego zmienną, to wielkiej straty nie będzie. A jak się uparłeś, to poszukaj w example'ach z helpa.
May the Schwarz be with you!

peacemaker

polecam lekturę "Tworzenie gier 2D i 3D w języku Turbo Pascal. sporo się nauczyłem i jestem zadowolony, co do bibliotek, to jest dobra na ftp heliona, tyle ze 320x200x256 bodajże. wygodnie jest poprostu wejść na helion.pl i w wyszukiwarce wpisać tworzenie gier. jak znajdziecie książkę, to będzie plik z przykłądami ( i biblioteką) o nazwie 2d3dtp.zip, chyba tak. enjoy

Krzys004

Czy ktoś nie wie skąd wziąć programik "Logo" do programowania w chyba w vb ja patrzyłem w interku i nic nie było
jeśli ktoś go znajdzie niech mi wyśle ma maila kszysiek00d@op.pl :-\
No to jazda !!!

Greybrow

Jak ktoś znajdzie, to niech tu da linka. Szukałem kiedyś ostro czegoś, co się nadaje, ale google nie potrafił mi odpowiedzieć...

Krzys004

2005-10-20 14:27:26 #34 Ostatnia edycja: 2005-10-20 19:40:38 by ChanibaL
Niewiem co sie stało w szkole patrze jest link do programu Logo i znikną nie ściągałem go bo pan informatyk nie pozwala niczego kopiowaś na kompy ???

[edit]-by Smuf - Eee... właście, ChanibaL, gdzie to jest? Bo faktycznie tu było?
Krzyś: Używaj przecinków i kropek czasami![/edit]

[edit]-by ChanibaL- Dobre pytanie, w historii przejrze... Niestety, zaginęło w mrokach dziejów.[/edit]
No to jazda !!!

Greybrow

To była "jakaś" strona z "jakimś" plikiem, który miał w nazwie "logo".
Póki nie sprawdzicie, czy to do czego dajecie link, jest tym czym powinno być, proszę go nie zamieszczać.

ChanibaL

Ten jakiś plik z jakiejś strony okazał się ... o zgrozo logo komeniuszem :D
Znalazłem to samo ponownie pociągnąłem:
[plik] [jego pochodzenie] [całkowicie nie związany z tym link]
rzehójom mówimy stanowcze rzehój!!1

Greybrow

nono :) bardzo ładnie. O to chodziło.

Doman

O ile Komeniusz jest komercyjny, jest jeszcze np. freeware'owe MSWLogo (nietrudno znaleźć w Google'u). Od razu uspokajam - początkowe literki nie pochodzą od firmy niejakiego Williama G. ale od słów multiplex sclerosis - stwardnienie rozsiane. Taki żart programistów.
May the Schwarz be with you!

Combaine

2005-11-09 19:39:05 #39 Ostatnia edycja: 2005-11-09 20:11:58 by Combaine
Nie ma tematu o HTML'u, więc napiszę tutaj. Czy da się zamienić kursor pola tekstowego z '|' na '_'? Ewentualnie, jak ustawić długość pola tekstowego na zależną od długości wpisywanego tekstu (zamiast pojawiania isę suwaka)?

[edit]Próbuję zrobić stronę wyglądającą jak okno DOS-a.[/edit]

ChanibaL

Nie słyszałem nigdy o czymś takim, może jakimś hackiem do niektórych przeglądarek albo napisaniem czegoś co by tylko wyglądało na na formularze by się dało... ale tak serio to nie mogę zrozumieć do czego by to miało być potrzebne.
rzehójom mówimy stanowcze rzehój!!1

Krzys004

Czy niema ktoś programu do pisania c++(em)???
No to jazda !!!

ChanibaL

2005-12-06 13:33:50 #42 Ostatnia edycja: 2005-12-06 13:36:55 by ChanibaL
DJGPP albo Dev C++. Pierwszy ma interface bliższy turbo pascalowi, ma fajnego helpa ale jest trochę starawy (nie powinno to jednak przeszkadzać chyba).

[edit]A w sumie do pisania to zwykły notepad ;D[/edit].
rzehójom mówimy stanowcze rzehój!!1

Kelner

Napisz jaki, nie jesteśmy jasnowidzami.
Łoś superktoś
JID: kelner@chrome.pl

Doman

A w ogóle to GVIM rulez!
May the Schwarz be with you!

Krzys004

2006-03-18 17:30:32 #45 Ostatnia edycja: 2006-03-18 21:59:02 by Greybrow
Skąd wziąć program "The 3D Gamemaker" <wonsz> ??? ??? ???
No to jazda !!!

Tomcio

Jeśli jesteś zły, to ściągnij program za pomocą emule.

Jeśli nie jesteś zły, kup na allegro.



Wesz

2007-05-06 17:19:26 #47 Ostatnia edycja: 2007-05-06 23:34:53 by Jerac
[OT wycięty skądś]

robaQ to nam powoli w Gozdę ewoluuję, tylko nas nie hacz!!112@#

Robaq

Hehe, wcale nie mialem zamiaru lapac hasla do LL tylko sprawdzalem co potrafi Wireshark, czy wychwyci moje haslo. Poza tym, sniffery wylapuja tylko pakiety z sieci lokalnej. Zebym wlamal sie do robala, musialbym albo zarzucic jakiemus adminowi trojana/keyloggera, albo brute forcem (co trwa wieki, jesli haslo ma wiecej niz 6 liter). Sa jeszcze inne mozliwosci ale jeszcze niewiele umiem. Przede wszystkim musialbym nauczyc sie C++ ale nie wiem jak sie do tego zabrac. Z tego co przyczytalem na LL najlepsza bylaby ksiazka Symfonia C++, ktorej nie ma u mnie w zadnej ksiegarni a pozatym jest dosc droga :(

Koniec offtopa. Jesli ktos chce ciagnac dalej watek, niech to zostanie przeniesione.
Napisana: 2007-05-06 18:18:29
ChanibaL: Wcale nie szyfruje :P Bez problemu sniffer zagarnal i haslo i login. Lepiej cos z tym zrobcie  >:D
Liero przymiera głodem, deal with it

ChanibaL

robaQ: Symfonia jest tania względem innych książek, pozatym jeśli nie możesz znaleść Symfonii C++ to nawet dobrze, bo teraz została zastąpiona przez Symfonie C++ Standard. Powinieneś kupić całą (2 tomy, ew 3. w wesji starszej) za max 60zł.
rzehójom mówimy stanowcze rzehój!!1

Combaine

Cytat: ChanibaL w 2007-05-06 18:32:41
2 tomy, ew 3. w wesji starszej


Eee? Moja Symfonia C++ Standard nie ma podziału na tomy, za to opasła jest niemożebnie...

ChanibaL

Combaine: a może, ja mam starszą, 3 tomową edycję. Standard za to znajomy kupował niedawno i w sumie to na oczy jej nie widziałem.

robaQ: dałoby się zrobić, ale za dużo roboty, pozatym i tak trochę bez sensu, bo jeśli ktoś jest podsłuchiwany to ma dużo większe problemy...
Przy okazji, to wiedza c++ do hakcowania (zwłaszcza takiego) raczej mało przydatna jest...
rzehójom mówimy stanowcze rzehój!!1

Doman

Cytat: robaQ w 2007-05-06 18:31:19
Przede wszystkim musialbym nauczyc sie C++ ale nie wiem jak sie do tego zabrac. Z tego co przyczytalem na LL najlepsza bylaby ksiazka Symfonia C++, ktorej nie ma u mnie w zadnej ksiegarni a pozatym jest dosc droga :(zagarnal i haslo i login. Lepiej cos z tym zrobcie  >:D


No i ciągniemy oftop. Może zamiast męczyć się z C++ spróbuj czegoś nowszego, jakiś Perl czy Python? Co prawda nigdy się tym nie bawiłem, ale ostatnio są strasznie dzezi i trendi, dużo wygodniejsze i nie trzeba się męczyć z wyciekami pamięci czy segfaultami.
May the Schwarz be with you!

Robaq

2007-05-06 20:23:04 #53 Ostatnia edycja: 2007-05-06 20:53:07 by robaQ
Wlasnie w artykule ktory czytalem, pisalo, ze ma poczatek jakis perl czy python, a dopiero pozniej C++.
Ale znam b. dobrze HTML,  w miare dobrze Pascala i troche delphi, Ubuntu uzywalem poltora roku, od paru dni siedze na Gentoo zainstalowawnym z drugiego stage'a, myslalem ze to wystarczy zeby zaczac C++, poza tym duzo gier i programow jest robionych w C++ i nie wiem, czy w takim pythonie np. daloby rade napisac cos na poziomie Gusanos, czy wogole nadaje sie to do robienia gier, bo chcialbym napisac jakiegos klona Liero po neto  ::) "grafika" mam nawet (tzn. jeszcze sie go nie pytalem czy moglibysmy cos razem zrobic, poza tym gosc kocha M$ paint   ...).
Liero przymiera głodem, deal with it

Doman

Perl i Python to języki interpretowane, więc siłą rzeczy będą o rząd wielkości mniej wydajne niż kompilowany C/C++. Na pewno dało by się w nich napisać jakąś grę, ale z powodów wydajnościowych stosuje sie bardziej "niskopoziomowe" języki. Sugestia o Perlu i Pythonie była raczej w kontekście ogólnie pojętego "hakowania", w sytuacjach gdy chce się napisać coś szybko i wygodnie pod konkretny przypadek i wydajność nie jest tak kluczową kwestią.
Jeżeli masz zamiar bawić się ogólni w programowanie to C++ jest szlagierem, który powinno się znać i na którym wzorowano (przynajmniej składniowo) wiele języków, czasami trochę bezmyślnie. (IMHO)
May the Schwarz be with you!

barnex

Cytat: robaQ w 2007-05-06 20:23:04
Wlasnie w artykule ktory czytalem, pisalo, ze ma poczatek jakis perl czy python, a dopiero pozniej C++.
Ale znam b. dobrze HTML,  w miare dobrze Pascala i troche delphi, Ubuntu uzywalem poltora roku, od paru dni siedze na Gentoo zainstalowawnym z drugiego stage'a, myslalem ze to wystarczy zeby zaczac C++, poza tym duzo gier i programow jest robionych w C++ i nie wiem, czy w takim pythonie np. daloby rade napisac cos na poziomie Gusanos, czy wogole nadaje sie to do robienia gier, bo chcialbym napisac jakiegos klona Liero po neto  ::) "grafika" mam nawet (tzn. jeszcze sie go nie pytalem czy moglibysmy cos razem zrobic, poza tym gosc kocha M$ paint   ...).


O ile w perlu chyba-raczej-nie, to w pythonie gry powstają. Jeżeli masz gentoo, to spróbuj zobaczyć choćby games-arcade/pydance. Powstają też całkiem duże i niejednorazowa aplikacje, takie jak emerge (O ile pamiętam) i gajim (O ile wiem). Perla polecam z doświadczenia: poza tym że jest wspaniały, zwięzły, czytelny (dla ustalonych wartości czytelności) ,to można w nim pisać całkiem sensowne rzeczy nie znając całego języka - co sprawia że można się go uczyć łatwo i przyjemnie. A książki do perla (helion: perl wprowadzenie i perl programowanie) absolutnie rządzą :-)




O, pogooglałem trochę i dowiedziałem się, że znane wszystkim (lub prawie wszystkim) użytkownikom linuksa frozen bubble jest napisane w perlu. Trudno powiedzieć, żeby było wydajne, ale widać, że można :)

Robaq

O, a ja jeszcze troche pogooglalem i znalazlem nawet strone poswiecona calkowicie pisaniu gier w Pythonie
http://www.pygame.org
Co ciekawe, ich motto brzmi:
CytujTakes the "C++"
out of "Game Development"
;D
Liero przymiera głodem, deal with it

ChanibaL

Pygame jest dobry, tak przynajmniej twierdzi kolega tego używał (ale i tak ostatnio przerzucił się na c++).
rzehójom mówimy stanowcze rzehój!!1

Jaras

ja już w sumie nie widzę świata poza Pythonem (wyłączając pracownię z AiSD  :brood:), a co do PyGame, to kumpel, ramach zaliczenia Kursu Pythona, w dość krótkim (miesiąc?) czasie napisał dość znośną aplikację poznając dopiero ten moduł, więc można śmiało próbować...