2019-12-11 13:05:20

Aktualności:

Znasz angielski i wiesz co to irc? To idź na: irc.fragzone.se channel #liero


Programing i pomoc

Zaczęty przez Kampino, 2003-03-17 20:56:51

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Krzys004

2006-03-18 17:30:32 #45 Ostatnia edycja: 2006-03-18 21:59:02 by Greybrow
Skąd wziąć program "The 3D Gamemaker" <wonsz> ??? ??? ???
No to jazda !!!

Tomcio

Jeśli jesteś zły, to ściągnij program za pomocą emule.

Jeśli nie jesteś zły, kup na allegro.


Make mod, not war!

Wesz

2007-05-06 17:19:26 #47 Ostatnia edycja: 2007-05-06 23:34:53 by Jerac
[OT wycięty skądś]

robaQ to nam powoli w Gozdę ewoluuję, tylko nas nie hacz!!112@#

Robaq

Hehe, wcale nie mialem zamiaru lapac hasla do LL tylko sprawdzalem co potrafi Wireshark, czy wychwyci moje haslo. Poza tym, sniffery wylapuja tylko pakiety z sieci lokalnej. Zebym wlamal sie do robala, musialbym albo zarzucic jakiemus adminowi trojana/keyloggera, albo brute forcem (co trwa wieki, jesli haslo ma wiecej niz 6 liter). Sa jeszcze inne mozliwosci ale jeszcze niewiele umiem. Przede wszystkim musialbym nauczyc sie C++ ale nie wiem jak sie do tego zabrac. Z tego co przyczytalem na LL najlepsza bylaby ksiazka Symfonia C++, ktorej nie ma u mnie w zadnej ksiegarni a pozatym jest dosc droga :(

Koniec offtopa. Jesli ktos chce ciagnac dalej watek, niech to zostanie przeniesione.
Napisana: 2007-05-06 18:18:29
ChanibaL: Wcale nie szyfruje :P Bez problemu sniffer zagarnal i haslo i login. Lepiej cos z tym zrobcie  >:D
Liero przymiera głodem, deal with it

ChanibaL

robaQ: Symfonia jest tania względem innych książek, pozatym jeśli nie możesz znaleść Symfonii C++ to nawet dobrze, bo teraz została zastąpiona przez Symfonie C++ Standard. Powinieneś kupić całą (2 tomy, ew 3. w wesji starszej) za max 60zł.
rzehójom mówimy stanowcze rzehój!!1
xmpp://[email]ChanibaL@jabberpl.org[/email]

Combaine

Cytat: ChanibaL w 2007-05-06 18:32:41
2 tomy, ew 3. w wesji starszej


Eee? Moja Symfonia C++ Standard nie ma podziału na tomy, za to opasła jest niemożebnie...

ChanibaL

Combaine: a może, ja mam starszą, 3 tomową edycję. Standard za to znajomy kupował niedawno i w sumie to na oczy jej nie widziałem.

robaQ: dałoby się zrobić, ale za dużo roboty, pozatym i tak trochę bez sensu, bo jeśli ktoś jest podsłuchiwany to ma dużo większe problemy...
Przy okazji, to wiedza c++ do hakcowania (zwłaszcza takiego) raczej mało przydatna jest...
rzehójom mówimy stanowcze rzehój!!1
xmpp://[email]ChanibaL@jabberpl.org[/email]

Doman

Cytat: robaQ w 2007-05-06 18:31:19
Przede wszystkim musialbym nauczyc sie C++ ale nie wiem jak sie do tego zabrac. Z tego co przyczytalem na LL najlepsza bylaby ksiazka Symfonia C++, ktorej nie ma u mnie w zadnej ksiegarni a pozatym jest dosc droga :(zagarnal i haslo i login. Lepiej cos z tym zrobcie  >:D


No i ciągniemy oftop. Może zamiast męczyć się z C++ spróbuj czegoś nowszego, jakiś Perl czy Python? Co prawda nigdy się tym nie bawiłem, ale ostatnio są strasznie dzezi i trendi, dużo wygodniejsze i nie trzeba się męczyć z wyciekami pamięci czy segfaultami.
May the Schwarz be with you!

Robaq

2007-05-06 20:23:04 #53 Ostatnia edycja: 2007-05-06 20:53:07 by robaQ
Wlasnie w artykule ktory czytalem, pisalo, ze ma poczatek jakis perl czy python, a dopiero pozniej C++.
Ale znam b. dobrze HTML,  w miare dobrze Pascala i troche delphi, Ubuntu uzywalem poltora roku, od paru dni siedze na Gentoo zainstalowawnym z drugiego stage'a, myslalem ze to wystarczy zeby zaczac C++, poza tym duzo gier i programow jest robionych w C++ i nie wiem, czy w takim pythonie np. daloby rade napisac cos na poziomie Gusanos, czy wogole nadaje sie to do robienia gier, bo chcialbym napisac jakiegos klona Liero po neto  ::) "grafika" mam nawet (tzn. jeszcze sie go nie pytalem czy moglibysmy cos razem zrobic, poza tym gosc kocha M$ paint   ...).
Liero przymiera głodem, deal with it

Doman

Perl i Python to języki interpretowane, więc siłą rzeczy będą o rząd wielkości mniej wydajne niż kompilowany C/C++. Na pewno dało by się w nich napisać jakąś grę, ale z powodów wydajnościowych stosuje sie bardziej "niskopoziomowe" języki. Sugestia o Perlu i Pythonie była raczej w kontekście ogólnie pojętego "hakowania", w sytuacjach gdy chce się napisać coś szybko i wygodnie pod konkretny przypadek i wydajność nie jest tak kluczową kwestią.
Jeżeli masz zamiar bawić się ogólni w programowanie to C++ jest szlagierem, który powinno się znać i na którym wzorowano (przynajmniej składniowo) wiele języków, czasami trochę bezmyślnie. (IMHO)
May the Schwarz be with you!

barnex

Cytat: robaQ w 2007-05-06 20:23:04
Wlasnie w artykule ktory czytalem, pisalo, ze ma poczatek jakis perl czy python, a dopiero pozniej C++.
Ale znam b. dobrze HTML,  w miare dobrze Pascala i troche delphi, Ubuntu uzywalem poltora roku, od paru dni siedze na Gentoo zainstalowawnym z drugiego stage'a, myslalem ze to wystarczy zeby zaczac C++, poza tym duzo gier i programow jest robionych w C++ i nie wiem, czy w takim pythonie np. daloby rade napisac cos na poziomie Gusanos, czy wogole nadaje sie to do robienia gier, bo chcialbym napisac jakiegos klona Liero po neto  ::) "grafika" mam nawet (tzn. jeszcze sie go nie pytalem czy moglibysmy cos razem zrobic, poza tym gosc kocha M$ paint   ...).


O ile w perlu chyba-raczej-nie, to w pythonie gry powstają. Jeżeli masz gentoo, to spróbuj zobaczyć choćby games-arcade/pydance. Powstają też całkiem duże i niejednorazowa aplikacje, takie jak emerge (O ile pamiętam) i gajim (O ile wiem). Perla polecam z doświadczenia: poza tym że jest wspaniały, zwięzły, czytelny (dla ustalonych wartości czytelności) ,to można w nim pisać całkiem sensowne rzeczy nie znając całego języka - co sprawia że można się go uczyć łatwo i przyjemnie. A książki do perla (helion: perl wprowadzenie i perl programowanie) absolutnie rządzą :-)




O, pogooglałem trochę i dowiedziałem się, że znane wszystkim (lub prawie wszystkim) użytkownikom linuksa frozen bubble jest napisane w perlu. Trudno powiedzieć, żeby było wydajne, ale widać, że można :)

Robaq

O, a ja jeszcze troche pogooglalem i znalazlem nawet strone poswiecona calkowicie pisaniu gier w Pythonie
http://www.pygame.org
Co ciekawe, ich motto brzmi:
CytujTakes the "C++"
out of "Game Development"
;D
Liero przymiera głodem, deal with it

ChanibaL

Pygame jest dobry, tak przynajmniej twierdzi kolega tego używał (ale i tak ostatnio przerzucił się na c++).
rzehójom mówimy stanowcze rzehój!!1
xmpp://[email]ChanibaL@jabberpl.org[/email]

Jaras

ja już w sumie nie widzę świata poza Pythonem (wyłączając pracownię z AiSD  :brood:), a co do PyGame, to kumpel, ramach zaliczenia Kursu Pythona, w dość krótkim (miesiąc?) czasie napisał dość znośną aplikację poznając dopiero ten moduł, więc można śmiało próbować...